Kokemuksia perhelomasta exän kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä sä voisit vaikka tulostaa esitteitä noista pikavippifirmoista ja lähettää ne niille isovanhemmille. Ihan hyvin voivat ottaa lainaa sitä lahjanostoa varten. Tai mikset ite tilais sitä läppäriä jostain niitten nimiin, pistät laskutusosoitteen niille. Niin mä oon tehnyt, ei nuo kummit Sun muut tajuis muuten ikinä ostaa just sitä mitä mä haluun.

HAH...

mut tosissaan
saako tilata lahjoja toisen nimiin, jos tietää että ne tod.näk. olisi ne kuitenkin ostaneet...?

Mä kuitenkin elätän murkkua 24/7 niin mun mielestä on ihan ok, että exä osti ne bensat sinne, koska se oli sinne kuitenkin menossa...ja varmasti exäkin sai bensarahaa omilta vanhemmiltaan!

Mut mä en tiedä siittäkään, että ymmärtääkö murkku miksi isä ei ota toista lasta mukaan.Joskus kun toinen lapsi syntyi,niin murkku luuli että niillä on sama isä, mut en tiedä luuleeko vielä.On sen isä ainakin sille puhunut,ettei olisi tän toisen lapsen isä.Eikä ookkaan. Mut ajatuksen tasolla on

Meilläpä lapselle kerrotaan AINA totuus, ei ole tarkoituskaan salailla mitään. Vähemmän traumoja jää kun tietää jo nyt totuuden asioista eikä vasta sitten aikuisena. Outo olet jos et lapsilles kerro etes että heillä eri isä.

[QUOTE="huh";24223874]Siis toisen lapsen isä ei pidä yhteyttä? Aika karseeta että murkkuikäinen, joka on sulle saanut häädönkin hommattua ( eli siis on tarpeeksi iso ) ei tiedä tollasta!!!![/QUOTE]

No emmä jaksa kysellä siltä, onko sille selvinnyt...mut kyl viel Moonaa odottaessa murkku luuli, että niillä oli sama isä...Toinen lapsi on isänsä puolelta au-lapsi, joten vaikee saada yhteyttä...muuttivat n. 200 kilometriä kauemmaksi kun toisen lapsen isyys varmistui :( Mut onneksi kuopuksen isovanhemmat asuu kohtuu lähellä ja yllättävää kyllä hoivaavat Moona...yleensä kun Moona niillä, niin oon sanonut murkulle että Moona on teidän isän luona tms.

No emmä jaksa kysellä siltä, onko sille selvinnyt...mut kyl viel Moonaa odottaessa murkku luuli, että niillä oli sama isä...Toinen lapsi on isänsä puolelta au-lapsi, joten vaikee saada yhteyttä...muuttivat n. 200 kilometriä kauemmaksi kun toisen lapsen isyys varmistui :( Mut onneksi kuopuksen isovanhemmat asuu kohtuu lähellä ja yllättävää kyllä hoivaavat Moona...yleensä kun Moona niillä, niin oon sanonut murkulle että Moona on teidän isän luona tms.

Sä et jaksa kysellä???????? Nyt meni yli hilseen ja pahasti

[QUOTE="vierailija";24223878]Mitä kasvaa sellasista joilta salataan asioita?[/QUOTE]

Musta salailu ok jos se ei paljastu...tai paljastuu vasta sitten, kun lapsi tarpeeksi vanha...Joitain asioita lasten on parempi olla tietämättä.

Jeps.
Eli lapsi saa nähdä ainoastaan omien vanhempien olevan yhdessä eikä eronneilla vanhemmilla uusia puolisoita.
Noh, hauskaa loppuelämää ap:lle iki-sinkkuna!
Mitäs kun se päivä koittaa kun se sun kuopus tajuaa(tai isovanhemmat kertoo hänelle)että hänen isänsä on joku ihan muu kuin esikoisesi isä? Ja kuopus kertoo tämän tiedon esikoiselleen(jos hän ei ole sitä jo itse tajunnut)?
Voi esikoisesi olla vihainen äidilleen kun tajuaa että äiti on tehnyt lapsen jonkun muun kuin isinsä kanssa. Ja sä et todellakaan voi velvoittaa/estää eksääsi elämästä elämäänsä ja menevän vaikka naimisiin jonkun toisen naisen kanssa, sulla ei ole mitään omistusoikeutta/päätäntävaltaa koko mieheen enää.
Ja miksi ylipäätänsä seurustelet/haikailet muiden eksien perään/etsit edes sitä suurta rakkautta kerta esikoinen ei saa nähdä kuin äidin ja isin olevan yhdessä? Ethän sä voi koskaan mennä esim.naimisiin ellet tee sitä salassa ja piilottele miestäsi esikoiseltasi.
Entä päteekö samat säännöt kuopukseen? Jolla on eri isä?
Ja viimeiseksi; sinä et voi velvoittaa isovanhempia ostamaan lapsellesi yhtään mitään.

Jaksamatta sen kummemmin koko juttusarjaa lukea, pakko sanoa että olet sinä raukka TYHMÄ. Kai ymmärrät, että tämä sun murkkusi isä on sun ex, eli ENTINEN, eikä hänellä ole SINUA kohtaan minkäänlaisia velvotteita, kuten ei hänen vanhemmillaankaan. Saa viedä murkkusi mökille, mutta sinulla ei ole minkäänlaista oikeutta edes yrittää mukaan, saati sitten valittaa siitä, kun vie nykyisensä sinne. TOTTAKAI VIE!!!! Ilmeisesti on kuitenkin ok isä lapselleen, ja se riittää. Sinulla ei ole oikeutta sekaantua hänen elämäänsä.

