Miten voisimme pelastaa äitimme??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä kuin jotkut edelliset: ihan AINA kun äiti teille soittelee, että mies on väkivaltainen, soittakaa edelleen poliiseille. Ainakin on sitten näyttöä, jos joskus oikeuteen menee, ellei tuo jo aiemmin avaisikaan äitinne silmiä.

Jaksamista teille! Tosiaan, äitinne on varmaan hieman mennyt mukaan tuon miehen ajatusmaailmaan, ja muuttuu kylmäksi itseään puolustaakseen. Narsisti tai mielenterveysongelmainen voi sairastuttaa läheisetkin. Ihanaa olisi, jos äitinne lähtisi jonnekin puhumaan asioistaan, voisiko häntä houkutella sellaiseen? Teidän pitää kuitenkin pitää oma elämänne itsellänne, ja jos äidistä huolestuminen käy liian rankaksi, ottaa etäisyyttä ja huolehtia omasta jaksamisestanne.

Olen ehdottanut,ja aikoi mennä MIEHEN kanssa juttelemaan terapautille asiasta...Äiti sanoi aluksi että palaa miehen luo vasta kun on mennyt terapiaan,sanoin ettei sinne nuin vaan mennä,voi mennä kuukausia että pääset sinne,ja sitten hyvä jos kerran kuukaudessa pääsee terapeutille...nyt sitten aikovat mennä yhdessä tuumin,että mies pääsee äitini historiikista eroon(siis keksitystä historiasta...)

Äitisi on kyllä pahasti aivopesty ja ei itse ymmärrä kuinka sairas mies on. Niin oli oma äitinikin joka oli yli 30 vuotta naimisissa narsisti-isäni kanssa. Valitettavasti äiti ei koskaan päässyt pakoon vaan isä sitten lopulta päätti hänen elämänsä :( Nastistit on vaarallisia, yritä auttaa miten vaan kunhan saat äitisi pois sieltä!

Narsistien uhrille on vertaistukiryhmiä. Ehkä äitisi voisi (salaa mieheltä) käydä sellaisessa juttelemassa? http://www.narsistienuhrientuki.info/ Niillä on myös vertaistukipuhelin jonne voi soittaa.

[QUOTE="vieras";23577644]Onpa taas kouluttamattoman ihmisen tekstiä, josta voi päätellä millä tasolla äitinsä on.

Tähän passaa tuo "white trash" -määritelmä kuin nenä päähän. Heillä usein on elämä just tuommosta, eikä sille kukaan mahda mitään, vähiten he itse.[/QUOTE]

No hukkaan on mennyt koulutus sunkin kohdalla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23577644]Onpa taas kouluttamattoman ihmisen tekstiä, josta voi päätellä millä tasolla äitinsä on. [/QUOTE]

Itse asiassa narsisteja on kaikissa sosiaaliluokissa, n. 2 % väestöstä on narsisteja. Ja koska narsistit rakastavat valtaa, on niitä paljon yritysmaailmassa johtotehtävissä.

[QUOTE="aapee";23577402]Voimmeko tehdä ilman äitimme(asianosaisen)suostumusta rikosilmoitusta?[/QUOTE]

"Poliisille väkivaltarikoksesta voi tehdä ilmoituksen uhri itse, tapauksen silminnäkijä tai kuka tahansa, joka on saanut teosta tiedon tai vihjeen. On tärkeää, että poliisi saa tiedon rikoksesta mahdollisimman pian. Myös perheväkivalta on rikos ja loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan."

Väkivalta

Jos ei äiti itse tajua lähteä niin voitte joko hyväksyä asian tai sitten tehdä itse ongelmalle jotain. Suomessahan ei käytännössä juuri mitään rangaistuksia saa.

[QUOTE="aapee";23577402]Voimmeko tehdä ilman äitimme(asianosaisen)suostumusta rikosilmoitusta?[/QUOTE]

Poliisin nettisivulla lukee: "Poliisille väkivaltarikoksesta voi tehdä ilmoituksen uhri itse, tapauksen silminnäkijä tai kuka tahansa, joka on saanut teosta tiedon tai vihjeen. On tärkeää, että poliisi saa tiedon rikoksesta mahdollisimman pian. Myös perheväkivalta on rikos ja loukkaus ihmisoikeuksia kohtaan."

