Mua niin ärsyttää, kun kaveri pyytää aina kaikkeen, vaikka tietää että ollaan köyhiä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivoissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23269696:
Suurin osa ihmisistä ei taida tajuta sitä, että joillain kupillinen kahvia kerran viikossa kaataa koko budjetin. Kuten muutkin ovat jo kommentoineet, sun pitää tälle ystävällesi sanoa, että teillä kaataa. Ja koittaa keksiä jotain sellaista yhteistä tekemistä, mikä ei maksa mitään.

Minä ymmärrän kyllä, mutta en pidä tuollaisesta "leimaamisesta".

Minä ymmärrän kyllä, mutta en pidä tuollaisesta "leimaamisesta".
Millaisesta "leimaamisesta"? Minäkin tunnen ihmisiä, joilla budjetti tosiaan kaatuu kahvikupilliseen viikossa, mutta en ole tiennyt sitä ennenkuin he ovat kertoneet siitä. Tunnen myös ihmisiä, joilla on ollut samanlainen elämäntilanne eli esim 3 lasta ja hoitovapaalla, mutta joilla kerran viikossa kahvilla käyminen ei ole kaatanut budjettia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23269809:
Millaisesta "leimaamisesta"? Minäkin tunnen ihmisiä, joilla budjetti tosiaan kaatuu kahvikupilliseen viikossa, mutta en ole tiennyt sitä ennenkuin he ovat kertoneet siitä. Tunnen myös ihmisiä, joilla on ollut samanlainen elämäntilanne eli esim 3 lasta ja hoitovapaalla, mutta joilla kerran viikossa kahvilla käyminen ei ole kaatanut budjettia.

Äh, väärä sana.

Siis en pidä ap:n asenteesta ystäväänsä kohtaan, joka tuskin on millään tavalla syyllinen ap:n tilanteeseen. En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toisia ap:n tavalla, enkä pidä siitä että nämä ihmiset siirtävät asenteensa lapsiin. Kärjistettynä, noin se köyhyyskin periytyy.

Äh, väärä sana.

Siis en pidä ap:n asenteesta ystäväänsä kohtaan, joka tuskin on millään tavalla syyllinen ap:n tilanteeseen. En pidä ihmisistä, jotka arvottavat toisia ap:n tavalla, enkä pidä siitä että nämä ihmiset siirtävät asenteensa lapsiin. Kärjistettynä, noin se köyhyyskin periytyy.
Oukei, nyt tajusin :) Joo, ekassa kommentissani tarkoitus olikin ap:lle sanoa siitä, että yleensä ihmisillä - niillä hoitovapaalla olevillakin - talous ei kaadu kahvikupilliseen viikossa ja juuri sen vuoksi on vaikea ymmärtää, jos jollain kaatuu. Ja että ap:n pitää sanoa ystävälleen tästä asiasta ja ehdottaa jotain ilmaista tekemistä.

Yhteistyössä