Moka Parisuhteen Alussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zzzzzzzzzzzzzz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zzzzzzzzzzzzzz

Vieras
Menin ja munasin kun reagoin ylidramaattisesti. Nyt harmittaa.

Olen tapaillut yhtä miestä tässä nyt yli kuukauden ja mitään ei ole sovittu sen kummemmin seurustelusta. Molemmat ovat olleet hyvin kiinnostuneita kun ollaan oltu yhdessä. Pari viikkoa sitten tekstailin hänelle ja ei tullut vastausta vaikka yritin pariin kertaan. En sitten viitsinyt soittaa kun ajattelin että hänellä on vain tunteet viilenneet kun ei kerran viitsi vastata. Hän sitten kuitenkin otti minuun taas yhteyttä ja pahoitteli tekstittelyn viipymistä, koska hänellä on ollut alamäkeä töissä. Meillä oli sitten taas oikein kivaa yhdessä kun tavattiin. Seuraavalla viikolla tekstailin taas hänelle useaan otteeseen enkä saanut vastausta. Sitten jo oletin että kaveria ei enää kiinnosta, koska sama juttu oli jo tapahtunut ja oletin vain että olin hänelle vain viikonloppuhuvia. Olin tosi harmissani koska olin jo kovin tykästynyt tähän ihmiseen.

Olin siis sitten aivan varma etten kuule tyypistä enää ja viikonloppuna menin kaverini bileisiin ja tapasin siellä yhden miehen. Ja kyllä, ihan vain itsetuntoani kohottaakseni menin tyypin mukaan. En ollut edes sen kummemmin kiinnostunut. Mitään ei oikeastaan edes tapahtunut. Nukuttiin vierekkäin eikä edes pidetty toisistamme kiinni mutta pientä pussailua oli. Aamulla molemmilla oli kiire päästä toisistamme eroon.

Seuraavan päivänä kuulinkin sitten siitä miehestä, josta olin ja olen kiinnostunut. Hänen puhelimensa ei ollut toiminut viikkoon mutta hän soitti heti kuin pystyi. Seuraavana iltana tavattiin ja hän esitteli minut tyttöystävänään omille kavereilleen. Voi tyhmä minä! Reagoin ihan liian dramaattisesti siihen ettei minuun pidetty yhteyttä ja menin muun miehen mukaan.

En tiedä pitäisikö tästä munauksesta kertoa vai ei. En ollenkaan ajatellut että olisimme suhteessa tuolloin mutta nyt toki olen ihan mielelläni aloittelemassa suhdetta hänen kanssaan kun olen varma hänen tunteistaan. Paha moka mutta uskon että suhteessamme on paljon potentiaalia. Minä vain käyttäydyn järjettömästi kun minulla oli itsellä paha olo kun luulin ettei hän ole kiinnostunut :(.

Olen tapaillut yhtä miestä tässä nyt yli kuukauden ja mitään ei ole sovittu sen kummemmin seurustelusta. Molemmat ovat olleet hyvin kiinnostuneita kun ollaan oltu yhdessä. Pari viikkoa sitten tekstailin hänelle ja ei tullut vastausta vaikka yritin pariin kertaan. En sitten viitsinyt soittaa kun ajattelin että hänellä on vain tunteet viilenneet kun ei kerran viitsi vastata. Hän sitten kuitenkin otti minuun taas yhteyttä ja pahoitteli tekstittelyn viipymistä, koska hänellä on ollut alamäkeä töissä. Meillä oli sitten taas oikein kivaa yhdessä kun tavattiin. Seuraavalla viikolla tekstailin taas hänelle useaan otteeseen enkä saanut vastausta. Sitten jo oletin että kaveria ei enää kiinnosta, koska sama juttu oli jo tapahtunut ja oletin vain että olin hänelle vain viikonloppuhuvia. Olin tosi harmissani koska olin jo kovin tykästynyt tähän ihmiseen.

