moniko on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plääh

Aktiivinen jäsen
05.12.2007
15 531
1
36
ekaluokkalaisena moniko oli koulun jälkeen jossakin kerhossa tms kunnes vanhemmat tuli kotiin?minkä ikäisenä jäitte muuten vaan yksin kotiin?

mietin että itse ainakin olin jo ekaluokasta lähtien yksin, ei meidän paikkakunnalla silloin mitään kerhoja järjestetty. Ja nykyään jos lapsi on yksin sen muutaman tuntia on se huonon vanhemmuuden merkki suunnilleen ;) ;)

eräs pojan luokalla aloittava 7v ei ole edes koskaan ollut yksin tuossa meidän pihassa vielä koskaan :o kova paikka varmaan pojalle kun koulu alkaa ja pitäisi yksin pärjätä matkat sun muut

Ekaluokalla ollessani äiti oli kotona, kun pikkuveli syntyi.
Tokaluokkalaisena kävin syömässä veljien hoitopaikassa, muuten olin itsekseni koulun jälkeen.
Ja ei ole traumoja jäänyt |O

KELA "tukee" lyhennettyä työpäivää tekeviä muistaakseni noin 70 e/kk, eli ei sillä rikastu, mutta oikeutta lyhennettyyn työpäivään kannattaa mielestäni käyttää. Se palkanmenetys on pieni hinta siitä että lapsella on turvallinen olo, eikä ehdi tehdä mitään typeryyksiä yksin pyoriessään.

Voiskos järjestää homman niin, että olisi kimppahoito koulukaverin kanssa vuoropäivinä toisen kotona?

meilläki äiti oli kotona aika pitkään joten en joutunu olemaan yksin, tai kerhossa koulun jäläkeen.

mutta me asuttiinki semmosessa "yhteisössä" jossa oli muksuja kenturalla paljonki joten yhessä leikimmä millon kenenki tykönä koulun jäläkeen :D

ja plääh; yyveetä pukkaa.... :whistle:

mä menin koulusta suoraa kaupalle(mis äiti töis)ja olin siel tasa siihe asti et pääsi tai isä haki =) olis ollu kyl 2 isosiskoo kotona,mut ei huvittanu kävellä(laiska jo sillo)!!sit ku sain alkaa kulkee pyörällä(meil oli liikenne koulu)ni sit menin kotii!

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnasänky:
KELA "tukee" lyhennettyä työpäivää tekeviä muistaakseni noin 70 e/kk, eli ei sillä rikastu, mutta oikeutta lyhennettyyn työpäivään kannattaa mielestäni käyttää. Se palkanmenetys on pieni hinta siitä että lapsella on turvallinen olo, eikä ehdi tehdä mitään typeryyksiä yksin pyoriessään.

Voiskos järjestää homman niin, että olisi kimppahoito koulukaverin kanssa vuoropäivinä toisen kotona?

olisikin se niin helppoa, jos jo nyt huonoista tuloista otetaan se 30% pois niin me syödään kynsiä :|

Äiti oli äitiyslomalla kun aloitin koulun. Minusta oli IHANAA kun joku oli kotona kun tulin koulusta. =) Nyt kun esikoinen käy ekaluokkaa, olen itsekin ollut äippälomalla/hoitovapaalla.

Yhteistyössä