miten tuet menisi jos eroaisimme ( leikisti) kannattaako rahan takia "erota"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="koopee";22930632]Mistä sitten päättelet että et oo työkykyinen? Lääkärien mielestäkö olet?[/QUOTE]

kyllä mä itseni tunnen. enkä lääkärienkään mutta en yksinkertaisesti jaksa jatkuvasti hakea sairaslomaa niin olen ilman muuta työttömyysrahoilla mieluummin. ja töitä olen pyrkinyt tekemään ja tehnytkin vaikka se on loppujen lopuksi huonoksi ollutkin

ja edelleen, sitä työkyvyttömyyseläketta haetaan VUODEN sairasloman jälkeen.

[QUOTE="a p";22930601]hyvinpä tunnut tietävän :D ei työkyvyttömyyseläkettä tuosta vaan haeta. mä olen ikinä tehnyt töitä vaikken edes olisi ollut siihen kunnolla pystyvä, omillamme ollaan oltu joten tässä tilanteessa ei suoraan sanottuna kiinnosta paskankaan vertaa onko se joltain pois. elä itse miehen paskalla nettopalkalla. kyllä on pahempiakin kusettajia.[/QUOTE]

No mutta jos et oo työkykyinen niin pystyt sen hakemaan, jos oot niin et, ei siinä mitään välimuotoja ole. Ja koko ajanhan mä elän miehen palkan varassa, ja siitä menee vielä osa ulosottoonkin, enkä mä silti oo huijaamassa mitään tukia.

[QUOTE="vieras";22930262]Mies maksanut lainan koko ajan joten voisin mukamas antaa asunnon kokonaisuudessaan hänelle. Tämä "ero" lähtee nyt tosissaan mietintään![/QUOTE]
Jos lahjoitat puolet asunnosta miehellesi, kannatta tarkistaa ensin, miten lahjavero menee.

No mutta jos et oo työkykyinen niin pystyt sen hakemaan, jos oot niin et, ei siinä mitään välimuotoja ole. Ja koko ajanhan mä elän miehen palkan varassa, ja siitä menee vielä osa ulosottoonkin, enkä mä silti oo huijaamassa mitään tukia.

Miten et tuostakaan ymmärtänyt? Täytyy olla VUOSI sairaslomalla ennen kuin voi hakea. Jo on typerää päästää ulosottoon asti laskuja...olitko se sinä joka on itkenyt täällä kun et saa mitään rahoja kun ei ole koulutusta, ei työkokemusta, ei mitään?

kuulostat todella lusmulta. Sanot ettet ole työkykyinen mutta et mene lääkäriin. Se todistaa että sulla ei ole mitään oikeaa syytä olla poissa töissä.

olen käynyt lääkärissä kymmeniä kertoja, ollut sairaalahoidossa jne. saikkua tulee aina viikosta pariin kerralla joten ei jaksa kun voin työttömyyspäivärahaakin nostaa tästä lähtien.

[QUOTE="a p";22930842]Miten et tuostakaan ymmärtänyt? Täytyy olla VUOSI sairaslomalla ennen kuin voi hakea. Jo on typerää päästää ulosottoon asti laskuja...olitko se sinä joka on itkenyt täällä kun et saa mitään rahoja kun ei ole koulutusta, ei työkokemusta, ei mitään?[/QUOTE]

What, no en todellakaan ole? Itsehän sä tässä itket, eikä mua haittaa että mies maksaa sen ulosottovelkoja, ihan hyvin me silti tullaan toimeen. Tyhmää tai ei, mutta miehen entisen työnanatajan sekoilujen takia sillä on ulosotossa muutama tonttu.

Mä olen koulutukseltani parturi-kampaaja, enkä nyt äkkiseltään keksi miksi multa yht' äkkiä loppuis duunit, tällä alalla niitä riittää.

[QUOTE="a p";22931204]olen käynyt lääkärissä kymmeniä kertoja, ollut sairaalahoidossa jne. saikkua tulee aina viikosta pariin kerralla joten ei jaksa kun voin työttömyyspäivärahaakin nostaa tästä lähtien.[/QUOTE]

Eli et ole työkyvytön. Huoh mikä pelle.

[QUOTE="a p";22930893]miten tämä käytännössä menee. remonttilainaa + asuntolainaa on enemmän mitä asunnon arvo välittäjien mukaan tällä hetkellä on. remonttilaina kokonaan miehen nimissä.[/QUOTE]

Se toimii niin, että kauppakirjaan kirjataan että kauppasumma kuittaantuu lainojen siirrolla toisen nimiin. Ostava osapuoli joutuu kyllä maksamaan varainsiirtoveroa vaikkei rahaa kaupassa muuten siirrettäisikään.