Äsken lähettämäni linkki joutui spämmilistalle, joten osoite menee jotakuinkin näin:
Poliisi.fi - Rikokset - Väkivalta

Aivan kuin minu ex- :( Juomiseen oli aina joku syy, joko oli korvausraha päivä tai tuli joku lasku postista tai ihan mikä vain oli syy positiivinen tai negatiivinen aina oli syy juomiseen.
Turpiin tuli ja seuraavana aamuna itkien kontallaan pyyteli anteeksi joskus jopa kukkien kera.
Mustasukkainen oli, töistäni tuli valituksia ja jouduin irtisanoutumaan. Entisiä luokkakuvia en sanut säilyttää vaan nekin ex- repi kun saatoin muuten ihailla luokallani olevia poikia jotka saattoi olla hänen mukaan uhka. Edes naapurin miestä en saanut moikata tai olin jakanut pesääni hänelle ja meillä oli säpinää. Naispuolisille sain moikata mutta siitäkin piti selittää kuka ja mistä tunnen ettei hän vaan ylipuhu minua mieheni luota pois.Monta kertaa uhkasin lähteä ja aina niin mies kuin hänen ihana äitinsä nauroi etten voi lähteä kun eihän sairasta saa jättää. Ja aina tämä mieheni kehui kuinka hän voi pyörittää minua miten vain ja kuinka hän voi mennä terapiaan hakemaan minulle apua ja jos minä lähden niin hän tietää että hän pääsee aina takaisin minun elämääni.
Vuosia katselin tuota menoa, ja sitten se loppu tuli :(
En vaan jaksanut kun jouduin jo oman turvallisuuden takia salaa soittamaan poliisit että mies rauhoittuu.
Jouduin muuttamaan eri paikkakunnalle ja laittamaan osoitetietonikin salaiseksi mutta kannatti, nyt elän omaa elämää enkä tarvi pelätä tuleeko turpiin jos satun vahingossa mainitsemaan jonkun miehen tai naisen nimen ketä mies ei tunne.
Lopulta kun sain itseäni niskasta kiinne ja erosin, huomasin että se oletettu rakkaus olikin jotain muuta kuin rakkautta, se oli pelkoa olla yksin ja tavallaan halusi että on joku rinnalla mutta kun viimeisen kerran sain kunnolla turpaani niin silloin tiesin että se on loppu. Miehen äiti koetti minua taas kerran ylipuhua etsi minulle jopa asuntoa samalta paikkakunnalta, kuvitteli kai että voidaan olla yhdessä jos asutaan eri osoitteesa, vaan onneksi pääsin koko suvusta eroon, yhtä helvettiä se 6vuotta olikin :( Jatkuvaa selittelyä miksi naamani on musta ja jos totuuden sanoin niin taas nyrkki puhui :( Kesällä kuljin pitkähihaiset paidat päällä kun kroppa mustelmilla,minua mukamas paleli. Nyt tiedän että exäni on saanut vertaisensa elmän, voi ryypätä ja kuulemma huumeitakin vetää joten onneksi pääsin tuosta eroon.

Äitiäsi ei voi kukaan auttaa, hänen on tajuttava se itse. Ehkä voit laittaa tämän ketjun keskustelut hänelle jos jotain tajuaa,tai sitten ei koska on miehen aivopesemä ja muut haluaa hänelle pahaa kuten mies asian kääntää. Mutta toivon että äitisi järkiintyy jossakin vaiheessa ennenkuin on myöhäistä :(

Äitisi on kyllä pahasti aivopesty ja ei itse ymmärrä kuinka sairas mies on. Niin oli oma äitinikin joka oli yli 30 vuotta naimisissa narsisti-isäni kanssa. Valitettavasti äiti ei koskaan päässyt pakoon vaan isä sitten lopulta päätti hänen elämänsä :( Nastistit on vaarallisia, yritä auttaa miten vaan kunhan saat äitisi pois sieltä!

Narsistien uhrille on vertaistukiryhmiä. Ehkä äitisi voisi (salaa mieheltä) käydä sellaisessa juttelemassa? http://www.narsistienuhrientuki.info/ Niillä on myös vertaistukipuhelin jonne voi soittaa.

Osanottoni :( Ihan kauheata :(

Äitini pelkää juuri eniten yksinjäämistä,yksinäisyyttä...ei ole koskaan osannut olla yksin...

Yhteistyössä