Montako lasta ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äitee

Jäsen
25.05.2004
387
0
16
Gallup: Montako lasta on sinulle/teille hyvä määrä ja miksi?

Mulla on nyt yksi lapsi ja ajattelin toisen hankkia hänelle kaveriksi elämään. Luulen etten kolmatta hanki, kun minulle ei sovi suurperhe. Voisin stressata itseni liialla lapsimäärällä ja jotenkin tuntuu, et lapset on niin ainutlaatuisia, etten pystyisi antamaan kaikkea haluamaani kolmelle lapselle. Ja ei tuo raskausaikakaan niin huippua ole.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2006 klo 23:37 äitee kirjoitti:
Gallup: Montako lasta on sinulle/teille hyvä määrä ja miksi?

Mulla on nyt yksi lapsi ja ajattelin toisen hankkia hänelle kaveriksi elämään. Luulen etten kolmatta hanki, kun minulle ei sovi suurperhe. Voisin stressata itseni liialla lapsimäärällä ja jotenkin tuntuu, et lapset on niin ainutlaatuisia, etten pystyisi antamaan kaikkea haluamaani kolmelle lapselle. Ja ei tuo raskausaikakaan niin huippua ole.

mullakin on nyt yksi ja haaveilen toisesta tosin mielellään piakkoin, että tosiaan olisi sitten leikkikaverïna kasvaessaan.. en myöskään ole mikään kotiäiti enkä varsinkaan suurperheen äiti, mutta haluaisin kuitenkin enemmän kuin vain yhden lapsen.

Itse olen vanhin neljästä lapsesta ja se tuntui liialta.. aina välillä.

Kaksi lasta mutta kolmannesta haaveilen(ehkä joskus tulevaisuudessa).Tän hetkinen elämän tilanne ei ole mitä parhain,joten siks ei lisää lapsia tällä hetkellä ainaskaan...

Tällä hetkellä on yksi tyttö :heart: ja lisää tulee, jos on tullakseen.....kaipa sen sitten jossakin vaiheessa huomaa, mikä määrä on "hyvä tai sopiva", vielä en halua sitä miettiä! Katsotaan, mitä elämä tuo tullessaan ja ei suunnitella liikaa :)

Mulla on aina ollut jotenkin itsestään selvää, että haluan 2 lasta. Se on se sopiva tavis-kiintiö. Kumpikin, mies ja nainen, ovat saaneet itselleen jatkeen tai jotain sellaista.

Mutta nyt kun mulla on 2 lasta, niin kävikin niin, että haluankin kolmannen. En nyt heti kun nää kaksi on vielä pieniä, mutta sitten joskus vielä haluan iltatähden. On niin surullista ajatella ettei mulla enää koskaan olisi vauvaa hoidettavana. Sitä paitsi kuopuksen vauva-aika meni niin huomaamatta ohi kun oli tuo esikoinen silloin myös vielä pieni ja vielä uhmaiässä. Haluan vielä kokea sen vauva-ajan silleen rauhassa, että saan keskittyä taas ihan vaan siihen vauvaan ja sitten varmaan voi keskittyäkin siihen olemiseen ihan kunnolla kun ei enää stressaa kaikesta mahdollisesta kuten esikoisen vauva-aikana.

Ja mua on alkanut muutenkin suivia se, että kaikilla on 2 lasta. Kun oli vaan yksi, niin kaikki ihmetteli, että koska te sen toisen teette ja kai te nyt tuolle vielä kaverin teette. Ja nyt kun on kaksi, niin samat ihmiset päivittelee, että ettehän te vaan enää niitä tee, ei teidän tartte sitä maailmaa yksin täyttää jne.

On mulla kyllä yksi itsekäskin syy haluta se kolmas lapsi... Nimittäin se, että nää 2 ensimmäistä on tyttöjä ja haluaisin vielä pojan. Yksi yritys vielä saada se kauan kaipaamani poika, huoh... (Mutta jos ei sitten tule, niin en minä kyllä enää neljättä tee. En minä ihan niiiin lapsirakas ole ja nää uhmaikäiset käy hermoille. Rasittaa ajatus, että ois taas yksi ihmisen taimi, joka pitäisi opettaa ihmisten tavoille ja syömään ja pukemaan ja sisäsiistiksi ja kiittämään ja käyttäytymään jne jne... Sen "pojan" vuoksi olisin vielä kerran valmis tähän rumbaan, mutta en enää useammin ihan vaan huvin vuoksi.)

Kaksi lasta on tällä hetkellä, kolme haluaisimme kumpikin mieheni kanssa. Voi kuitenkin olla että "vain"kahteen joudumme tyytymään, koska meille ei näitä lapsia ole ihan helpolla suotu. Jotenkin sitä osaa siitä syystä olla todella onnellinen että on nämäkin kaksi lasta ylipäätään saanut. Mutta jos asia olisi omissa käsissämme, meillä todennäköisesti olisi jo aikaa sitten perheluku kasvanut. Aina vain ei voi itse valita.

Ja se miksi juuri kolme lasta haluaisimme, tykkäämme todella paljon lapsista (erityisesti omistamme, tottakai!) ja olemme aika perhekeskeisiä, on ihanaa kun kodissa on elämää. Onneksi kahdenkin kanssa sitä löytyy!

Itse olen sitä mieltä että nyt tämän 8kk:n ikäisen tytön lisäksi tällähetkellä ainakin tahtoisin viellä ehkä sen 3-4 lasta, suurperhe. Itse olen 22 tällä hetkellä, mutta olen aivan lapsi hullu, itse perheen iltatähtenä olen kuin orpopiru, vanhimmalla sisaruksellani ja minulla ikäeroa 17vuotta ja nuorimman ja minun välillä 10vuotta joka on liikaa eli mahdollisimman perä jälkeen 2-4vuoden välein ja ihania lapsia!!

Minä haluaisin suuren perheen..mun mielestä joku 4-5 lasta ei olis ollenkaan mahdottomuus..Miehen mielestä kaksi olis hyvä luku,mutta nyt kun tuli kaksi kerralla niin on suostunut vielä yhteen..toivoo kai sitä poikaa kanssa.. ;)
Mutta neljättä ei kuulemma hänkään halua sitten enää pelkästään siinä toivossa että oman pojan saa.. :D

Kirjoittelen taas tänne puolelle, vaikka iän perusteella kuulun tuonne toiseen osioon. ;)

Meillä on tällä hetkellä 4 lasta ja viidennen la kesäkuun lopulla.
Emme olleet suunnitelleet näin isoa perhettä, mutta... Ensin tuli kaksi kerrallaan, sen jälkeen poika ja sitten haaveilimme vielä yhdestä lapsesta. Sen jälkeen perhe oli kasassa ja olin ajatellut tekeväni jonkinlaista uraa, kun kuopuskin on jo 3v, mutta luonto teki omat ratkaisut- aloin odottamaan viidettä.
Rakastan lapsiani ja haluan tämän viidennekin kasvamaan meidän perheessä. Kaikki puitteet pitäisi olla kunnossa- lapsilla on ruokaa ja vaatetta, avio-onni kukoistaa, miehellä ja minulla molemmilla suht hyvä palkkaiset työt, omakotitalo, rakkautta riittää kaikille lapsille ym ym ym...
Eniten kuitenkin huolestuttaa oma ikäni, kun jo muutaman vuoden päästä juhlimme minun 40v synttäreitä..... Haluaisin nauttia siitäkin ajasta, kun kaikki lapset ovat kasvaneet aikuiseksi ja perustanut oman elämän ja perheen.
Ja nyt odotusaikana on pintaan noussut ajatus, että entä jos minä en jaksa mahdollista koliikkia ja itkuisia öitä tai jos lapselle tulee sairastelu kierre ym ym ym. Mutta kohtahan se selviää kun vauva putkahtaa maailmaan ja sitten onkin iloinen viisikko kasassa! :heart: =)

meillä on neljä lasta ja viides sais tulla heti kun vaan haluaa.jaluaisin meille toisen pojan kun noita tyttöjä on siunaantunu kolme ja yks ainokainen poika mutta tyttökin otetaan ilolla vastaa.olen aina halunnu suuren perheen ja olen sen jo saanut.ukon kanssa olen jutelle et meille sopiva määrä on varmaankin 6 lasta ja sit riittäis meille,mutta eihän sitä koskaan tiedä saako noita noin monta.

Yhteistyössä