Onko mulla alko ongelmia,jos?....

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Juon ainakin joka viikko,siis kerran viikossa, tai joskus kerran kahdessa viikossa,voin jopa 2kerta viikossa,mut aika harvoin kuitenkin,ei tee mieltä muuten,mutta jos aloitan niin mopo lähtee käsistä,tulen jo viidestä drinkkista ihan känniksi ....
Mulla vaan aina sattu olemaan että joku halua mun kans jonnekin mennä tai pitää hauska ja aina mä suostun,niin mietin jos suostun niin helposti ja aina pitää otta alkoholia,niin varma mulla onkin ongelmia ,eikö?En ennen ole juonut ikinä,mut toisen lasten jälkeen aloitin,jos se on oikeasti alko ongelma,niin mä lopetan,kun varma tästä voi tulla rippuvaiseks vaikkei itse huoma,tänäänkin työn jälkeen mua kutsutaan mennä jonnekin ja mä suostuin ensiks,paitsi kun mietinyt että hei,miks mun pitää mennä,ei ole mitään järkeä,niin soitin takas ja sanoin että en mee mihinkään tänään.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä muistelen sun aloituksista, että sulla on AIKAS useesti krapula.. :/

Kuulostaa jo ongelmalta.

no niin usein kun sanoin,mut,ei mulle ole vaikea se lopetta tai siis ei tarvi ees lopettaa,kun en ees halua jos en juo,mutta jos aloitan,niin sitten en pystyy vain yks juoda vain aina pää menee sekaisin ja otan enemmän ja enemmän

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tulen ihan känniksi :laugh: :laugh:

Häh?Onko väärin sanottua?

:laugh: :laugh: :laugh:

Nyt en kyllä tajua :headwall:

"Tulen ihan humalaan" tai "Tulen ihan känniin" on oikein. :D

:D okej

Aika suuri osa suomalaisista kuitenkin käyttää alkoholia kerran viikossa. Määrällä toki on väliä. Tiedän muutamia, jotka ottaa JOKA PÄIVÄ ruualla pullon olutta. Onko se alkoholiongelma? Tuskin. Ehkä siinä tapauksessa, jos se olut on ihan PAKKO saada. Mutta siis pelkästään se, että ottaa alkoholia kerran viikossa, ei ole alkoholiongelma. Ellei sitten vedä perskännejä. Kun ajatukset alkaa liikkua vain siinä, otanko vai en, ja yleensä sitten ottaa, se on jo ongelma. Tai jos alkoholi haittaa selvästi omaa tai jonkin läheisen elämää....

Mutta jos asia itseä vaivaa/tuntuu ongelmalta, sitten se on sitä. Kannattaa vähentää/lopettaa, ja sitten kuulostella itseään.

mä en tajua itseä että miks mä en pystyy vaikka mennä ravintolaan vaikka syömään ja nauttia vaikka viinista,tarkoitan vain yks lasillinen,kun aina kun sen juo,niin juhlat mielessä :kieh: ja sitten jos toinen juo,niin sitten huohhh,mutta huom juon vaan jos jonkun kaa meen tai kavereiden kaa,muuten aina mulla vain ja ainoastaan vesi tai limsa

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Aika suuri osa suomalaisista kuitenkin käyttää alkoholia kerran viikossa. Määrällä toki on väliä. Tiedän muutamia, jotka ottaa JOKA PÄIVÄ ruualla pullon olutta. Onko se alkoholiongelma? Tuskin. Ehkä siinä tapauksessa, jos se olut on ihan PAKKO saada. Mutta siis pelkästään se, että ottaa alkoholia kerran viikossa, ei ole alkoholiongelma. Ellei sitten vedä perskännejä. Kun ajatukset alkaa liikkua vain siinä, otanko vai en, ja yleensä sitten ottaa, se on jo ongelma. Tai jos alkoholi haittaa selvästi omaa tai jonkin läheisen elämää....

Mutta jos asia itseä vaivaa/tuntuu ongelmalta, sitten se on sitä. Kannattaa vähentää/lopettaa, ja sitten kuulostella itseään.

juu kyllä ja niin kuin sanoin että ei mulla ole ongelma lopettaa siitä,mutta ongelma että mun mielestä se on kuitenkin liika varma kun voin joskus mutta harvoin kaksikin kerta viikossa juoda,sekä jos yhdestä aloitan,niin en pystyy lopetta

juu kyllä ja niin kuin sanoin että ei mulla ole ongelma lopettaa siitä,mutta ongelma että mun mielestä se on kuitenkin liika varma kun voin joskus mutta harvoin kaksikin kerta viikossa juoda,sekä jos yhdestä aloitan,niin en pystyy lopetta

No mun mielestä sun juomatiheys ei ehkä välttämättä ole ongelma, tai siis ainakaan paha ongelma, mutta jos tilanne on se että mopo lähtee aina käsistä etkä pysty kontrolloimaan sitä juomista, niin ongelma on.

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
en saanut mitään järkeä tohon sepustukseen, en ymmärtänyt ollenkaan

ai, ja mä taas ymmärrän kaikki :D :saint:

Kyllä mäkin ymmärsin, vaikka en olekaan virotar vaan tavallinen persjalkainen suomalaismölli :)

Alkuperäinen kirjoittaja mr:

No mun mielestä sun juomatiheys ei ehkä välttämättä ole ongelma, tai siis ainakaan paha ongelma, mutta jos tilanne on se että mopo lähtee aina käsistä etkä pysty kontrolloimaan sitä juomista, niin ongelma on.

joo en pystyy kontroloimaan,tai enemmän tarkoitan että jos aloitan niin aloitan,eli parempi ei aloita,ettei tulee juottua liika...

Yhteistyössä