Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:Alkuperäinen kirjoittaja mun pojalla...:Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:Alkuperäinen kirjoittaja -:Eiköhän lapset kiusaamisen aihetta keksi. Se tuskin on ratkaisu,että koittaa saada lapsestaan mahdollisimman samanlaisen kun muut.
en tarkoittanut että täytyy olla samanlainen kun muut, mutta kun meistä sen jokainen tietää että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle ( tässä länsimaalaisessa kulttuurissamme) . Mutta itse ainakin tekisin kaikkeni lapseni hyväksi että hänellä olisi hyvä olla päiväkodissa.
..just tän takia sun lapsestasi tulee se kiusaaja, uskalla olla erilainen!
justiisa, taitaa pipoa vähän kiristää? mun lapsestani ei tule kiusaajaa.
minkä takia sitten opetat lapsellesi, että vaaleanpunainen kuuluu tytölle ja vaaleansininen pojalle???
Miksi kaupoissa myydään miesten ja poikien vaaleanpunaisia paitoja, sukkia, boxereita yms. sekä tytöille ja naisille vaaleansinisiä paitoja yms.
Emme elä enää 60-luvulla, jolloin tällaiset kaavat ehkä olikin pukeutumisessa.
Sen verran voisin selventää, ettei kyseessä välttämättä ole pelkästään värit vaan ihan se vaatteen kokonaisuus. Onko paidassa paljetteja, rusetteja, barbie tai kissankuvia. Meidän pojan neuleessa on myös vähän vaaleanpunaista mutta siitä selkeesti näkee että se on poikien neule. En siis missään nimessä ole niitä värejä vastaan pojalla. Mutta minusta olisi kuitenkin ihan fiksua ja lapsen edun kannalta tärkeää että lapsi näyttää pojalta tai tytöltä.