Moraalikysymys pääsiäismunista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja luulenpa:
että jos osat olisi toisinpäin et ap ois unohtanut munat ostaa nin kyl olisi jakamassa miehen lasten munia omille kullannupuilleen. mun kullannuput, miehen kakarat tulee mieleen.

Jos lasten isoäiti on ostanut pääsiäismunat oman poikansa lapsille, niin niitä tuskin on tarkoitettu uuden liiton puolison lapsille... mies hoitakoon hommansa ja hekee niitä pääsiäismunia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja luulenpa:
että jos osat olisi toisinpäin et ap ois unohtanut munat ostaa nin kyl olisi jakamassa miehen lasten munia omille kullannupuilleen. mun kullannuput, miehen kakarat tulee mieleen.

Jos lasten isoäiti on ostanut pääsiäismunat oman poikansa lapsille, niin niitä tuskin on tarkoitettu uuden liiton puolison lapsille... mies hoitakoon hommansa ja hekee niitä pääsiäismunia.

mutta jos ottaa miehen jolla on lapsia ottaa myös ne lapset ja lapsia tulee myös sen uuden puolison kohdella tasavertaisina omien lasten kanssa tuli ne munat mistä hyvänsä. kyllä on lapselliset puheet taas vaihteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
mutta jos ottaa miehen jolla on lapsia ottaa myös ne lapset ja lapsia tulee myös sen uuden puolison kohdella tasavertaisina omien lasten kanssa tuli ne munat mistä hyvänsä. kyllä on lapselliset puheet taas vaihteeksi.

Näin! Mä en ymmärrä miten joku voi ajatella lasten olevan jotenkin eriarvoisia, nehän on sun rakkaan miehesi lapsia kuitenkin!

Jaa vain ne munat tasan kaikkien lasten kesken ja kerro kaikille mummun terveiset. Parannat näin kaikkien välejä, et pahenna niitä. Lapset eivät kuitenkaan pysy hiljaa suklaamunasaldojensa kanssa. Ole fiksu.

no jos niitä mitenkään ei voi antaa kun omille lapsille niin silloin annat tänään yhdet ennenkuin muut lapset tulee ja jollekkin toiselle päivälle säästät loput(ei kai niitä pakolla tarvitse huomenna antaa)niin kellekään ei tule pahamieli..tai sitten lähdette ajelulle sinne ärrälle.

Kuulostaa siltä, että pääsiäismunat ei oo tässä se pohjimmainen riidan aihe vaan miehen lasten olemassaolo yleensä. :| Jos et pysty jakamaan munia, et ole aikuinen. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Miehen lapset (7v ja 9v) tulevat tänään iltapäivällä meille. Miehen piti ostaa lapsille pääsiäismunia, mutta unohti asian kokonaan. Minun lapsilleni (5v ja 4v) osti ex-anoppi 8 pääsiäismunaa, antoi ne minulle ja sanoi, että anna ne lapsille tänään ja huomenna. Minun lapseni asuvat minun ja mieheni kanssa, miehen lapset ei vaan käyvät vain joka toinen viikonloppu.

Miehen mielestä nämä 8 pääsiäismukaa pitää nyt jakaa neljälle, koska hänellä ei ole lapsilleen munia ja minun lapsilleni on kuulemma ihan liikaa herkkuja. Minä olen eri mieltä: nämä ovat isoäidiltä lastenlapsille. Jos olisin itse ostanut lapsille munia niin voisin jakaa, mutta en mummin ostamia.

Ja nyt on sitten riita päällä. Tiedoksi: R-kioskiin tms. on meiltä matkaa yli 20 km joten neuvoksi ei kannata sanoa, että laita mies ostoksille.

Ei helvata! Kyl taas uusavuton kateellinen uusperheäippä ongelmia repii!! Jätä miehes ni ei tarvii munia jaella!

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Kuulostaa siltä, että pääsiäismunat ei oo tässä se pohjimmainen riidan aihe vaan miehen lasten olemassaolo yleensä. :| Jos et pysty jakamaan munia, et ole aikuinen. :(

Niin täs taitaa olla ihan muiden munien jakelu olla se pohjimmainen riidanaihe, ei taida ap olla sujut asian kanssa että oma mies on jaellut muniaan muillekin ennen nykyistä ;)

Voi jeesus :headwall: Jaa ne munat kaikille lapsille ja pistä lasten äiti ostamaan sun lapsille uudet munat, tai sit äijä ostaa ja vähentää elatusmaksuista. Tai sit voit antaa ne vaan omilles ja sanoa miehen lapsille et te jäätte nyt ilman koska nämä ovat MINUN lapsilleni tarkoitettu.

No kyllä maar minä ainakin jakaisin munat, koska minusta ahneus on pahe, ei hyve. Mahdan olla typerä äiti, kun pistin tyttäreni sekä poikani jakamaan jopa viime lauantain virpomispalkkonsa jopa pikkuserkkujensa ja serkkujensa kanssa eilen :| Kaikki olivat tyytyväisiä ja onnellisia vatsat täynnä karkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:

Niin täs taitaa olla ihan muiden munien jakelu olla se pohjimmainen riidanaihe, ei taida ap olla sujut asian kanssa että oma mies on jaellut muniaan muillekin ennen nykyistä ;)

Peesaus!!!!

Meillä jaettais munat tasan kaikkien kesken ja jos nyt niin suklaanhimo iskisi niin haettais sit jälkikäteen tasan samanlaiset munat perheessä jatkuvasti asuville lapsille lisäksi. Mutta kaksi munaa lasta kohti on mun mielestä ihan tarpeeksi. Luulen että lastesi isoäidin lapsuudessa lapset ovat jakaneet aina saamansa herkut keskenään, joten tuskinpa hän loukkaantuu jos hänen lapsenlapsensa jakavat myös omistaan sellaisille joilla ei ole.

Jos meille ois annettu 8 suklaamunaa kahdelle lapselle niin todennäköisesti säästäisin niistä puolet seuraavaa viikonloppua varten.

Yhteistyössä