mua kävi sääliks tänään kun näin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
äidin joka imetti pientä vauvaansa ja tupakoi sen jälkeen hyvillä mielin.. :( mä en ymmärrä miks pitää imettää jos on pakko polttaa tupakkaa sillonki. eikö se ole haitaks lapsellekki :(

Ethän sä voi tietää milloin se äiti seuraavan kerran imetti?
Eikä kai vauvan vieressä polttanut?

Mä voin ihan "hyvillä mielin" polttaa jos tiedän että imetän seuraavan kerran vaikkapa kymmenen tunnin kuluttua.
Eihän se hyvä tapa ole missään nimessä, mutta ei lapselle siitä suoranaista vaaraa aiheudu.

Mun kaveri imettää ja tupakoi. Neuvolassa oli sanottu, että tupakan polttamisen jälkeen täytyy pitää kaksi tuntia taukoa imetyksessä. Kaveri pitää varuulta neljä tuntia taukoa, kun vauva on jo niin iso (8kk) ettei tarvii kokoajan olla tankkaamassa.

Ethän sä voi tietää milloin se äiti seuraavan kerran imetti?
Eikä kai vauvan vieressä polttanut?

Mä voin ihan "hyvillä mielin" polttaa jos tiedän että imetän seuraavan kerran vaikkapa kymmenen tunnin kuluttua.
Eihän se hyvä tapa ole missään nimessä, mutta ei lapselle siitä suoranaista vaaraa aiheudu.

niin voihan se olla että se ei sitten ihan heti imetä mutta kuitenkin se vauvakin oli imetyksen jälkeen tän äitin ystävän sylissä siinä pihalla ja äiti poltti vieressä tupakkaa :( noh kaipa ne on jokaisen omia valintoja..

[QUOTE="aloittaja";26517236]niin voihan se olla että se ei sitten ihan heti imetä mutta kuitenkin se vauvakin oli imetyksen jälkeen tän äitin ystävän sylissä siinä pihalla ja äiti poltti vieressä tupakkaa :( noh kaipa ne on jokaisen omia valintoja..[/QUOTE]

menikö se savu vauvan naamalle vai sattuiko tuulemaan vaikka eri suuntaan?

[QUOTE="muuli";26517170]mun mielestä oikein. ensin imetys sitten tupakki.[/QUOTE]Iso peesi tälle. Heti imetyksen jälkeen rööki maistuukin parhaalle, vähän sama fiilis kuin silloin kun on itse syönyt. Eikähän sitä nyt tarvitse vauvan naamalle puhallella, fiksu osaa vähän kääntää päätäkin.

[QUOTE="vieras";26517250]menikö se savu vauvan naamalle vai sattuiko tuulemaan vaikka eri suuntaan?[/QUOTE]

Ne haitta-aineethan jäävät tupakoitsijan vaatteisiin ja hiuksiin, joten sillä tuulella ei kauheasti ole merkitystä, lapsi hengittää ne äidistään silti.

Paska tapa, mutta oikein toimi kun imetti ensin. Itse ajattelin esikoista imettäessäni, etten ikinä voisi tupakoida samalla. Nyt imetän toista ja tupakoin (tosin en vauvan lähellä!). Ei se oo niin helppoa olla tupakoimatta. Jos olisi, niin kukaan imettävä tuskin tupakois.

[QUOTE="aloittaja";26517163]äidin joka imetti pientä vauvaansa ja tupakoi sen jälkeen hyvillä mielin.. :( mä en ymmärrä miks pitää imettää jos on pakko polttaa tupakkaa sillonki. eikö se ole haitaks lapsellekki :([/QUOTE]

Aika varmasti noita mammoja, jotka on polttaneet raskausaikanakin. Koska jos olisi päässyt 9 kuukauden ajaksi eroon tupakasta, ei siihen sortuisi enää varsinkaan silloin kun vauva on vielä imetysikäinen. Ällöttävää, oksettavaa..

tunnen ihmisen joka poltti ketjussa koko raskauden ja varmasti jatkoi imetyksen. Kuulema vauvalla syntyessä niksat muutaman päivän, eikä sen kummempaa pahaa tapahdu. Itsellä teki pahaa ja riitahan siitä sikisi kun yritin asiasta puhua...ei olla väleissä enää.

