Miten uusperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
maksetaan yhteiset kulut? Kuka maksaa ja mitä? Esim. ruuassa? Maksatko miehen lasten ruuat, jos itselläsi ei ole samassa taloudessa lapsia eikä yhteisiä lapsia ole?

Omassa lapsuudenkodissani meni niin, että äidin uusi mies osti omat sapuskansa ja äiti hankki meidän muiden ruoat. Sama periaate oli äidin siskon uusioperheessä.

Mulla yksi lapsi ja miehellä kaksi joista toinen (täysi-ikäinen) asuu vielä meidän kanssa. Asumisen maksamme puoliksi ja mä ostan ruokaa sen minkä tulot antaa myöden. Mies ostaa suurimman osan ruoasta eikä me katsota kuka syö kenenkä ostamaa ruokaa. Yhdessä ne syödään.

Jos perheenä aikoo elää niin yhteiset ruoat ja yhteiset laskut maksetaan yhdessä. Miksi muuttaa yhteen, jos elää kuitenkin jotain erillistaloutta. En ymmärrä.

Mellä syödään samaa ruokaa kaikki. Ei oo erikseen lasten ruokia.

Jos mä käyn kaupassa, maksan loogisesti ite ja samoin tekee mies. Kun taas ollaan yhdessä kaupassa maksaa jompikumpi.

Ajatuskin, että pitäisi alkaa sit laskemaan, mikä tuli kunkin annoksen hinnaksi, kuulostaa idioottimaiselta.

Meillä isäpuoleni maksoi asumiskulut ja suurimman osan ruuista, vaikka hällä ei ollut omia lapsia, äidilläni kaksi. Äiti maksoi meidän vaatteet ja harrastukset. Yhdessä tukivat meidän koulutusta, lomamatkoja, ja edelleen saamme rahaa ja lahjoja molemmilta. Keskipalkkaisia molemmat.