Miten yövytte kylässä kahden tai useamman lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Että mua jo valmiiks stressaa kesäloma ja sukuloiminen kun tuntuu, että kenenkään luo ei mahdu kunnolla yöpymään. Okei, myönnän, että mä haluan olla vauvan kanssa omassa huoneessa ja mies olis esikon kanssa toisessa, mut ei ole tilaa. Kun olis edes isohko huone, mut ei niin ei. Eipä se ole muitten vika, että olen kranttu... Me annettiin oma makkari siskon perheen käyttöön kun ne ole meillä ja mä olin vauvan kanssa atk-huoneessa ja mies esikon kans esikon huoneessa. Muutenkin me nukutaan eri huoneissa eli mä vauvan kans ja mies esikon kans...käytännön syistä. Miten te järjestätte yöpymisen?

no me nukutaan useimmiten lattialla siskonpetissä, tai sitten jos kyläpaikassa on vuodesohva, niin vaikka mä ja mies siinä ja lapset lattialla patjalla, tai sitten jos ollaan lapsiperheessä, niin meidän lapset voi nukkua vaikka sen perheen lastenhuoneen/huoneiden lattialla, ja me vanhemmat sitten missä mahdutaan, vierashuoneessa tai vaikka olohuoneessa, jos vierashuonetta ei ole =) ei olla kranttuja =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
no me nukutaan useimmiten lattialla siskonpetissä, tai sitten jos kyläpaikassa on vuodesohva, niin vaikka mä ja mies siinä ja lapset lattialla patjalla, tai sitten jos ollaan lapsiperheessä, niin meidän lapset voi nukkua vaikka sen perheen lastenhuoneen/huoneiden lattialla, ja me vanhemmat sitten missä mahdutaan, vierashuoneessa tai vaikka olohuoneessa, jos vierashuonetta ei ole =) ei olla kranttuja =)

Eiks vaivaa, että jos joku lapsista sattuu heräämään niin kohta on kaikki muutkin hereillä? Mä kun haluan ottaa kaiken varmanpäälle :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:

Eiks vaivaa, että jos joku lapsista sattuu heräämään niin kohta on kaikki muutkin hereillä? Mä kun haluan ottaa kaiken varmanpäälle :ashamed:

no eipä vaivaa =) ei ole kovin herkkäunisia meidän lapset, enkä usko, että lapset ylipäätäänkään... ja meillä on kyllä tapana öisin nukkua, ei juuri valvoskella =)

Harvoin mihinkään sukulaisiin mennään yökylään.. reissuilla yövytään yleensä mökissä tai hotellissa. Mutta jos kahden lapsen ja kolmen koiran kanssa kehdataan tunkea kenenkään nurkkiin, niin tyytyväisiä ollaan mihin vaan :D

no eipä vaivaa =) ei ole kovin herkkäunisia meidän lapset, enkä usko, että lapset ylipäätäänkään... ja meillä on kyllä tapana öisin nukkua, ei juuri valvoskella =)

Nukutaan mekin, mut mä aina jotenkin kammoksun ideaa, että lapset on samassa huoneessa ja toinen jostain syystä herää ja sit toinenkin ja siinä on yö sit pilalla..

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Kun me reissataan niin otetaan oma ilmapatja mukaan (203x183x30 ), koko perhe mahtuu siihen nukkumaan siis 2+2.

Minne laitatte patjan kylässä?

Sinne minne mahtuu, meillä on kolme vaki paikkaa ja yhdessä saadaan lastenhuone käyttöön, toisessa työhuone ja kolmannessa majoitutaan useimmiten olohuoneeseen.

Nukutaan mekin, mut mä aina jotenkin kammoksun ideaa, että lapset on samassa huoneessa ja toinen jostain syystä herää ja sit toinenkin ja siinä on yö sit pilalla..

no jos lapsi herää, oma tai kyläilyperheen, niin sitten vanhemmat käy siellä rauhoittamassa ja sanomassa, että nyt nukutaan vielä =) ei meillä oo kyllä vielä koskaan koko yötä valvottu, vaikka lapsi olisi yöllä johonkin herännytkin.. esim eilen yöllä esikoinen heräsi kun kuopus oksensi, mutta kyllä se yö siitä äkkiä rauhoittui takaisin...