[QUOTE="vieras";22931478]Oletko sä tosiaan noin tyhmä vai esität vaan? Ei tk-lääkäri edes PYSTY kirjoittamaan kuin lyhyitä A-todistuksia ja kela vaatii B-todistukset. Ja B-todistusta EI pääse hakemaan akuuttiiin hätään. Ja sen saisin helposti mutta olen tähän asti pyrkinyt tekemään osa-aikatyötä mielen virkistykseksi.[/QUOTE]

Kyllä mä tiedän että työkyvyttömyyseläkkeeseen tarvitsee b-todistuksen, mutta kyllä sä sen saisit jos oikeasti sun kuuluisi saada. Jos sulla on vain akuutti hätä niin et ole työkyvytön muuta kuin tällä hetkellä ehkä. Mistä sä luulet että ihmiset niitä b-todistuksia saa? Jos lääkäri ei sulle sellaista kirjoita niin silloin et ole tarpeeksi sairas, ei siihen auta vaikka itse olisit sitä mieltä. En mä kyllä lähtis ketään haukkumaan tyhmäksi jos oma älykkyys on tota luokkaa. Etkö sa oikeasti tajua että ne sun huijaamat tuet on sitten joltain muulta pois, ei se tukirahakirstu mikään pohjaton ole.

Kyllä mä tiedän että työkyvyttömyyseläkkeeseen tarvitsee b-todistuksen, mutta kyllä sä sen saisit jos oikeasti sun kuuluisi saada. Jos sulla on vain akuutti hätä niin et ole työkyvytön muuta kuin tällä hetkellä ehkä. Mistä sä luulet että ihmiset niitä b-todistuksia saa? Jos lääkäri ei sulle sellaista kirjoita niin silloin et ole tarpeeksi sairas, ei siihen auta vaikka itse olisit sitä mieltä. En mä kyllä lähtis ketään haukkumaan tyhmäksi jos oma älykkyys on tota luokkaa. Etkö sa oikeasti tajua että ne sun huijaamat tuet on sitten joltain muulta pois, ei se tukirahakirstu mikään pohjaton ole.

Kyllä musta alkaa tosissaan tuntumaan että tässä keskustella et sinä se älykkö ole. Kuten sanoin, SAISIN HELPOSTI sen b-todistuksen jos haluaisin mutta tähän asti en ole halunnut vaan olin rakastamassani työssä. Vielä kerran rautalangasta, tk-lääkäri EI b-todistusta pysty kirjoittamaan vaan se pitää hakea muualta ja sinne muualle ei tuosta vaan pääse vaan muutaman kuukauden sisällä. Tuliko tarpeeksi selväksi?

[QUOTE="vieras";22931610]Kyllä musta alkaa tosissaan tuntumaan että tässä keskustella et sinä se älykkö ole. Kuten sanoin, SAISIN HELPOSTI sen b-todistuksen jos haluaisin mutta tähän asti en ole halunnut vaan olin rakastamassani työssä. Vielä kerran rautalangasta, tk-lääkäri EI b-todistusta pysty kirjoittamaan vaan se pitää hakea muualta ja sinne muualle ei tuosta vaan pääse vaan muutaman kuukauden sisällä. Tuliko tarpeeksi selväksi?[/QUOTE]

Aika ristiriitasta tuo ainakin on että saisit sen helposti mutta sitten et kuitenkaan saa. Ja jos sulla on siis ollut tää ongelma aikaisemmin niin miksi nyt juuri on se akuutti hetki jolloin se olis pakko saada? Ja muutenkin, osoittaa melkoista mielenköyhyyttä alkaa hakemaan ittelleen asuntoa ja kikkailemaan asunnon myynnin kanssa vain parin kuukauden tukien takia. Anteeksi, mutta mä en millään ymmärrä miten just nyt yht'äkkiä muutuit niin työkyvyttömäksi jos kerran tähän asti oot pystynyt töissä olemaan. Mikset voi vaan suoraan myöntää että oot laiska lusmu joka haluaa väärin perustein tietyt tuet itselleen, kaikkihan sen on jo tajunnut kuitenkin. :)

Aika ristiriitasta tuo ainakin on että saisit sen helposti mutta sitten et kuitenkaan saa. Ja jos sulla on siis ollut tää ongelma aikaisemmin niin miksi nyt juuri on se akuutti hetki jolloin se olis pakko saada? Ja muutenkin, osoittaa melkoista mielenköyhyyttä alkaa hakemaan ittelleen asuntoa ja kikkailemaan asunnon myynnin kanssa vain parin kuukauden tukien takia. Anteeksi, mutta mä en millään ymmärrä miten just nyt yht'äkkiä muutuit niin työkyvyttömäksi jos kerran tähän asti oot pystynyt töissä olemaan. Mikset voi vaan suoraan myöntää että oot laiska lusmu joka haluaa väärin perustein tietyt tuet itselleen, kaikkihan sen on jo tajunnut kuitenkin. :)

Voi sua pientä, kun ottaa niin kamalasti pattiin :hug:
Harmittaako nyt kun kaikki suun louskuttaminen menikin hukkaan? Jos et vielä provoksi tajunnut, vaikka myönnän kyllä että usein on käynyt mielessä moinen järjestely. Työttömänä käteen 500 euroa, osa-aikatöissä sovitellun päivärahan kanssa 500 euroa. Mutta eipä ole onneksi ulosottovelkoja :D:D

