Mua käy sääliks poikia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Starbucks

Aktiivinen jäsen
09.08.2007
4 183
0
36
Oon monesti huomannut poikavauvoja/lapsia jotka joutuvat pitämään tyttöjen vaatteita. Ehkä vaatteet kiertävät sisarukselta toiselle.
Eilen aloin oikeasti miettimään kuinka noinkin pieni asia voi vaikuttaa heidän tulevaisuuteensa esim. päiväkodissa ja/ tai koulussa. Vaaleanpunaiset sukat, punainen paita tai kukkakuvio kengissä aiheuttaa leimaamisen, sillä lasten maailma on kova nykypäivänä.
Miksei sitä ymmärretä laittaa jotain pojille poikien vaatteita ja tytöille tyttöjen vaatteita. Sääliks käy.

:(

mua säälittäisi ennemmin lapset joille ei tunnu löytyvän kuin parit vaatteet ja nekin pieniä tai armottoman isoja. turha on alkaa säälimään lasta siitä että käyttää kierrätettyjä vaatteita.

Miten poikavauvan kukkakuvio esim paidassa vaikuttaa päiväkodissa? Harva vauva toivottavasti päiväkodissa joutuu olemaan...
Toisekseen, tässä kulutushysteriassa, kierrätys ei ole niin hirveää, vauvat kasvavat huimaa vauhtia, ja vaatteet jää parissakin viikossa pieneksi - kuka muu, paitsi sinunlaiset turhantärkeät katsovat, onko vauvan body tosiaan v.sin vai v.pun?

Enemmän mä säälisin niitä lapsia, joita ei kasvateta kotona. Joiden annetaan kiusata toisia joistain ulkoasuun liittyvistä jutuista. Enemmän mä säälin lapsia, joita puetaan tietyn kaavan mukaan, ettei vaan kukaan pääsisi kiusaamaan. Ja niitä, jotka nimetään sen mukaan, ettei kukaan pääsisi kiusaamaan. Ja niitä joiden elämän päätehtävä on kiusaamisen aiheiden välttely. Niitä muuten kiusataan armotta, kun huomataan, että niiden itsetunto murtuu helposti.

Minua taas ärsyttää se, että niin tiukasti lokeroidaan se, mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien vaatteita..
Ja etenkin poikien kohdalla ollan hyvin tiukkoja asian suhteen. Niinkuin vaaleanpunainen asuste, olisi uhka miehisyydelle..

Mulla 2 poikaa, molemmat käyttää iloisesti punaista, oranssia jne. 12veellä on tyttöjen farkkujakin (leikkaus on hoikalle parempi) ja EI ole tullut mitään muuta kuin positiivsta kommenttia. Lapsella on kavereita sekä pojissa että tytöissä : )
Oikeasti tyttöjen puolen housut sopii erinomaisesti hoikille pojille, ei takataskussa joku hepan pää paljon ahdista. Muutenkin olemme kasvattaneet lapsemme hyväksymään itsensä ja toiset sellaisena kuin he ovat, kaikki ovat tasa-arvoisia ja arvokkaita niin mustissa armyvaatteiessa kuin hipahtavaissa retrovaatteissa.

Entäpä kun poikani lempiväri on vaaleanpunainen?

Valitettavasti joo on saanut jo yhdeltä pari vuotta vanhemmalta kaveritytöltään kuulla, kun tummanruskeassa lippiksessä oli ruskeita kukkabrodeerauksia mitä ei edes kaupassa huomattu. Sekö siitä nyt sitten ykskaks tekisi tyttöjen lippiksen?

apua, mitäköhän traumoja toi mun poika saa kun farkut ostetaan tyttöjen osastolta tosin ilman kukkia ja strasseja ;) :whistle: mut kun noi poikien farkut ei pysy jalassa :headwall:

niin ja vannoutuneelta cars fanilta löytyy "muutama" punainen paitakin..

PUNAINEN PAITA???haloo!!!!
kYLLÄ POJALLAKIN ON PUNAISIA PAITOJA, EI OLE ERIKSEEN POIKIEN JA TYTTÖJEN VÄREJÄ...EIKÖ ÄIDIT SITÄ TIEDÄ??? ..kas, näinhän se meneekin kotoa opittua nämä väriasiat ja juuripa teidän lapset sen kiusaamisreaktion saakin aikaan..kun teiltä moiset asiat kuulee...kannattaisi mietiä mitä lapsille puhuu/opettaa...näin vältyttäisiin monilta kiusauksilta!

Meillä on pojalla serkkutytön vanhoja vaatteita.Niissä jopa lukee tytön nimi. :o
Housuja on girl-mallistosta kun on hoikka eikä poikien mallit pysy päällä. Mutta että säälimään pitäis käydä??

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.

en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:
apua, mitäköhän traumoja toi mun poika saa kun farkut ostetaan tyttöjen osastolta tosin ilman kukkia ja strasseja ;) :whistle: mut kun noi poikien farkut ei pysy jalassa :headwall:

Teilläkin laiha poika?Olen löytänyt kapeita housuja H&M:ltä. =)

Mua taas ärssyttää,että vaatteiden perusteella lokeroidaan.Meidän tyttöä puhutellaan usein pihavaatteissa pojaksi,jos sattuu olemaan joku muu kuin punainen haalari päällä.Ja poikaa taas aikoinaan puhuteltiin tytöksi,kun sille annettiin kasvaa pitkä tukka...Minusta ihan ihmeellistä lokerointia.

No kyllä mäkin ihmettelisin, jos näkisin pienen pojan päiväkodissa prinsessahörhellysmekossa. Mutta meidän esikoisella on ollut ja on edelleen myös punaisia vaatteita, oli myös ihan vaaleanpunainen kauluspaita, ja ihan poikien osastolta ostettu.
Sääliikö ap meidän tulevaa tyttöä, joka joutuu ainakin välillä olemaan isoveljien vanhoissa sinisissä vaatteissa? :snotty: