Miten vanheneminen näkyy joka päivä enemmän , ikävuodet 35v-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhamainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhamainen?

Vieras
Ekaks tuli noi luomet, yläluomet roikkuvat silmien edessä, hyvä että vähän näkee tihrustaa luomien takaa.
alaluomet mulla on aina roikkuneet, jo lapsena.

sen jälkeen huomasin, että mun korvalehtien edessä on iho roikkuva, siinä iho pahasti roikkuva ja poimulla kuin 100-vuotiaalla mummolla. pelottavaa.

tänään huomasin lisäksi että otsaan tullut nyt 40+ iässä rypyt. varmaan nyt kesällä kun aurinko paistaa. no noi ei haittaa, ei pahan näköistä, rypyt eivät ole paha vaan tuo roikkuva iho on karseeta. jota mulla luomissa ja korvalehtien edessä.

ja lisäks olin näkevinäni vielä suonikohjun alkuja tänään.

Mun äidillä on leikattu, ne oli pahat.

Hohhoijaa. Mitä seuraavaksi?

käsien ja kaulan iho varmaan roikkuu seuraavaksi. apuaaaaaaa

No voi pyhä Sylvi! Oletpas sinä onnekas kun ikääntymisen väjäämättä mukanaan tomat merkit nousevat päällimmäiseksi ongelmaksesi. Häpeä.
T: Syövästä selvinnyt

EN viitsi kattoa niin tarkkaan,kaukaa kun katsoo (ja vaatteet päällä!) niin melkeen ok. näkönen.

Ystävättereni yli 80v. naureskeli aina aamulla peiliin katsoessaan ihmettelevänsä "mikäs mummeli se siellä..." <3

Alkuperäinen kirjoittaja jjänfe;26836043:
No voi pyhä Sylvi! Oletpas sinä onnekas kun ikääntymisen väjäämättä mukanaan tomat merkit nousevat päällimmäiseksi ongelmaksesi. Häpeä.
T: Syövästä selvinnyt

Jokaisella on omat huolensa. Pitääkö omiaan hävetä, koska SINULLA on ollut syöpä..?

Ja ap:lle: kyllä, vanheneminen alkaa täälläkin nyt kun 35v tuli täyteen. Silmien alla olevat juonteet on nyt puolen vuoden aikana tulleet todella häiritseviksi. Otsassa ryppyjä ja käsivarsien takana olevat allit alkaa roikkua :(

Muuten olen päässyt tähän asti vähällä, mutta "palautuminen" esim. myöhään valvotun yön jälkeen kestää kauan, iho näyttää huonolta ja ryppyisemmältä esim. ravintolaillan jälkeen.

[QUOTE="minä";26836074]Jokaisella on omat huolensa. Pitääkö omiaan hävetä, koska SINULLA on ollut syöpä..?

Ja ap:lle: kyllä, vanheneminen alkaa täälläkin nyt kun 35v tuli täyteen. Silmien alla olevat juonteet on nyt puolen vuoden aikana tulleet todella häiritseviksi. Otsassa ryppyjä ja käsivarsien takana olevat allit alkaa roikkua :([/QUOTE]

Juu, juuri sitä tarkoitin....

Hei ikätoverit.
Ekaa kertaa koen nyt 35vuotiaana, että joka aamu ei peilistä katsokkaan enään niin hehkeä lady :)
Valvomiset ja "juhlimiset" näkyy naamasta, on turvonnut ikävä olo, joten ei tule enää pitkiä illanistjaisia harrastettua.
kilot ei lähde enää niin helposti, ennen tiesin heti, miten saan painon putoamaan, ei päde enää samat säännöt vaan töitä tehtävä.
Olen onnekas että en vielä saanut ryppyjä, mutta huomattavaa naaman veltostumista tapahtunut.
Näillä edetään :)

Oon 34 vuotias. Ajattelin tarkistaa että meikki on ok, joten peilin puutteessa nappasin iphonen ja pistin kameran päälle nähdäkseni pärstäni. Se alaviistonäkymä oli niin karsea, että melkein lensi puhelin kädestä pelkän järkytyksen takia. Leukalinja oli ihan löysä, silmäpussit saatanalliset ja suupielet vetivät kohti maata. Olihan se karua myöntää, että näteimmät vuodet ovat ohitse eivätkä koskaan palaa! Eihän se elämän suurin huoli ole, mutta ahdistaahan se, kun tajuaa, että keho alkaa hitaasti mutta varmasti rapistua.

Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä;26836161:
Oon 34 vuotias. Ajattelin tarkistaa että meikki on ok, joten peilin puutteessa nappasin iphonen ja pistin kameran päälle nähdäkseni pärstäni. Se alaviistonäkymä oli niin karsea, että melkein lensi puhelin kädestä pelkän järkytyksen takia. Leukalinja oli ihan löysä, silmäpussit saatanalliset ja suupielet vetivät kohti maata. Olihan se karua myöntää, että näteimmät vuodet ovat ohitse eivätkä koskaan palaa! Eihän se elämän suurin huoli ole, mutta ahdistaahan se, kun tajuaa, että keho alkaa hitaasti mutta varmasti rapistua.