[QUOTE="vieras";22933217]Voi sua pientä, kun ottaa niin kamalasti pattiin :hug:
Harmittaako nyt kun kaikki suun louskuttaminen menikin hukkaan? Jos et vielä provoksi tajunnut, vaikka myönnän kyllä että usein on käynyt mielessä moinen järjestely. Työttömänä käteen 500 euroa, osa-aikatöissä sovitellun päivärahan kanssa 500 euroa. Mutta eipä ole onneksi ulosottovelkoja :D:D[/QUOTE]

Seli seli :laugh:

Kyllä kummasti se tk-lääkärikin voi kirjoitella pidempiäkin sairaslomia kuin 2vk ja laittaa heti ensikäynnillä lähetteen paikkaan x jossa voidaan tehdä kuntoutustutkimukset (ilman sitä ei kuntoutustuelle eli määräaikaiselle sairaseläkkeelle pääse, pysyvälle pääsee yleensä vaan tuon kautta). Se vuosi pitää olla joo saikulla ensin, omaa tyhmyyttä on jos ei niitä saikkuja hae. Jos hakee 2vk välein, kyllä lääkäritkin alkaa määräämään pidempiä.

Tai sitten sun ongelmat ei riitä kuntoutustuelle. Luulis että jo monien sairaalajaksojen (ymmärsinkö ny oikein) jälkeen niitä saikkuja tippuis helpolla ja joko sairaala tai kela (ruksi pitää olla saikkupaperis oikeas kohdassa niin teettävät) tekis kuntoutustutkimukset. Kerran kun pääset kuntoutustuelle, riittää aina ennen edellisen loppumista että jaksat hakea sen yhden lääkärinlausunnon 3-4kk ennen kuin edellinen jakso katkeaa ja tulopuoli kunnossa.

Tässä maassa on toki vaikea päästä kuntoutustuelle, mutta tuolla asenteella vielä vaikeampi kun ongelmana ettei viitsi ja hajottaa itseään siinä sitten enemmän ja ruikuttaa kun ei pysty töihin, saa vaan työkkäristä rahaa (hei, jos sulla ei oo saikkua päällä, saat karensseja ym. jos keskeytät tai et ees alota sitä harjottelua/työtä/koulutusta minkä määräävät, katoaa se loppukin summa jos sieltä vielä jokunen sentti tulee).

Hups, kuntoutustukikaan ei ees estä satunnaista työntekoa (kelasta pitää vaan kysellä tulorajat jos sieltä saa eläkettä sentinkin). Saati opiskelua, saa opiskella ihan rauhassa niin hitaalla tahdilla kuin koulu sallii.

Sori, vituttaa tälläset ruikuttajat jotka valittaa etteivät jaksa hakea niitä saikkuja, jotta joskus pääsis ehkä sinne kuntoutustuelle, kun tiedän liian monta tapausta, jotka oikeasti on hakeneet ne saikut ja ovat työkyvyttömiä ja silti sinne kuntoutustuelle pääsy on niin älyttömän vaikeaa. Tai tippuvat kuntoutustuelta kun lääkäri vähän mokaili omiaan lääkärinlausuntoon. Itekki ehdin kaks vuoden pätkää olla saikulla ennen kuin tuo kuntoutustuki myönnettiin ja silti aina välillä yritän päästä opiskelemaan tsm. mutta minkäs sille voi että terveys loppuu kesken. Ja mulla suurin estäjä on perussairauksien lisäksi homeallergia, hometilat koulussa -> opinnot seis vaikka miten jaksais muuten.

Mua ÄRSYTTÄÄ tollaset tukien väärinkäyttäjät! Me veronmaksajat maksetaan teidän kusetukset! Edes kaikki tukia tarvitsevat ei niitä saa. Eikö sua yhtään hävetä?!

[QUOTE="vieras";22931610], SAISIN HELPOSTI sen b-todistuksen jos haluaisin mutta tähän asti en ole halunnut vaan olin rakastamassani työssä. ?[/QUOTE]

Tämä pisti silmään. Et todellakaan ole työkyvytön tuon lauseen perusteella. Työkyvytön ei pysty tekemään edes sitä rakastamaansa työtä.

Itse olen työkyvytön tällä hetkellä. Todennäköisesti en koskaan voi enää tehdä rakastamaani työtä. Mutta kunhan vielä hetken leikkauksestani toivun niin sitten vaihdan alaa. Ei ihminen ole automaattisesti työkyvytön täysin jos kyky yhdenlaiseen työhön menee. Joskus on vaan tehtävä uusia valintoja, halusi tai ei.

Tukien huijaaminen on ihan vaan laiskuutta.

Verottaja kyllä kiinnostuu jos raha ei lainkaan vaihda omistajaa...

Asunnosta tehdään hinta arviio. Jos myyntihinta on alhaisempi kuin lainat niin mikään rahahan ei liiku minnekään eikä verottajakaan kiinnostu asiasta sen enempää. Näin se menee.

Yhna saat korotetun lapsilisän, asumistuen, toimeentulotuen (400e+200e) ja sairaspäivärahan/työttömyyskorvauksen. Luulisin...

Yhteistyössä