Olin siis sitten aivan varma etten kuule tyypistä enää ja viikonloppuna menin kaverini bileisiin ja tapasin siellä yhden miehen. Ja kyllä, ihan vain itsetuntoani kohottaakseni menin tyypin mukaan. En ollut edes sen kummemmin kiinnostunut. Mitään ei oikeastaan edes tapahtunut. Nukuttiin vierekkäin eikä edes pidetty toisistamme kiinni mutta pientä pussailua oli. Aamulla molemmilla oli kiire päästä toisistamme eroon.

Seuraavan päivänä kuulinkin sitten siitä miehestä, josta olin ja olen kiinnostunut. Hänen puhelimensa ei ollut toiminut viikkoon mutta hän soitti heti kuin pystyi. Seuraavana iltana tavattiin ja hän esitteli minut tyttöystävänään omille kavereilleen. Voi tyhmä minä! Reagoin ihan liian dramaattisesti siihen ettei minuun pidetty yhteyttä ja menin muun miehen mukaan.

En tiedä pitäisikö tästä munauksesta kertoa vai ei. En ollenkaan ajatellut että olisimme suhteessa tuolloin mutta nyt toki olen ihan mielelläni aloittelemassa suhdetta hänen kanssaan kun olen varma hänen tunteistaan. Paha moka mutta uskon että suhteessamme on paljon potentiaalia. Minä vain käyttäydyn järjettömästi kun minulla oli itsellä paha olo kun luulin ettei hän ole kiinnostunut :(.

Puhelin ei toiminut viikkoon?? Minkä ikäisiä olette? Jos parikymppisiä, niin sitten ehkä tajuan, mutta jos jo työelämässä olevia kolme-nelikymppisiä, niin sitten en. En siis nyt halua olla negatiivinen, mutta kuinka moni haluaa olla ilman puhelinta viikon ja ei esim. laita sähköpostia sinä aikana, että puhelimeni on nyt epäkunnossa. No, anyway, mielestäni sun ei tartte selitellä eikä kertoa - te ette olleet yhdessä vielä tuolloin vaan tapailemisvaiheessa.

Viimeksi muokattu:
Niin. Aina löytyy myös lainapuhelimia, yms. Jos on kiinnostunut niin kyllä sitä on hiukan aktiivisempi. tuo sinun mokasi ei ollut mitenkään paha. Pari pusua. So what?

Minusta tässä ei ole tapahtunut mitään pahaa, eikä sinun ole mitään syytä kertoa viikonlopun tapahtumista miehelle nro 1. Hän kohteli sinua aika huonosti, epäselvästi ja ailahtelevaisesti (oikeasti, puhelin rikki? soittaisi kaverin puhelimesta, ei se niin vaikeaa ole) joten olit täysin vapaa nainen.

Sinuna katsoisin tilit nollatuiksi kummankin osalta (annat anteeksi hänelle, ettei hän pitänyt yhteyttä paremmin, ja itsellesi, että menit sen toisen miehen matkaan), et puhu asiasta mitään, ja katsot, mitä suhteesta tulee. Älä anna miehen määritellä, missä mennään. Se että hän noin yhtäkkiä esittelee sinut tyttöystävänään tilanteessa, jossa et edes uskonut hänen enää soittavan, ei tarkoita, että automaattisesti olisitte siirtyneet suhteessa uudelle tasolle. Teot määräävät, eivät sanat. Älä tyydy huonoon kohteluun vain koska mies puhuu kauniisti, vaan vaadi myös hyvää kohtelua. Miehet, jotka eivät vaivaudu vastaamaan viesteihin, ovat maan vaiva. Älä anna hänen tottua siihen, että se on OK. Kun kerran se tuntuu sinusta pahalta, vaadi parempaa.

Nämä varoituksen sanat sanottuani toivotan teille kaikkea hyvää!

