miten tuet menisi jos eroaisimme ( leikisti) kannattaako rahan takia "erota"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
meillä on omistusasunto. Jos "muuttaisin" pois, joutuisiko mies maksamaan minulle jotain vai voisinko "muuttaa" vaan mitään saamatta. saisin sitten täyden työttömyyspäivärahan, asumistuen ja lapsilisiin yh-korotuksen. jos hakisin vielä sossusta rahaa niin miten ne huomioisi sen että asunto oli puoliksi minun nimissä?

Jos muutat pois, niin miehesi joutuisi maksamaan puolet asunnosta tai ottamaan velkasi nimilleen tai jos tulette siihen tulokseen että miehesi on maksanut niin voitte sopia ettet saa mitään. Jos ette saa sovittua niin oikeusaputoimistosta voidaan avustaa asiassa.
Saisit työttömyysrahaa ja lapsien hoitomaksut olisivat aika pienet.
Jos haet sossusta tukea niin ne ei huomio asunnonpuolikastasi mitenkään jos et siitä mitenkään hyödy.

[QUOTE="Anne";22930248]Jos muutat pois, niin miehesi joutuisi maksamaan puolet asunnosta tai ottamaan velkasi nimilleen tai jos tulette siihen tulokseen että miehesi on maksanut niin voitte sopia ettet saa mitään. Jos ette saa sovittua niin oikeusaputoimistosta voidaan avustaa asiassa.
Saisit työttömyysrahaa ja lapsien hoitomaksut olisivat aika pienet.
Jos haet sossusta tukea niin ne ei huomio asunnonpuolikastasi mitenkään jos et siitä mitenkään hyödy.[/QUOTE]

Mies maksanut lainan koko ajan joten voisin mukamas antaa asunnon kokonaisuudessaan hänelle. Tämä "ero" lähtee nyt tosissaan mietintään!

[QUOTE="Anne";22930248]
Jos haet sossusta tukea niin ne ei huomio asunnonpuolikastasi mitenkään jos et siitä mitenkään hyödy.[/QUOTE]

Tuohon en kyllä usko. Todennäköisesti vaatisivat myymään sen asunnonpuolikkaan ennen kuin sieltä saisi senttiäkään. Ja sittenkään ei tietenkään saisi, jos myynnistä jää jotain käteen.

[QUOTE="vieras";22930262]Mies maksanut lainan koko ajan joten voisin mukamas antaa asunnon kokonaisuudessaan hänelle. Tämä "ero" lähtee nyt tosissaan mietintään![/QUOTE]

Mihin ajattelit laittaa ittes kirjoille? Jos teillä kerran on lapsia niin sossu ei varmaan tykkää ett oot asunnoton heidän kanssaan, eli sitten sulla tulisi lisäkuluja siitä sun ja lasten uudesta asunnosta. Mielummin kannattaa tehdä niin päin että olevinaan mies muuttaa pois jos on ihan pakko huijata.

Mihin ajattelit laittaa ittes kirjoille? Jos teillä kerran on lapsia niin sossu ei varmaan tykkää ett oot asunnoton heidän kanssaan, eli sitten sulla tulisi lisäkuluja siitä sun ja lasten uudesta asunnosta. Mielummin kannattaa tehdä niin päin että olevinaan mies muuttaa pois jos on ihan pakko huijata.

hankkisin tietenkin vuokrakaksion johon saisin täyden asumistuen. päiväraha n. 500 euroa käteen + lapsilisäkorotukset ja varmaan n. satanen ois vuokran omavastuu. + vielä sossusta rahaa JOS saisi,

[QUOTE="Anne";22930334]Eivät vaadi, jos kirjoittaa lappuun että omistan 50% tästä asunnosta, en tule hyötymään myynnistä mitään tai omistus siirtyy tulevalle ex-miehelle.[/QUOTE]

Ai että riittää ihan että itse vakuuttaa ettei hyödy myynnistä mitään. Hah hah. Tai ehkä jossain on paljon hyväuskoisempia sosiaalityöntekijöitä kuin täällä.

[QUOTE="vieras";22930366]No mutta puoliso on hoitanut aina lainanmaksun yksin. asuntoa maksettu 10000 euroa ja remonttilainakin miehen maksettavana joten olisiko tuossa käytännössä järkeä?[/QUOTE]

No lainat täytyy kuitenkin siirtää miehen nimelle, ei sossusta uskota eroon jos "ex-vaimo" pitää edelleen puolet lainasta itsellään. Ja samalla täytyy siirtää myös talon omistus kokonaan miehelle, sillä ei pankki anna lainaa koko talon arvosta miehelle, jos hänen nimissään on vain puolet talosta.

