Miten yövytte kylässä kahden tai useamman lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me ollaan monesti "saatu" omahuone käyttöön jos ollaan jossai yötä.niin ja yleensä meillon vielä siinä samassa huoneessa ollut yksi talon lapsikin nukkumassa. mutta jos ei saatas niin olisimme kyllä tyytyväisiä ihan siihen mitä saadaan.lapsia on siis neljä ja me 2 aikuista.

Teepäs niin, että annat lasten, varsinkin isomman valvoa tunti - puolitoista pitempään kuin tavallisesti. Kun se sitten sammuu, niin nukkuu kuin tukki aamuun asti.
Ja eihän siellä kylässä kenenkään kello soi aamulla!

nim. kuopus kiljunut kaksi yötä putkeen - esikoinen nukkunut metrin päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teepäs niin, että annat lasten, varsinkin isomman valvoa tunti - puolitoista pitempään kuin tavallisesti. Kun se sitten sammuu, niin nukkuu kuin tukki aamuun asti.

Ei ole ongelmia esikoisen nukkumisen suhteen. Mä vaan aina ajattelen pahinta, että mitä jos herää. Jos onkin herännyt niin sammunut uudelleen. Ja vauvan itkua mä lähinnä ajattelin yöllä, jos ollaan samassa huoneessa. Koskaan ei ole kumpikaan kummankaan ääniin herännyt, mut niitä ääniä on ollutkin vähän, jos ollenkaan.

No meillä on juhannuksena edessä moinen kokeilu. Pienimmälle otetaan matkasänky ja kaksi isompaa nukkuvat patjoilla lattialla. minä ja ukko missä mahdutaan. Koirakin mukana on, saapi nähdä :)

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:

Ei ole ongelmia esikoisen nukkumisen suhteen. Mä vaan aina ajattelen pahinta, että mitä jos herää. Jos onkin herännyt niin sammunut uudelleen. Ja vauvan itkua mä lähinnä ajattelin yöllä, jos ollaan samassa huoneessa. Koskaan ei ole kumpikaan kummankaan ääniin herännyt, mut niitä ääniä on ollutkin vähän, jos ollenkaan.

no eihän se nyt niin paha edes ole jos herää.. siis vähän suhteellisuuden tajua. kyllä sitä ihminen selviää vaikka valvois kokonaan yhden yön lasten huutaessa, vaikkeivat lapset edes jaksa koko yötä huutaa. en oikein ymmärrä miksi se nyt on niin kamalaa. neljän lapsen yh:na on tullut valvottua yö jos toinenkin, sairaiden tms. lasten kanssa eikä se nyt todellakaan ole pahinta ja rankinta mitä minun tai muiden elämässä on tapahtunut...(enkä tarkoita pahalla, vaikka sainkin sen ehkä siltä kuulostamaan)

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:

no eihän se nyt niin paha edes ole jos herää.. siis vähän suhteellisuuden tajua. kyllä sitä ihminen selviää vaikka valvois kokonaan yhden yön lasten huutaessa, vaikkeivat lapset edes jaksa koko yötä huutaa. en oikein ymmärrä miksi se nyt on niin kamalaa. neljän lapsen yh:na on tullut valvottua yö jos toinenkin, sairaiden tms. lasten kanssa eikä se nyt todellakaan ole pahinta ja rankinta mitä minun tai muiden elämässä on tapahtunut...(enkä tarkoita pahalla, vaikka sainkin sen ehkä siltä kuulostamaan)

Näinhän se on. Ei varmaan käykään niin, että joka yö koko lomailun ajan lapset huutaa yöllä. Eiköhän me jollain tavalla saada asiat järjestymään kun näin monella sujunut yöpymiset hyvin.

Kuinka uskallatte rakastella? Jos vaikka jompi kumpi herää? Kannattaa pikkuhiljaa rueta palaamaan normaaliin elämään. Nainen ja mies kuuluu samaan sänkyyn. Ei vauvan itku maailmaa kaada. Eikä esikon herääminen.

Tulee varmaan aika kalliiksi jos jouduttu reissussa varaamaan esim. kaksi hotelli huonetta tuon "nukutus ongelman vuoksi", joka näiden tekstien perusteella näyttää olevan ap:n korvien välissä...