Viimeksi muokattu:

Kaverini on ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Se, että puhelin ei toimi viikkoon on ihan ymmärrettävää jos se on rikki, mutta aina saa puhelimen sen verran lainaksi, että pystyy edes nopean puhelun soittamaan tai laittamaan viestin ja ilmoittamaan asiasta. Jos oikeasti kiinnostaa niin miehen olisi pitänyt ilmoittaa. Se, että viesteihin vastaaminen kestää laittaa myöskin ihmetyttämään. Vaikka olisi kuinka kiire niin ihan varmasti aina jossain vaiheessa päivää löytyy sellainen väli, että yhden viestin edes pystyy laittamaan, se kun ei vie paljon aikaa. Mun mielestä sä et oo tehny mitään väärää jos ette edes seurustelleet kun lähdit toisen miehen matkaan. Riippuu tietenkin kauan tämä mies on ollut kuvioissa josta tykkäät ja kuinka lämpimät välit teillä on ollut.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista. Niin siis mies oli kyllä selvästi tosi pahoillaan ettei ollut voinut pitää yhteyttä. Tilanne on nyt joka tapauksessa muuttunut ja hän on jopa ehkä aktiivisempi yhteydenottaja. Kyllä mies oli joutunut olemaan ihan yhteyskatkossa ystäviinkin tuona aikana. Emme ole vaihtaneet sähköpostiosotteita, joten ei minulla ole sen kummempaa syytä epäillä etteikö hänellä oikeasti ollut ongelmia yhteydenotossa.

Minun mielestäni emme siis tosiaankaan ollut vielä suhteessa. Eikä tietenkään se että mies esitteli minut tyttöystävänään vie suhdetta uudelle tasolle. Olin ennen tätä puhelinselkkausta jo ajatellut että tämän miehen kanssa haluan vakavampaa ja siksi reagoinkin niin vahvasti siihen ettei hänestä kuulunut mitään. En kuitenkaan olettanut että hänen tarvitsisi sinänsä olla edes yhteydessä minuun kerran emme ole suhteessa. Egoon se minulla kolahti ja sen lisäksi minusta se on epäkohteliasta, ettei vastaa.

Nyt kai pitää vain jättää mokoma selkkaus taakse ja ottaa vain katse eteenpäin. Kiitos onnentoivotuksista!

Kiitos vastauksista. Niin siis mies oli kyllä selvästi tosi pahoillaan ettei ollut voinut pitää yhteyttä. Tilanne on nyt joka tapauksessa muuttunut ja hän on jopa ehkä aktiivisempi yhteydenottaja. Kyllä mies oli joutunut olemaan ihan yhteyskatkossa ystäviinkin tuona aikana. Emme ole vaihtaneet sähköpostiosotteita, joten ei minulla ole sen kummempaa syytä epäillä etteikö hänellä oikeasti ollut ongelmia yhteydenotossa.

Minun mielestäni emme siis tosiaankaan ollut vielä suhteessa. Eikä tietenkään se että mies esitteli minut tyttöystävänään vie suhdetta uudelle tasolle. Olin ennen tätä puhelinselkkausta jo ajatellut että tämän miehen kanssa haluan vakavampaa ja siksi reagoinkin niin vahvasti siihen ettei hänestä kuulunut mitään. En kuitenkaan olettanut että hänen tarvitsisi sinänsä olla edes yhteydessä minuun kerran emme ole suhteessa. Egoon se minulla kolahti ja sen lisäksi minusta se on epäkohteliasta, ettei vastaa.

Nyt kai pitää vain jättää mokoma selkkaus taakse ja ottaa vain katse eteenpäin. Kiitos onnentoivotuksista!

Ok, ehkä mies on sitten ihan hyvä tyyppi mutta kannattaa ehkä kuitenkin pitää tuntosarvet vähän valppaana. Ei meinaan ehkä luottamusta herättävin aloitus suhteelle...

Viimeksi muokattu:
Ok, ehkä mies on sitten ihan hyvä tyyppi mutta kannattaa ehkä kuitenkin pitää tuntosarvet vähän valppaana. Ei meinaan ehkä luottamusta herättävin aloitus suhteelle...