Meillä nukkuu lapset kotonakin samassa huoneessa öisin. Esikko saa joskus yöllisiä kauhuohtauksia (ts. huutta kurkku suorana useamman minuutin), mutta kuopus ei ole siihen kertaakaan herännyt. Ei ainakaan kaikki laspet ole erityisen herkkäunisia (riippuu varmaan myös unen vaiheesta herääkö helposti)

Taidat nyt itse vaan tehdä ongelmaa tuosta nukkumisesta GarnevalGirl...
Ei lapsia ole hyvä opettaa liian hiljaiseen nukkumiseen, siitä tulee ongelmia.Ja vieraalla vieraiden tavoin, ei voi vaatia erityiskohteluita tai mennä prinsessana kylään...
Me ollaan kyläilty paljonkin ja esikko nyt 4 v.Jos ei muuten esim. kaksiossa ollut tilaa niin nukuttiin olohuoneessa kolmisteen patjoilla ja iltaa vietettiin keittiössä.Ja on nukahtanut niinkin, että avokeittiö ja olohuone ja muut vielä valvoneet ja puuhanneet juttujaan tai juteltu niin olohuoneeseen patjalle on nukahtanut.Vähän valoja pois ja hiljempaa puheen tasoa.

Meillä nukkuu vaikka kaikki 5 samassa sängyssä, jos tarvetta on. Kyläillessä ja matkoilla nukutaan just siinä, missä tarve vaatii ja kaikki on tyytyväisiä :)
Ja tosiaan, kyllä on ihan normaalia, että koko perhe nukkuu kotonakin samassa huoneessa, joten kahden huoneen vaatiminen matkoilla on aika paljon, minusta näin.

Just siellä mihin mahtuu ja mihiin isäntäväki on suunitellut. Eiks vois kylässä edes joustaa niin, että nukutte kaikki samassa huoneessa. Nyt teet kyllä kärpäsestä härkäsen. Meille ei välde edes mahtuisi yöksi jos pitäisi sirotella eri huoneisiin väkeä.

Nukutteko sen vuoksi eri huoneissa kotonakin, että pelkäät lapsen heräävän toisen lapsen äänetelyyn? Voin sanoa, että olet tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ei ole hyvä totuttaa vauvaa ja isompaakaan lasta hiljaisuuteen.

Kylässä nukutaan kaikki samassa huoneessa. Ei ole ongelma meille. Reissataan suht´ paljon ja hyvin on mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Nukutteko sen vuoksi eri huoneissa kotonakin, että pelkäät lapsen heräävän toisen lapsen äänetelyyn? Voin sanoa, että olet tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ei ole hyvä totuttaa vauvaa ja isompaakaan lasta hiljaisuuteen.

Kylässä nukutaan kaikki samassa huoneessa. Ei ole ongelma meille. Reissataan suht´ paljon ja hyvin on mennyt.

No ei nukuta sen vuoksi ja miellä ei ole illalla hiljaista kun lapset menevät nukkumaan. Tai siis pyritään välttämään kolinoita, mut normaalilla äänellä puhutaan. Meillä on esikoisella oma huone ja vauva nukkuu luonnollisesti mun kans makkarissa. Mies nukkuu sen takia pojan kanssa kun mä en halua herätä miehen kellonääneen aamulla kuudelta. Jossain vaiheessa esikoinen heräili yöllä niin oli helppoa kun mies oli heti siinä rauhoittelemassa ja laittamassa takaisin nukkumaan. Nyt ei ole heräillyt, mut miehestä on kiva nukkua siellä pojan kanssa.

riippuu missä nukutaan.. jos sellaisessa paikassa missä lapsilla kavereita niin isommat nukkuvat kavereiden huoneessa esim. patjalla tai joskus jopa kaverin vieressä sängyssä. itse nukun siä missä mahtuu. yleensä jollain patjalla nuorimmat lapset vieressä. (lapsi 4) vanhempieni luona on paljon vara sänkyjä, joten nukutaan yleensä siellä vaan vierashuoneessa omissa sängyissä.