Ai että riittää ihan että itse vakuuttaa ettei hyödy myynnistä mitään. Hah hah. Tai ehkä jossain on paljon hyväuskoisempia sosiaalityöntekijöitä kuin täällä.

Jep, juurikin niin. Kun itse vakuuttaa että lainaa on, jos myy niin voittoa ei tule.
Olen muuttanut pois ex-miehen luota vuosi sitten, edelleen 50% asunnosta on minun ja pariinkin otteeseen ovat toimeentulotukea myöntäneet.
Muuta en ole heille esittänyt asiasta kuin asunnon osoitteen, omistusmäärän ja lainapaperin ja kirjoittanut että asunnon myynti on vaiheessa.

[QUOTE="Anne";22930410]Jep, juurikin niin. Kun itse vakuuttaa että lainaa on, jos myy niin voittoa ei tule.
Olen muuttanut pois ex-miehen luota vuosi sitten, edelleen 50% asunnosta on minun ja pariinkin otteeseen ovat toimeentulotukea myöntäneet.
Muuta en ole heille esittänyt asiasta kuin asunnon osoitteen, omistusmäärän ja lainapaperin ja kirjoittanut että asunnon myynti on vaiheessa.[/QUOTE]

Näin me vain olemme eriarvoisessa asemassa sen mukaan, missä asumme. Täällä tuollainen ei menisi ikinä läpi. Eikä pitäisikään, kyllä ne laina-asia täytyisi selvyyden vuoksi hoitaa kuntoon heti eikä vasta vuosia eron jälkeen.

[QUOTE="a p";22930398]tämä "laiska lusmu" irtisanottiin laittomasti josta oikeusjuttu tulossa mutta enpä tiedä milloin korvauksia saan![/QUOTE]

No mutta herranen aika, estääkö se sua jotenkin hakemasta uutta duunia? Eikä nyt muutaman kuukauden takia kannata alkaa kikkailemaan tuolla tavalla. Voi luoja.

Näin me vain olemme eriarvoisessa asemassa sen mukaan, missä asumme. Täällä tuollainen ei menisi ikinä läpi. Eikä pitäisikään, kyllä ne laina-asia täytyisi selvyyden vuoksi hoitaa kuntoon heti eikä vasta vuosia eron jälkeen.

Täällä ei edes tarvitse tavata sosiaalitoimiston väkeä. Täytin laput ja toimitin ne luukulle. Laina-asioille en minkään mahda, ex-miehen saamattomuutta sekin.

[QUOTE="a p";22930475]estää. kuten jo toisessa ketjussa mainitsin, en ole työkykyinen.[/QUOTE]

No mistähän mä voisin tietää mitä sä kirjoittelet muihin ketjuihin? Ja jos et oo työkykyinen, hae työkyvyttömyyseläkettä, se kuuluu sulle. Ei tarvii sitten huijata niitä rahoja joltain muulta tarvitsevalta.

No mistähän mä voisin tietää mitä sä kirjoittelet muihin ketjuihin? Ja jos et oo työkykyinen, hae työkyvyttömyyseläkettä, se kuuluu sulle. Ei tarvii sitten huijata niitä rahoja joltain muulta tarvitsevalta.

hyvinpä tunnut tietävän :D ei työkyvyttömyyseläkettä tuosta vaan haeta. mä olen ikinä tehnyt töitä vaikken edes olisi ollut siihen kunnolla pystyvä, omillamme ollaan oltu joten tässä tilanteessa ei suoraan sanottuna kiinnosta paskankaan vertaa onko se joltain pois. elä itse miehen paskalla nettopalkalla. kyllä on pahempiakin kusettajia.

[QUOTE="a p";22930601]hyvinpä tunnut tietävän :D ei työkyvyttömyyseläkettä tuosta vaan haeta. mä olen ikinä tehnyt töitä vaikken edes olisi ollut siihen kunnolla pystyvä, omillamme ollaan oltu joten tässä tilanteessa ei suoraan sanottuna kiinnosta paskankaan vertaa onko se joltain pois. elä itse miehen paskalla nettopalkalla. kyllä on pahempiakin kusettajia.[/QUOTE]

Mistä sitten päättelet että et oo työkykyinen? Lääkärien mielestäkö olet?

Yhteistyössä