Olen aika lailla samaa mieltä! Ja täysin samaa mieltä kuin edelliset, että kai niitä toimiviakin puhelimia löytyy. Mielestäni sinä et ole mokannut missään vaiheessa. Sen sijaan näitä satunnaisesti "häviäviä" miehiä on tullut tavattua yksi jos toinenkin.

Mitä itse haluat? Tämän hieman vaikeasti tavoitettavan miehen vai jotain muuta? Pidä silmät auki ja katsele ympärillesi. Voihan olla, että mies ajatteleekin sinua tyttöystävänään, kun sai viikon aikaa ajatella asiaa. Toisaalta voi olla niinkin, että toistaa käyttäytymistään vielä jossain vaiheessa.

Viimeksi muokattu:
Nykyäänhän kaikki tallentavat numerot puhelimeensa, eli ilman omaa puhelinta toista saattaa olla vaikea tai mahdoton tavoittaa.

JOS mies kuitenkin tiesi sukunimesi , asuinpaikkasi ja puhelinnumerosi saa vapaasti numerotiedustelusta, niin tosissaan kiinnostunut mies olisi laittanut jotain viestiä, vaikka vaan viestin, että puhelin on rikki.

Taisi miehellä olla tuumaustauko meneillään.

Omista tekemisistäsi et ole hänelle tilivelvollinen mitenkään. Älä missään nimessä mene möläyttelemään mitään.

Miksi tuo koko lailla viaton yhden yön seikkailu olisi muka joku moka? Vannoitteko te toisillenne ikuista uskollisuutta jo? Yhtä hyvin miehen viikon mittainen kommunikoimattomuus on moka hänen puoleltaan. Jos mies on häipynyt omille teilleen sanaa sanomatta niin en ihmettele että jatkoit sinkun elämää siitä mihin jäit. Niin minäkin olisin tehnyt. Miehille tekee ihan hyvää muistaa että jos ei pidä ihanasta naisestaan kiinni kun sellaisen löytää niin joku toinen mies sen herkun pian korjaa parempaan talteen.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11021190:
Nykyäänhän kaikki tallentavat numerot puhelimeensa, eli ilman omaa puhelinta toista saattaa olla vaikea tai mahdoton tavoittaa.
Toi tuli mullekin mieleen, esim. mun tietoja ei mistään fonectasta löydy, ja jos ei ole yhteisiä kavereita joiden kautta tavoitella tai ei ole sähköpostiosoitteita vaihdettu, ei olla facebookissa jne. niin aika vaikea on saada kiinni. Jos vasta kuukauden verran on sillontällön tapailtu jossain kaupungillaniin ei ehkä edes tiedä missä toinen on töissä/asuu.

Eikös ne numerot ole nykyään sim-kortilla, eli oman kortin voi laittaa toiseen puhelimeen. Jos virta yleensä tulee siihen risaan puhelimeen, niin numerot näkyy. Paskaa puhuu mies. Uskokoon ken haluaa.

Sinuna katsoisin tilit nollatuiksi kummankin osalta (annat anteeksi hänelle, ettei hän pitänyt yhteyttä paremmin, ja itsellesi, että menit sen toisen miehen matkaan), et puhu asiasta mitään, ja katsot, mitä suhteesta tulee.

Tätä komppaan, mutta mitä tulee siihen että mieheltä voi "vaatia" jotain... Se mies on mikä on. Teidän pitää voida puhua avoimesti ja rakentavasti. Ette oikeastaan vielä tunne toisianne. Et voi päätellä onko mies kohdellut sinua paremmin tai huonommin kuin muita läheisiään. Eikä voi nekään jotka sinua täällä ohjeistavat. Ihmisillä on erilaisia tapoja ja toimintamalleja. Vasta kun tunnet miehen paremmin voit joa alkaa tekemään päätelmiä mitä hänen tekemiset ja tekemättä jättämiset voi tarkoittaa.

Myös kännykänkäytössä on aika paljon persoonallisia eroja, että väärinkäsityksiä voi syntyä väkisinkin. Vielä nykyäänkin siis. Kokemusta on.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä