Miten toimisitte tässä tilanteessa? Uusi suhde aluillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Diipadaapaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Diipadaapaa

Vieras
Tapasin muutama kuukausi sitten ravintolassa mukavan miehen. Vaihdoimme pari sanaa ja seuraavana päivänä hän laittoi minulle viestiä, oli hankkinut numeroni yhteiseltä tutulta.
Olemme nyt tässä olleet tekemisissä, alussa harvemmin ja nyt useammin. Emme ehdi tapaamaan livenä kovin usein. Olen itse kolmen pienen lapsen totaaliyh ja hänellä lapset ovat vapaapäivinä, tekee kolmivuorotyötä. Juttelemme puhelimessa ja kirjoittelemme viestejä, meillä on paljon yhteistä ja ensimmäistä kertaa todella pitkään aikaan voin sanoa olevani todellakin kiinnostunut jostain miehestä.
Nyt sitten selvisi mielenkiintoinen seikka. Minulla oli 2018 keväästä syksyyn todella myrskyisä suhde erään miehen kanssa. Homma päättyi harvinaisen ikävästi, olin aivan rikki koko talven ja alkukevään. Mies vaan yhtäkkiä lopetti yhteydenpidon ja oli ottanut uuden naisen. Törmäsimme toisiimme pari kertaa kuussa tai useamminkin, mutta hän leikki, että emme edes tuntisi toisiamme. En koskaan saanut selitystä tälle, olin juuri edellisen viikonlopun aikana hänen luonaan yötä, hän puhui siitä, että emmekö voisi julkistaa suhdettamme ja kertoa siitä edes kavereillemme, koska vain hyvin harva tiesi tapailustamme. Vietimme aikaa lähinnä hänen luonaan kahdestaan, silloin kun minulla oli lapsenvahti, koska oma ero oli vielä niin tuore, että en halunnut julkisesti pyöriä yhdessä kaupungilla.
No niin, nyt selvisi, että mies on tämän uuden tyypin aika hyvä kaveri. Hän alkoi kertoa vanhasta kaveristaan, mainitsi tämän nimen ja siitä, että suunnittelevat yhteistä laivareissua, haluaisinko minä mahdollisesti lähteä mukaan. Mies on mm. hänen lapsensa kummisetä. En jotenkin tiedä ollenkaan miten pitäisi toimia, hämäännyin niin paljon, että en edes ymmärtänyt kertoa miehelle tuntevani hänen kaverinsa. Uusi tyyppi on alusta asti kysellyt, että näytän jotenkin niin tutulta. Minustakin hän oli sen näköinen, että olemme kyllä jossain nähneet aikaisemmin. No nyt tiedän miksi näytän tutulta, tapasimme kerran viime keväänä nopeasti ja meidät esiteltiin toisillemme etunimillä.
Ahdistaa todella paljon ajatus, että he ovat kavereita. Mitä te tekisitte? Tai onko teillä ollut vastaavia tilanteita

Muutama ajatus

Kun oma ero on ihan tuore, kannattaako heti alkaa metsästämään uutta miestä? Onko se järkevää, kun tilanne on se, ettei oikein kehtaa liikkua yhdessä ihmisten ilmoilla?

Tuosta 2018 -tapauksesta. Monet miehet sanovat mitä vaan pehmoisia ihan vain sen takia, että pääsevät lakanoiden väliin. Ja sitten kun tavoite on saavutettu, katoavat kuin pieru saharaan. Ei pidä olla liian hyväuskoinen!

Ei kuulosta hyvältä, että tuo uusin on tuon edellisen hyvä kaveri. Sinusta on varmasti puhuttu.

Kaveriporukan yhteinen laivareissu on vain ryyppäämistä ja kännipanoa varten.

Arvosta enemmän itseäsi, älä alennu tuollaisen paskiaisten hyväksikäytettäväksi.

Yhteistyössä