Ja mikäli tämän sivun jutuista ymmärsin, nuorimmaisesi kuvittelee, että hänellä on sama isä kuin murkullasi?? Olet sairas. Tai ainakin toivon niin, koska tämän asteinen tyhmyys on vaan uskomatonta.

En voi käsittää. Elä omaa elämääsi ja anna nyt hyvänen aika lapsesi isän elää omaansa!!

siis kyllä mun exät lomailee mun ja lasten kanssa kukin vuorollaan mun ja meidän lapsen kanssa (3 kpl exiä joiden kanssa yhdet lapset). niinku se on meille itsestään selvää lasten paras! jotku uudet muijat :x ei siihe välii pääse. :) lomailkoo vaik keskenää. :D eli oot iha oikees ap!!! tykkään susta sulla oikee asenne ja äidinrakkaus! :) pidä puolesi ja lastesi puolta!

[QUOTE="anna";24223998]Jeps.
Eli lapsi saa nähdä ainoastaan omien vanhempien olevan yhdessä eikä eronneilla vanhemmilla uusia puolisoita.
Noh, hauskaa loppuelämää ap:lle iki-sinkkuna!
Mitäs kun se päivä koittaa kun se sun kuopus tajuaa(tai isovanhemmat kertoo hänelle)että hänen isänsä on joku ihan muu kuin esikoisesi isä? Ja kuopus kertoo tämän tiedon esikoiselleen(jos hän ei ole sitä jo itse tajunnut)?
Voi esikoisesi olla vihainen äidilleen kun tajuaa että äiti on tehnyt lapsen jonkun muun kuin isinsä kanssa. Ja sä et todellakaan voi velvoittaa/estää eksääsi elämästä elämäänsä ja menevän vaikka naimisiin jonkun toisen naisen kanssa, sulla ei ole mitään omistusoikeutta/päätäntävaltaa koko mieheen enää.
Ja miksi ylipäätänsä seurustelet/haikailet muiden eksien perään/etsit edes sitä suurta rakkautta kerta esikoinen ei saa nähdä kuin äidin ja isin olevan yhdessä? Ethän sä voi koskaan mennä esim.naimisiin ellet tee sitä salassa ja piilottele miestäsi esikoiseltasi.
Entä päteekö samat säännöt kuopukseen? Jolla on eri isä?
Ja viimeiseksi; sinä et voi velvoittaa isovanhempia ostamaan lapsellesi yhtään mitään.[/QUOTE]

Kuule oletko sä itse eroperheestä? Mä olen...ja sillon lapsena kun mun vanhemmat eros, niin mä ajattelin että mun lasten ei tarvitse koskaan kokea vanhempien eroa!!

Kirjoitin jo...etten halua kenenkään vieraan ämmän kasvattavan mun murkkua.Enkä halua, että se näkee sen isällään olevan jonkun hupakon...oon sanonut murkulle, että samaa perhettä tässä ollaan vaikka eri osoitteissa asutaan...Emmäkään nyt lomamatkalle menisi yhdessä mun murkun ja mun rakkaan ihanan miesystäväni kanssa!Miettikkää nyt mitä kuhertelua mun murkkukin joutuu siellä Lapissa niiden mukana näkemään!

miten olis aikuistuminen?????
ei voi kun ihmetellä mitä saat aikaan lapsessasi, päästä miehestä irti, elä omaa elämääsi, pidä omat lomat, lapsella on oikeus olla isänsä kanssa myös lomalla.
mun lapset on olleet kaks viikkoa putkeen isänsä ja hänen uuden vaimon kanssa lomalla. ei olis tullu mieleenkään lähteä mukaan, tai edes vaatia et uusi vaimo ei sais lähteä. mullakin on uusi mies, ja lasten aikaan osataan olla tahdikkaita eikä kuhertelua tartte lasten nähdä. jos ne puhuu pahaa niin antaapa puhua.

Kuule oletko sä itse eroperheestä? Mä olen...ja sillon lapsena kun mun vanhemmat eros, niin mä ajattelin että mun lasten ei tarvitse koskaan kokea vanhempien eroa!!

Minä ainakin olen eroperheestä. Ei se ero niinkään, vaan se, miten vanhemmat sen hoitavat. Voin kertoa, ettei valehtelu ja asioiden salailu auta tilannetta. Vaikka sinä ilmeisen typerä oletkin, on silti mahdollisuus, etteivät lapsesi olekaan. Käytä sitä vähäistä järkeä..

No nyt mä soitan puhelua isovanhemmille...

Mietin, että meneekö junat muuten ainakin Rovaniemelle asti? Eikös mene?
Jos maksaisivat mulle ja lapsille junaliput, niin voitaiisin mennä eri kyydillä sinne kuin isänsä ja sen uus akka...

niin. mä jätin mun miehen aikoinaan joka ei vieläkään ole lopettanut lasten manipulointia. jatkuvasti ilkeilee, kaksi vuotta tätä on kestänyt. kun uuden miehen löysin niin siitä se vasta alkoikin. miehen asioiden penkominen, lapsille pahaa puhuminen. eksän nykyinen vaimo on alkanut samanlaiseksi. sanoo lapsille että äiti valehtelee, tai että äiti ei sitten saa enää laittaa sulle sitä ja sitä, meidän antamia vaatteita lapset eivät saa käyttää isänsä luona.
ite oon puhunut koko ajan vain hyvää heistä, ajatellut että jonain päivänä lapsetkin ymmärtää että kuka on toiminut väärin. lapset ei ole pelinappuloita joilla eronneet saa pomptella omia tunteitaan!!!!!
siitä syystä lapsilla on hyvä olla meillä. lähtevät sitten isälleen itku silmässä, mutta eivät tule koskaan meille itkeneenä... eikö se kerro jo jotain....

Yhteistyössä