[QUOTE="aloittaja";26517236]niin voihan se olla että se ei sitten ihan heti imetä mutta kuitenkin se vauvakin oli imetyksen jälkeen tän äitin ystävän sylissä siinä pihalla ja äiti poltti vieressä tupakkaa :( noh kaipa ne on jokaisen omia valintoja..[/QUOTE]

On se mustakin aika ällöttävää et vauvan vieressä/välittömässä läheisyydessä polttaa yhtään kukaan, mutta en mä tupakointia niin älyttömän pahana osaa pitää jos siis ei raskaana ollessa tai juuri ennen imetystä polta.
Vaatii kyllä aika pokkaa (negatiivisella tavalla) äidiltä tai isältä tuprutella pienen lapsen vieressä.
Paras tietty olisi jos kukaan ei polttaisi, mut ihan faktahan se on, että jo pienet vauvat altistuu tässä maailmassa miljoonille myrkyille oli lähipiirissä tupakoitsijoita tai ei.

Aika varmasti noita mammoja, jotka on polttaneet raskausaikanakin. Koska jos olisi päässyt 9 kuukauden ajaksi eroon tupakasta, ei siihen sortuisi enää varsinkaan silloin kun vauva on vielä imetysikäinen. Ällöttävää, oksettavaa..

Minä kyllä lopetin ekan raskauden aikana ja aloitin uudestaan pari viikkoa synnytyksen jälkeen kun vielä hyvin harvoin imetin. Sittemmin lopettanut kokonaan.

onpa kyl erikoista, jos ei tupakointia pidä pahana! Jos siltä tuntuu, niin googletapas mitä tupakointi kehollesi aiheuttaa! Ja varsinkin lapsille! Ajattele, passiivisessakin tupakoinnissa esim. lapsi saa 50 erilaista syöpää aiheuttavaa myrkkyä elimistöönsä (ja tarpeeksi usein kun saa, niin ajattele sitä!) Todella oksettavaa, että aikuiset ihmiset kehtaavat polttaa lasten läsnäollessa, ja muutenkin tupakanpoltto on niin turhaa!!!!!!!!!!! Söis ennemmin kaikkea hyvää sen sijasta ja kävis lenkillä jos ei muuta keksi

[QUOTE="huhhuh";26517348]onpa kyl erikoista, jos ei tupakointia pidä pahana! Jos siltä tuntuu, niin googletapas mitä tupakointi kehollesi aiheuttaa! Ja varsinkin lapsille! Ajattele, passiivisessakin tupakoinnissa esim. lapsi saa 50 erilaista syöpää aiheuttavaa myrkkyä elimistöönsä (ja tarpeeksi usein kun saa, niin ajattele sitä!) Todella oksettavaa, että aikuiset ihmiset kehtaavat polttaa lasten läsnäollessa, ja muutenkin tupakanpoltto on niin turhaa!!!!!!!!!!! Söis ennemmin kaikkea hyvää sen sijasta ja kävis lenkillä jos ei muuta keksi[/QUOTE]

niinkö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????????????

[QUOTE="huhhuh";26517348]onpa kyl erikoista, jos ei tupakointia pidä pahana! Jos siltä tuntuu, niin googletapas mitä tupakointi kehollesi aiheuttaa! Ja varsinkin lapsille! Ajattele, passiivisessakin tupakoinnissa esim. lapsi saa 50 erilaista syöpää aiheuttavaa myrkkyä elimistöönsä (ja tarpeeksi usein kun saa, niin ajattele sitä!) Todella oksettavaa, että aikuiset ihmiset kehtaavat polttaa lasten läsnäollessa, ja muutenkin tupakanpoltto on niin turhaa!!!!!!!!!!! Söis ennemmin kaikkea hyvää sen sijasta ja kävis lenkillä jos ei muuta keksi[/QUOTE]

En mä ÄLYTTÖMÄN pahana sitä pidä, verrattuna moniin muihin pahoihin mitä tässä maailmassa on.
Mä sallin itselleni ja muille ihmisille paheita, musta se on inhimillistä.
Tietyt rajat niissäkin on, esim. raskaana ollessa ja lasten edessä ei käytetä päihteitä (no okei, yksi alkoholiannos ei nyt niin paha ole).

Eikä varmaankaan tässä maassa ole ainoatakaan aikuista ihmistä joka ei tupakan vaaroja tietäisi.
Kaikki ei kyllä tiedä mitä myrkkyjä saattavat vetää ruokansa yhteydessä, vaatteiden välityksellä, päästöjen välityksellä jne. Lista on loputon.

• Tykkää
Reactions: Naspula

Yhteistyössä