Olen itse tehnyt saman virheen, enkä muuten tee toiste :D

Kävin tässä hierojalla ja kun nousin siitä sängyltä ylös niin näky oli järkyttävä.. Naama oli ihan turvonnut, hyvä kun sain silmät auki. Ja se turvotus pysyi koko illan. Sama juttu jos yöllä on tullut painaumia kasvoihin --> ne on näkyvissä vielä lounasaikaankin :(

[QUOTE="Eevi";26836189]Voi elämä, on teillä huolia, onneks on vaan tää yksi elämä elettävänä...[/QUOTE]

Eevi hyvä, eihän se suinkaan tarkoita ettei elämäänsä eläisi täysillä jos näistä asioista keskustelee :D On vain hyvä että asioista puhuu niiden oikeilla nimillä, jos huomaan että ikääntyminen alkaa näkymään, en suinkaan koko aikaa murehdi ja mieti että miten tässä näin kävi :) Elämään kuuluu nämäkin asiat ja naiseuteen.

Kyllä on elämä ollut helppoa, jos tuollaiset murheet kaataa maailman. Tunnetko yhtään ihmistä, joka ei olisi ikääntynyt??

Juu ei nyt voi noinkaan sanoa.

Kyllä kaikki ikääntyvät. sen huomaa kun joskus tyhmänä miettii, että miksi täällä paikkakunnalla on kaikki ihmiset niin helkkarin rumia. Kun mun lapsuuspaikkakunnalla kaikki oli kaunniita, sisäisesti ja ulkoisesti. siis paljon kauniita ihmisiä, ei kiusaamista.

Niin sitten tajuaa, että hei, mähän liikun nyt vanhempien ihmisten parissa, joten tottakai nekin ihmiset joita lapsena ja nuorena tunsin, on rupsahtaneet ja minäkin olen.

valokuvissa sen näkee parhaiten.

Kyllä on elämä ollut helppoa, jos tuollaiset murheet kaataa maailman. Tunnetko yhtään ihmistä, joka ei olisi ikääntynyt??

Älä hurskastele siellä, ei tää niin vakavaa ole! En tiedä sinusta, mutta mä ainakin olen edelleen se sama tyyppi kuin 18-vuotiaana, vain vähän fiksumpana. Persoona vain paranee mutta temppeli rapistuu, joten onhan siinä pohtimista, että missä välissä se oikein tapahtuu.

Mä huomasin toisessa reidessä sellaisia pinnallisia verisuonia, ihan ohuita ja niitä oli oikeen ryppäänä siinä yhdessä kohtaa. Mitähän ne on ja tehoaiskohan niin esim. hirudoid forte?

Mä taas tunnen itseni niin voimalliseksi, kun oon alkanu kuntoilemaan kunnolla, juoksemaan, käymään salilla jne...Lapsilta jää jo enemmän aikaa itselle ja kun nuorin on nyt 5v. niin alkaa sikspäkkikin näkyä vatsassa. Kun ei valvo ja rieku, ei polta eikä juo ja syö terveellisesti, niin kait se sitten näkyykin.

Keväällä tuntematon herra X luuli mua valokuvasta alle 30 ja kuva oli otettu viime syksynä, ai että olin otettu. Kait se on tuo työkin lasten kanssa, joka pitää nuorena, ei ehdi istua ja kasvattaa istumalihaksia kun pitää suhata sinne ja tänne koko ajan ja olla skarppina.

Kyllähän noita iän merkkejä näkyy mullakin, mutta itsellä on sama tilanne kuin tuolla edellisellä kirjoittajalla. Lapset ovat kasvaneet, joten mulla on aikaa kuntoilla ja pitää muutenkin itsestään enemmän huolta. Perussairaus on aika lailla hallinnassa ja sen myötä painokin tippui ja tulin elinvoimaisemmaksi.

Mutta kyllä tuleva vanheneminen toisinaan pelottaa. Olen aika honero olemassa ja pään pehmeneminen pelottaa. Kuten myös sekin, että 50 vuoden päästä meistä kolmikymppisistä ei ole montaakaan enää jäljellä. Ja ennen pitkää lapsenikin vanhenevat ja hekin joskus kuolevat. Niin luonnollinen kuin elämän kiertokulku onkin, niin julmalta se silti tuntuu. Kasikymppisenä, jos olen vielä elossa, ajattelen tulevasta kuolemasta varmastikin toisin.

[QUOTE="vieras";26836957]Mä olen 37v, kolmen lapsen äiti enkä ole vielä huomannut itsessäni ikääntymisen merkkejä :)[/QUOTE]

20 enemmän ja lapsia viisi. Paljon nuoremmaksi kaikki luulevat.

[QUOTE="vieras";26836957]Mä olen 37v, kolmen lapsen äiti enkä ole vielä huomannut itsessäni ikääntymisen merkkejä :)[/QUOTE]

Samoin,en juo enkä polta ja nukun riittävästi(en rieku siis pubeissa) joten näytän noin 28vuotiaalta:)

Yhteistyössä