Miten veljesten välisen tappelemisen saa loppumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarmiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sarmiina

Aktiivinen jäsen
23.06.2004
1 986
1
38
Vai saako edes? Tuntuu et noi mun kundit joka ikinen päivä jostain saa riidan aikaiseksi. Toki myös leikkivät ja touhuavatkin kivasti yhdessä, ei se pelkkää riitaa oo, mut tuntuu et pitää välillä tehdä oikein tikusta asiaa. Onko kellään mitään vinkkejä, mitä vois asialle tehdä vai jatkanko :headwall: ja odotan että kasvavat aikuisiksi?

ja aikuiset sisaruksetkin tappelee...kenen muun kanssa sitten? mun tekis mieli ostaa sellaiset radiokorvakuulokkeet ja puuttua peliin vasta ku veri roiskuu, niin kyllstyny tohon tappelemiseen

Täällä kohtalotoveri!! Veljekset tuntuvat olevan tärkeitä toisilleen, jos toinen on jossain luokkakaverin luona, toinen kyselee koska tulee. Sitten kun ovat yhdessä tappelevat ja ärsyttävät toinen toistaan, toki myös "hyvinä hetkinä" leikkivät yhdessä =)

Loppuu se aikanaan. Mä olen ottanut tavakseni kuunnella molempien näkemyksen asiasta, ja eipä siinä yleensä ole muuta tehtävissä kuin nuhdella tappelupukareita ja vaatia pyytämään puolin ja toisin anteeksi.

Meilläkin jos toinen ei oo kotona, niin heti kysellään missä on ja milloin tulee =) Ovat kuitenkin selkeästi tärkeitä toisilleen, ja ovat sen sanoneetkin. Mulla itsellä on niin isot ikäerot mun siskoihin,ettei tälläisestä oo omakohtaista kokemusta..

Tätä samaa pohdin joka päivä.. lapset saa mut raivon partaalle sillä kinaamisella ja toistensa härnäämisellä ja toinen AINA provosoituu, vaikka toinen sanoisi että 'sut viedään vankilaan huomenna' =( ARK!!!!

Niin, ja pitää vielä lisätä, että sillähän lapset harjoittelevat kanssakäymistä toisten ihmisten kanssa ja samalla aikuinen voi ohjata heitä hiomaan neuvottelutaitojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:
Minä ainakin olen luopunut toivosta ja odotan, että ne kasvaa aikuisiksi.
Mä odotan sitä myös ja kerran sanoin tämän tuttavalleni, jolla jo aikuiset pojat...vastasi mulle, että tappelevat vielä armeijaiässäkin. Meillä teini-ikäiset pojat eli vielä muutama vuosi pitää odotella.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Loppuu se aikanaan. Mä olen ottanut tavakseni kuunnella molempien näkemyksen asiasta, ja eipä siinä yleensä ole muuta tehtävissä kuin nuhdella tappelupukareita ja vaatia pyytämään puolin ja toisin anteeksi.

Näin meilläkin tehdään, ja sit jaksetaan taas hetki olla kunnolla. Kunnes toinen sanoo/tekee jotain toisen mielestä hölmöä.. Tänä iltana tuli tappelu siitä, kun isompi luki akkaria sängyssä ja pienempi ei muka saanut unta. Tosiasiassa sitä ei vaan huvittanut nukkua..

Yhteistyössä