Mitenkäs tuota Lugesteronia oikein käytettiinkään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Löysin kaapista esikoisen yrittämisajalta paketin lugeja, jotka menee vanhaksi piakkoin. Tällä hetkellä kakkosen yrittämisessä on vain clomit käytössä, mutta ajattelin nyt sitten käyttää tuon paketin pois. Mutta kun en yhtään muista, miten ne piti aloittaa ja paketissakin vaan lukee, että ohjeen mukaan. Ovistesti näytti plussaa eilen. Ja mikä se annostus olikaan, nää on 200mg?
 
Nostan, jos joku tietää. Eli monentena päivänä pitäisi aloittaa ja millä annostuksella? Tuskin siitä sanottavaa hyötyä on, mutta eipä varmaan mitään haittaakaan.
 
Mä oon ivf-hoidoissa ja luget aloitettiin 2 pv ennen alkionsiirtoa, eli varmaan niihin aikoihin kun luomuna tapahtuis hedelmöittyminen. Annos 200:lla 3*päivässä meikäläisellä. EIkös tuo keltarauhashormoni vahvista limakalvoa, ymmärtääkseni.

ootapa, hain ton ohjeen, eli keltarauhasen vajaatoimintaan annos 300 mg jaettuna kahteen osaan, illalla suurempi. KOlmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä 9-11 raskasuviikolle.

TAvallinen suun kautta otettava annos on 300 mg päivässä.

VAginaalista annosta käytetään lapsettomuuden hoidossa. Annos 300-600 mg jaettuna kolmeen osa-annokseen ja edelleen kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä 9-11 raskausviikoille, tai vuodon alkuun.
 
Hei kiitos Vesiheinä! Onneksi tulin vielä vilkaisemaan palstan. Ja onnea sulle hoitoon :) Meidän esikoinen sai alkunsa ivf:llä, mutta kun selittämättömiä ollaan niin yritetään nyt toista ensin vähemmän rankoilla keinoilla. Toivottavasti teillä tärppää!
 

Yhteistyössä