Nyt on pakko kyllä heittää lusikka tähän soppaan!!!! Ihan ensiks mun mielestä ei oo luonnollista että vanhemmat nukkuu eri huoneissa lasten kanssa. Ja läheltä oon myös nähnyt kuinka tässä sitten voi käydäkin... Serkulta kuoli vaimo äkillisesti ja he oli hoitaneet nukkuma järjestelyt ap:n mainitsemalla tavalla. No kun toinen vanhemmista oli poissa niin eipä ollut helppoa nukkuminen kun kaikki nukku samassa huoneessa ja lapset heräili toistensa ääniin ja ei heti ollutkaan sitä "omaa" vanhempaa siin sit hyssyttelee... Toisessa perheessä sit äiti nukuu tyttöjen kans ja isä toisessa huoneessa. Äiti ei voi lähteä sängystä mihkään kun lapset nukkuu kun ne herää heti, joten kärsii tämä aikuisten kanssa käyminen aikalailla pahasti.
Mun mielestä lapset pitää totuttaa nukkuu, jos ei omassa huoneessa ni omassa sängyssä ja niin että vanhemmat saa nukkua samassa sängyssä! Mutta jokainen tietty tyylillään...
Tohon vierailu kysymykseen, jos on noin stressaavaa lähteä yökylään ni pyytäkää sukulaisia teille yökylään niin ei tarvii ite lähtee mihkään! Eiks se ois sillä ratkastu?

huonetta(6hlöä). jos ei ole tilaa, majotumme lähi hotelliin tai vuokraamme mökin lähistöltä. inhoan muutenkin maata muiden nurkissa.meille kyllä saa tulla,ja kesällä käy paljon vieraita sekä kotona että mökillä.mutta vieraat kai tulee meille mielellään kun lääniä riittää.

Nyt on pakko kyllä heittää lusikka tähän soppaan!!!! Ihan ensiks mun mielestä ei oo luonnollista että vanhemmat nukkuu eri huoneissa lasten kanssa. Ja läheltä oon myös nähnyt kuinka tässä sitten voi käydäkin... Serkulta kuoli vaimo äkillisesti ja he oli hoitaneet nukkuma järjestelyt ap:n mainitsemalla tavalla. No kun toinen vanhemmista oli poissa niin eipä ollut helppoa nukkuminen kun kaikki nukku samassa huoneessa ja lapset heräili toistensa ääniin ja ei heti ollutkaan sitä "omaa" vanhempaa siin sit hyssyttelee... Toisessa perheessä sit äiti nukuu tyttöjen kans ja isä toisessa huoneessa. Äiti ei voi lähteä sängystä mihkään kun lapset nukkuu kun ne herää heti, joten kärsii tämä aikuisten kanssa käyminen aikalailla pahasti.
Mun mielestä lapset pitää totuttaa nukkuu, jos ei omassa huoneessa ni omassa sängyssä ja niin että vanhemmat saa nukkua samassa sängyssä! Mutta jokainen tietty tyylillään...
Tohon vierailu kysymykseen, jos on noin stressaavaa lähteä yökylään ni pyytäkää sukulaisia teille yökylään niin ei tarvii ite lähtee mihkään! Eiks se ois sillä ratkastu?

Mikä tässä elämässä on normaalia? Se mikä sulle on normaalia, jollekin toiselle ei. Ei just se ole normaalia välttämättä miten SÄ asiat teet. Jokainen tekee asiat niin, että perhe-elämä sujuu sopuisasti. Kaikkihan tässä joskus kuollaan, ikävä juttu sun serkullasi. Meillä lapset nukkuu omissa sängyissä, mut kuten aiemmin mainitsin niin mies nukkuu lähinnä siksi pojan kanssa, etten mä sit herää miehen kelloon aamulla kun olen muutenkin huonouninen.

Meille jos tulee vieraita ne majotetaan toiseen lastenhuoneista, yleensä vauvan huoneeseen, kun vauva vielä nukkuu meän makkarissa, ja sängyksi on ilmapatja. Tai esikoisen huoneeseen saatetaan majottaa ja esikoinen sillon meän viereen tai matkasänkyyn meän makkariin. Tai sitten vieraat majotetaan olohuoneeseen, riippuu tilanteesta ja vieraiden määrästä.

