Mua AHDISTAA mennä töihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kestä

Vieras
Ekat vuodet tuolla olivat tosi kivoja, rakastin työtäni ja oisin voinut viettää siellä aikaani melkein 24/7. Mutta nyt pikkuhiljaa, varmaan viimeiset pari vuotta mua on ahdistanut koko paikka ja joudun suorastaan pakottamaan itseni sinne.

En tykkää enää osasta työkavereistani. En jaksa sitä kaksinaamaisuutta, selkäänpuukottamista, juoruilua, pahantahtoisuutta. Vaikka yrittäisit tehdä miten päin tahansa, niin aina kaikki on vaan niitten mielestä huonosti ja väärin. Kaikesta pitää valittaa. Sitten on työpaikan pakollinen kiusaaja, jonka silmätikkuna olen säännöllisin väliajoin. Tämä kiusaaja saa ihmisiä joukkonsa jatkoksi, itselleen taustatueksi kaikenlaisiin myyräntöihin.

En myöskään tykkää enää työstäni. Koen valtavaa turhautumista, musta tuntuu etten etene ammatillisesti yhtään minnekään. En kehity, en opi uutta, mulle ei edes anneta mahdollisuuksia siihen. Päivästä toiseen vaan samaa soopaa. Mä olin alussa innokas, halusin kehittää ja kehittyä, mutta joka kerran sain huomata että aivan turhaa sekin.. Mua ahdistaa kun työpaikalla tehdään asiat vähän sinne päin, suurinta osaa ei kiinnosta yhtään mikään. Mun arvomaailma ei kohtaa näiden ihmisten kanssa.

Mulla on töissä tylsää. En kestä osaa työkavereistani ja viimeisimmän kiusaamisepisodin jälkeen (kun mua kiusattiin), aloin vetäytymään kaikista syrjemmälle. Mä en vaan jaksa kuunnella niitten haukkumisia, selän takana pahan puhumista, jatkuvaa valittamista jne. Oon mieluummin yksin jossain ja koetan selvitä. Se tietysti aiheuttaa lisää pahaa verta, niinkuin kaikki mitä mä teen..

Jokainen ilta kotona menee ahdistuessa siitä, että aika kuluu ja kohta on taas aamu ja töihinlähdön aika. Jokainen aamu joudun pakottamaan itseni tuonne töihin. Jokainen päivä vaan lasken minuutteja siihen, että työpäivä loppuu ja pääsen kotiin, pois sieltä.

Mietin jo työpsykologillekin menoa tämän takia, mutta en tiedä onko siitä mitään apua.

Miltä tää kaikki teistä kuulostaa? Kenelläkään kokemusta samasta? Mitä mä teen? Ja uutta työtä olen etsinyt viimeisen vuoden, tuloksetta..

Tällä hetkellä työttömiä vaan on ihan liikaa joten samoja hommia etsii moni muukin.
Etkö voisi puhua esimiehen kansaa asiasta tai jonkun muun?
Onko teillä luottamusmiestä joka voisi vaikuttaa asiaan?

Elämää ei kannata tuhlata tekemällä pakosta vastenmielisiä asioita. Itse otin aikoinaan loparit yli kymmenen vuotta kestäneestä työsuhteesta juuri siitä syystä kun loppuaikoina oli joka aamu vastenmielistä lähteä töihin. Arvostan enemmän omaa hyvinvointia kuin rahaa, jokainen elää vain yhden elämän, siitä pitää tehdä sellainen että siinä viihtyy.

[QUOTE="Hmm";29949555]Pahalta kuulostaa, voit mennä psykologille mutta aina h eivät tajua tilannetta ja sen vakavuutta. Uusi työ olisi varmaan parasta...[/QUOTE]

ap kuulosta selliselta, etttä hänellä on sama ongelma edessä seuraavassakn työpaikassa. Ja sitä seuraavassa ja sitä seuraavassa...

ap kuulosta selliselta, etttä hänellä on sama ongelma edessä seuraavassakn työpaikassa. Ja sitä seuraavassa ja sitä seuraavassa...

Kerrotko perustelut tälle väitteellesi? Kuulisin ne mielelläni.

Esimiehelle olen kertonut, mutta eipä siitä mitään hyötyä ollut. Ja miksi olisikaan, kun työpaikkakiusaaja on pomon siipien suojassa. Meidän työpaikalla on oikeasti huono ilmapiiri, porukkaa vaihtuu kuin Stockan pyöröovissa ja vähintään kerran viikossa joku itkee jossain kun on tullut loukatuksi.

Etsi uusi työpaikka. Kuulostaa siltä, että suurin ahdistuksen aiheuttaja on työilmapiiri sekä se, ettei nykyinen työpaikka mahdollista kehittymistä/haasteita. Psykologilla käyminen voi tietysti helpottaa kestämään jonkun aikaa, tuskin se lopullinen ratkaisu kumminkaan on. Vaikka työkaverit olisivat parhaita mahdollisia, se työn sisältö tuskin muuttuisi?

Mä ehdotan sitä,psykologia. Pääset puhumaan ja käsittelemään. Joa vaihdat paikkaa, niin sillan parempi tieto itsestäsi ja motiiveistasi. Saat tukea ja vahvuutta. Tunnet paremmin itsesi.

Se kiusaaminen on tosi ikävää. En silti sko, että kaikki juoruavat ja selkään puukottavat. Se kyllä siltä tuntuu. Ymmärrän. Ja masentaa. Mäkin lähtisin, Jos vois käydä kokeilemassa jossain muussa. Ja jos jaksaisin. Jotenkin on niin vaikeita toi työpaikka. Ja ilmapiiri. Siellä kävi kupru. Ja mä en saa luotettua siihen enää. Vaik on moni asia muuttunut. Mut mun fiilikset ei ole muuttuneet.
Tsemppiä sulle. Kun on kiusaamista, niin tietää et siellä on jotain sekasin. Joko ihmiset tai organisointi.

Uusimmat

Yhteistyössä