Mitenhän nää piilareitten vahvuudet menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Kun viimeksi mulle on optikko kattonut tälläset
vasen: -9,75 näkö ja piilari -7,50
oikea: -7,25 näkö ja piilari -6,00

Kaippa ne oikein on, josko tilais netistä linssejä..mistä muuten tilaatte?

Kuulostaa oudolta, mulla on samat vahvuudet silmälaseissa ja piilareissa. Mutta jos noilla hyvin näät, niin kaipa ne on oikein. Mulla ei oo noin vahvat, eli voihan se olla että jos on noin paljon miinusta, riittää vähempi miinuksiset linssit. Piilareilla kun näkee jotenkin paremmin kuin laseilla.

Mä kyllä vähän epäilen... Etkö soittaisi optikollesi ja varmistaisi, onko luvut oikein? Hajataitto tms. saattaa muuttaa piilareissa voimakkuuksia aika kummallisiksi, mutta että noin paljon... En jaksa uksoa.

juu poikkee ne lukemat kuulema.siks just ei saa mennä "lasivahvuuksilla" tilailemaan piilareita vaan eka pitää käydä optikolla niitä piilareita kokeilemassa.
ite en oo tilannu netistä koskaan piilareita,pitäs käydä optikolla uudestaan kun parissa vuodessa näkö huonontunu niin ei se edellinen piilariresepti enää toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja piilarit:
mulla ei korjaa hajataittoo niin siksi niin paljon eroa,eli mulla näin vasen:-8,75 näkö ja oikea:-9,25 näkö ja piilarit molempiin silmiin -6,50

Onko sulla siis ollenkaan sitä hajataittoa?

juu poikkee ne lukemat kuulema.siks just ei saa mennä "lasivahvuuksilla" tilailemaan piilareita vaan eka pitää käydä optikolla niitä piilareita kokeilemassa.
ite en oo tilannu netistä koskaan piilareita,pitäs käydä optikolla uudestaan kun parissa vuodessa näkö huonontunu niin ei se edellinen piilariresepti enää toimi.

Yhteistyössä