Etvoi mitenkään sanoa loukkaamatta. Hylätyksi ja torjutuksi tuleminen satuttavat eniten. Minulla ehkäpä hieman samanlainen kokemus. Eräs ihminen haluaisi olla kuin paras ystävä mulle, mutta itse en oikein välittäisi..mulle kelpaa hyvänpäivän tuttavuus oikein hyvin

sinänsä mulla ei ole ko.ihmistä vastaan mitään, en vaan jaksa hänen negatiivisuuttansa ja en oikein tiedä mitä hänelle edes juttelisin, kun aina hän löytää negatiivista jok´ikisestä asiasta..harvoin koen nauttivani hänen seurastaan tai saavani siitä mitään.
Hän on onneksi naapurini, joten on ihan mukava joskus jotain huikata ja moikata ja se riittää mulle

jos joskus olenkin seurankipeä niin on mukavaa sitten kun on lähellä aina joku jonka kanssa juoda kahvia ja teetä ja jutella ... ihmistä vastaan mulla ei ole mitään, mutta sitä vastaan on kun usein napisee ja valittaa ja hänen seurassaan saa kyllä miettiä mitä sanoo ja jättää sanomatta ...
Eli älä loukkaa häntä sanomalla ettei seura kiinosta tai jätä jo rauhaan!!

voit ehkä joskus nähdä häntä nopeasti esim. kahvilassa..tai ite käydä hänen luonaan kahvilla nopeasti, esim. piipahdat yhden tunnin... kun ite meet niin saat ite päättää vierailuajan kestonkin! ja jos hän eksyy valittamaan ja puhumaan sairauksistaan niin sano siitä ja anna ymmärtää että olet väsynyt kuuntelemaan... eksytä aiheesta tai kattele pitkin seiniä tai sano suoraan etteikö sulle kuulu mitään muutakuin surua ja murhetta, napinaa ja valitusta, ettet jaksaisi aina kuunnella samaa virttä että on mukavampi jutella kivoista ja iloisista aiheista..
älä ainakaan mene välejä katkaisemaan..älä koskaan torju / hylkää ketään.... miltä itestä tuntuisi jos joku ihminen josta TODELLA KOVASTI JA AIDOSTI pidät ja jota haluaisit kovasti nähdä ni sanois sulle ettei vois vähempää kiinnostaa...se SATUTTAS SYVÄSTI!!!
joten mieti siltä kannalta..ei maksa mitään 1h kahvittelu....

ja sanokki sit napakasti et jos juteltas välillä mukavia ... jos se jatkaa vaan ni sanot että sun tarvii ny lähetee jatketaan sit toisella kertaa mukavimmissa merkeissä..ni eiköhän ymmärrä

se oiksi muute hyvä konsti saada toinen ymmärtämään..et ois torjunu mut kuitenki toinen kässäisi..toki loukkaantuisi mut ymmärtäisi ja muuttaisi käytöstään..tai sit ois niin suuttunu sulle ettei enää piätis MITÄÄN yhteyttä!!
voihan olla että olet hänen ainoita ystäviään...ois kauheeta jäädä ihan yksin...