Jos ollaan mun vanhemmilla niin nukutaan siskon huoneessa ja saadaan lainata siskon parisänkyä. Hän nukkuu sitten jossain muualla.

Jos ollaan sukulaisissa/ystäväperheissä niin nukutaan miten milloinkin on tilaa: Minä, mies ja vauva 120cm leveällä patjalla ja esikoinen siinä vieressä puusängyssä. Tai koko kööri kahdella patjalla lattialla tai minä, mies ja esikko patjoilla ja vauva matkasängyssä. Yleensä niin että on kaks 80cm patjaa vierekkäin ja nukumme siinä. Ei ole niin nöpönnuukaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taidat nyt itse vaan tehdä ongelmaa tuosta nukkumisesta GarnevalGirl...
Ei lapsia ole hyvä opettaa liian hiljaiseen nukkumiseen, siitä tulee ongelmia.Ja vieraalla vieraiden tavoin, ei voi vaatia erityiskohteluita tai mennä prinsessana kylään...
Me ollaan kyläilty paljonkin ja esikko nyt 4 v.Jos ei muuten esim. kaksiossa ollut tilaa niin nukuttiin olohuoneessa kolmisteen patjoilla ja iltaa vietettiin keittiössä.Ja on nukahtanut niinkin, että avokeittiö ja olohuone ja muut vielä valvoneet ja puuhanneet juttujaan tai juteltu niin olohuoneeseen patjalle on nukahtanut.Vähän valoja pois ja hiljempaa puheen tasoa.

Niin varmaan teenkin ongelman, se on aina ollu mulle ongelma kun haluan tilaa. Se on nimenomaan mun ongelma, jos kaikilla ei ole sitä tilaa ja itepähän joudun pulman ratkaista. Mennään mun vanhemmille, mut mun isä on niin kovaääninen ja heillä on olohuone/keittiö samassa niin ei tulis kuuloonkaan siinä alkaa nukuttamaan. Saadaan niitten makkari, mikä on jo erittäin hieno asia(muutenkin isä nukkuu aina olkkarissa), mut mä edelleenkin mietin sitä, että jos kaikki nukutaan samassa ja vauva alkaakin itkeä yöllä(mitä ei ole koskaan kyl tehny) niin sit esikkokin herää jne...tiiän, olen hysteerinen asian suhteen. Siskon luona on aika pieni se niitten vierashuone, etten tiedä mahdutaanko kaikki samaan, mut voi olla, että esim.mä ja vauva ollaan siskon luona ja esikko ja mies mun porukoilla.

Me nukutaan kylki kyljessä kaikki toisissa kiinni. Nyt ku meitä on 2+2, ollaan esim. isän luona vielä mahduttu 160cm leveeseen sänkyyn. Kotonakin kun meitä saattaa löytyä 180cm leveestä aamusin neljä.

Tai sit me nukutaan jossain niin, että toinen toisen tytön kanssa, esim. lattialla ja toinen sängyssä.

Käytännössä siis siellä, mihin meidät laitetaan nukkumaan. Yleensä sanon, että korkeintaan kaks peittoa, että lapset tulee saman peiton alle ja muutenkin mennään pieneen tilaan, joten pyrin välttämään sen, että isäntäväellä tarttis kovin isoja ratkasuja meidän vuoksi tehdä.

Meille kun tulee yks vieras, nukkuu esikoisen kanssa samassa huoneessa missä sänky. Kun vieraita on enemmän, niin 120 levee patja on olkkarissa. Ja kun tulee lapsiperhe, niin esikoisen sänky annetaan käyttöön ja esikoinen tulee meidän keskeen (niinku monesti nykysin muutenkin).

Yhteistyössä