Aivan kuin minu ex-

Juomiseen oli aina joku syy, joko oli korvausraha päivä tai tuli joku lasku postista tai ihan mikä vain oli syy positiivinen tai negatiivinen aina oli syy juomiseen.
Turpiin tuli ja seuraavana aamuna itkien kontallaan pyyteli anteeksi joskus jopa kukkien kera.
Mustasukkainen oli, töistäni tuli valituksia ja jouduin irtisanoutumaan. Entisiä luokkakuvia en sanut säilyttää vaan nekin ex- repi kun saatoin muuten ihailla luokallani olevia poikia jotka saattoi olla hänen mukaan uhka. Edes naapurin miestä en saanut moikata tai olin jakanut pesääni hänelle ja meillä oli säpinää. Naispuolisille sain moikata mutta siitäkin piti selittää kuka ja mistä tunnen ettei hän vaan ylipuhu minua mieheni luota pois.Monta kertaa uhkasin lähteä ja aina niin mies kuin hänen ihana äitinsä nauroi etten voi lähteä kun eihän sairasta saa jättää. Ja aina tämä mieheni kehui kuinka hän voi pyörittää minua miten vain ja kuinka hän voi mennä terapiaan hakemaan minulle apua ja jos minä lähden niin hän tietää että hän pääsee aina takaisin minun elämääni.
Vuosia katselin tuota menoa, ja sitten se loppu tuli

En vaan jaksanut kun jouduin jo oman turvallisuuden takia salaa soittamaan poliisit että mies rauhoittuu.
Jouduin muuttamaan eri paikkakunnalle ja laittamaan osoitetietonikin salaiseksi mutta kannatti, nyt elän omaa elämää enkä tarvi pelätä tuleeko turpiin jos satun vahingossa mainitsemaan jonkun miehen tai naisen nimen ketä mies ei tunne.
Lopulta kun sain itseäni niskasta kiinne ja erosin, huomasin että se oletettu rakkaus olikin jotain muuta kuin rakkautta, se oli pelkoa olla yksin ja tavallaan halusi että on joku rinnalla mutta kun viimeisen kerran sain kunnolla turpaani niin silloin tiesin että se on loppu. Miehen äiti koetti minua taas kerran ylipuhua etsi minulle jopa asuntoa samalta paikkakunnalta, kuvitteli kai että voidaan olla yhdessä jos asutaan eri osoitteesa, vaan onneksi pääsin koko suvusta eroon, yhtä helvettiä se 6vuotta olikin

Jatkuvaa selittelyä miksi naamani on musta ja jos totuuden sanoin niin taas nyrkki puhui

Kesällä kuljin pitkähihaiset paidat päällä kun kroppa mustelmilla,minua mukamas paleli. Nyt tiedän että exäni on saanut vertaisensa elmän, voi ryypätä ja kuulemma huumeitakin vetää joten onneksi pääsin tuosta eroon.
Äitiäsi ei voi kukaan auttaa, hänen on tajuttava se itse. Ehkä voit laittaa tämän ketjun keskustelut hänelle jos jotain tajuaa,tai sitten ei koska on miehen aivopesemä ja muut haluaa hänelle pahaa kuten mies asian kääntää. Mutta toivon että äitisi järkiintyy jossakin vaiheessa ennenkuin on myöhäistä