Jos me mennään jonnekin yökylään, niin lapsille on mukana vauvalle vaunut (ja rengassuojat ettei sotketa kenenkään lattioita) ja esikoiselle matkasänky, ja meille ilmapatja. Jos kaikki ei mahdu majotustilaan, niin vaunut jää pois ja vauva nukkuu meän vieressä, ja jos ei siltikään mahdu, niin sitten esikoinenkin nukkuu vieressä, ja matkasänkykin jää pois. Harvoin ollaan missään yökylässä, ja yleensä jos ollaan nää on lapsiperheitä, ja esikoinen nukkuu sillon talon lasten kanssa samassa huoneessa, joko omassa matkasängyssä, tai samassa sängyssä talon lapsen kanssa.

Jos haluatte välttämättä edelleen nukkua eri huoneissa, olisko kiva seikkailu esikoiselle ja iskälle nukkua kyläpaikan pihalla teltassa (olettaen että kyseessä omakotitalo tai rivari).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Tulee varmaan aika kalliiksi jos jouduttu reissussa varaamaan esim. kaksi hotelli huonetta tuon "nukutus ongelman vuoksi", joka näiden tekstien perusteella näyttää olevan ap:n korvien välissä...

Me ei olla oltu missään hotelleissa vielä. Ja meillä ei ole nukutusongelmaa.

Että mua jo valmiiks stressaa kesäloma ja sukuloiminen kun tuntuu, että kenenkään luo ei mahdu kunnolla yöpymään. Okei, myönnän, että mä haluan olla vauvan kanssa omassa huoneessa ja mies olis esikon kanssa toisessa, mut ei ole tilaa. Kun olis edes isohko huone, mut ei niin ei. Eipä se ole muitten vika, että olen kranttu... Me annettiin oma makkari siskon perheen käyttöön kun ne ole meillä ja mä olin vauvan kanssa atk-huoneessa ja mies esikon kans esikon huoneessa. Muutenkin me nukutaan eri huoneissa eli mä vauvan kans ja mies esikon kans...käytännön syistä. Miten te järjestätte yöpymisen?

Siis vaadit teidän perheelle kaksi huonetta. Miks annoitte siskon perheelle vain yhden? eikö pitäisi samoin kohdella kuin itseään haluaa tulla kohdeltavan?

Että mua jo valmiiks stressaa kesäloma ja sukuloiminen kun tuntuu, että kenenkään luo ei mahdu kunnolla yöpymään. Okei, myönnän, että mä haluan olla vauvan kanssa omassa huoneessa ja mies olis esikon kanssa toisessa, mut ei ole tilaa. Kun olis edes isohko huone, mut ei niin ei. Eipä se ole muitten vika, että olen kranttu... Me annettiin oma makkari siskon perheen käyttöön kun ne ole meillä ja mä olin vauvan kanssa atk-huoneessa ja mies esikon kans esikon huoneessa. Muutenkin me nukutaan eri huoneissa eli mä vauvan kans ja mies esikon kans...käytännön syistä. Miten te järjestätte yöpymisen?

Siis vaadit teidän perheelle kaksi huonetta. Miks annoitte siskon perheelle vain yhden? eikö pitäisi samoin kohdella kuin itseään haluaa tulla kohdeltavan?

Meillä vaan kaksi makuuhuonetta kotona, ja toinen on leikkihuone ja toisessa nukumme, ja lapsia kaksi. Kai se on tottumiskysymys, jos olette rikkaita ja huoneita ja tilaa riittää...

He halusivat yhden. Olis ollu mahdollista antaa kaksikin.

Ei toki mun tapa aina oo se normaali. Mutta ihan oikeesti... kyl tulee ongelmia tol nukutus tyylil, mut kuten jo aikasemmin sanoin kukin tyylillään. Ja ikävä juttu todellakin toi kuolema mut siit voi vähän miettiä miten hankalaa oli kun kumpikin lapsi oli tottunut että hän nukkuu yksin aikuisen kanssa. Mutta toivottavasti teil sujuu kaikki ongelmitta :) Ja meil isäntä herää joka aamu viideltä, mä herään siihen mut ei oo ongelmaa nukahtaa takasin vaikka itekin oon suth herkkä uninen ja nukunki aika huonosti yöni muutenkin. Mulle vaan se oman kumppanin läheisyys on tärkeetä. Myös nukkuessa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Ei millään pahalla ap mut sait mut nauramaan :laugh: :ashamed: Ps. kannattaisko vaihtaa herätyskello :whistle:

No kiva, että sait naurut, kai muakin kesän jälkeen tää naurattaa ;) Ukolla on kännykkä ja mä herään hiirenpierasuunkin :)

Hanki sille sellainen tärisevä herätyskello tyynyn alle jota kuulovammaiset käyttää =)

Yhteistyössä