Mua pelottaa huominen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Huomisaamuna menen esikoisen kanssa Tyksiin kardiologille. Tehdään sydämen ultraäänitutkimus ja sydänlääkäri tutkii tytön.
Tuskin likassa mitään vikaa on. Mutta hänellä on jo aika kauan ollut sydämessä sivuääni, joka viimeisimmällä lääkärikäynnillä todettiin voimakkaaksi ja kuulemma "oudon kuuloiseksi". Lääkäri sanoi heti, että asia täytyy selvittää, ja laittoi lähetteen eteenpäin. Huomasin heti ilmeestä, kun hän kuunteli tytön sydäntä, että kaikki ei ole ihan kuten pitäisi. Tajusin sen jo ennen kun hän sanoi mitään, ja sanoinkin että "sieltä kuuluu jotain mitä ei pitäisi, eikö?".
Tytöllä on myös mm. lähes aina yskää (yöyskää etenkin) ja hän nukkuu kovin paljon ikäisekseen: 14-15 tunnin unet vuorokaudessa eivät ole mitenkään erikoista hänelle. Hän on usein ihan kalpea, vitivalkoinen, ja silmänaluset ovat tummat.
Mutta hänen suunsa ympärys ei sinerrä, eikä hän ole syrjäänvetäytyvä lapsi vaan aina touhuamassa jotain, aina liikkeessä.
Joskin hän on yhä useammin sanonut ettei jaksa juosta, ei jaksa kävellä, ei jaksa kiipeillä.
Mutta hän on kasvanut hyvin ja kehittynyt hyvin.
Huomisessa pelottaa se, että vaikka mulla on nyt täysin terve lapsi, huomenna tilanne voi muuttua. Tutkimus toki on hyvä juttu, tuo selvyyttä tilanteeseen ja mitä todennäköisimmin poistaa huolet, mutta silti pelottaa.
Ja jotta viikko olisi täydellinen, on kuopuksella tiistaina eeg-tutkimus puhumattomuuden ja raivokohtausten takia, ja mulla torstaina kilpirauhaskokeet :| . Kaikki kertarysäyksellä.
Pitäkää peukkuja, että kaikista saadaan hyviä uutisia =)

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
meidän pojalla oli sivuääni kun sairati flinssa, sit ei mitään. Ja tää tapahtu vain sen kerran

Tytöllä on ollut sivuääni reilu kaksivuotiaasta, tai siis silloin se ekan kerran huomattiin. Flunssassa, terveenä, aina se vaan kuuluu. Paitsi 3 v neuvolassa lääkäri kirjoitti korttiin että "sydämestä ei enää kuulu sivuääntä".
Pojaltakin kuultiin sivuääni neurologin tutkimuksessa pari kolme viikkoa sitten :| mutta se kuulemma oli pieni.

Ai juu, saihan tyttö syksyllä sen rajun toispuolisen kouristelukohtauksenkin jonka vuoksi hänet vietiin ambulanssilla sairaalaan.
Senkään syytä ei ole tutkittu vielä(kään)! |O

Helkkari kaikki nuo häröt kopioit ;) :D No meidän poikaa taas ei olla kuin terkkarissa kuunneltu, että joo hävis se sivuääni-tyyliin. Voi olla hyvä kun käytte tarkistuttamassa ihan oikeesti ja tsemppiä. Parempi tutkia ku hutkia :hug: Ja jos on jotain vikaa niin osaavat varmasti korjata asian. Huolettaa tietysti!

Toivotaan parasta
c014.gif

Suloiset lapset sulla :)

Jaksuja huomiseen! Muistan tuon tunteen, eikä se ole kiva :/ Mun kuopus oli 3kk:tta, kun oltiin vähän samantapaisessa tilanteessa. Vauva köhi alvariinsa, lääkäri kuuli sivuäänen sydämestä ja siltä istumalta labraan verikokeseen, +sydänfilmiin ja rönöntgeniin kehkokuviin. Kuvassa sydän näytti jotenkin liian suurelta ja napsahti lähete sydänultraan. Että se odottaminen oli piinaavaa! Onneksi ei tarvinnut kauan odottaa ja tutkimuksessa selvisi, että sydämen toisen kammion poikki kulkee joku lihassäie joka aiheuttaa ylimääräisen kaiun. Ei aiheuta toimenpiteitä ja sivuäänkin voi kadota itsekseen.

Peukutan täällä ihan hurjana, että teilläkin löytyy joku ihan harmiton syy siihen sivuääneen ja tytön väsymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
mä nyt vasta tajusit että se olet sinä.. oot vaihtanu nimimerkkiä ja mulla menny ohi.. :ashamed:

mutta siis peukkuja pidetään. :heart: :hug:

Kiitos (kaikille tasapuolisesti :flower: ).
Joo, kokeilen tätä nimeä, entinen alkoi jo kyllästyttää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
mä nyt vasta tajusit että se olet sinä.. oot vaihtanu nimimerkkiä ja mulla menny ohi.. :ashamed:

okei.. mä katsoinkin tänään jo aiemmin että iha uuden näkönen nikki ja aika monta kirjotusta, mutta nyt vasta tajusin kurkata profiiliin ja ketäpä siellä muut kuin kaksi hymyilevää suloista lapsosta. :) :heart:

Tsemppiä huomiselle ja toivottavasti pääsette hyvillä mielin heseen herkuttelemaan :heart:

okei.. mä katsoinkin tänään jo aiemmin että iha uuden näkönen nikki ja aika monta kirjotusta, mutta nyt vasta tajusin kurkata profiiliin ja ketäpä siellä muut kuin kaksi hymyilevää suloista lapsosta. :) :heart:

Tsemppiä huomiselle ja toivottavasti pääsette hyvillä mielin heseen herkuttelemaan :heart:

Jätin tarkoituksella pallopäiden kuvat profiiliin =)
Joo, syytä olis päästä Heseen huomenna, ei oo meinaan oikein mitään mistä kokata, ennen huomisiltaista kauppakäyntiä :snotty:

Tsemppiä huomiseen ja toivottavasti tutkimusten tulokset olisivat myönteisiä. Kenties törmätään jossain Tyksin käytävällä, olen itsekin menossa huomenna sinne =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tsemppiä huomiseen ja toivottavasti tutkimusten tulokset olisivat myönteisiä. Kenties törmätään jossain Tyksin käytävällä, olen itsekin menossa huomenna sinne =)

Tuut sitten kiskaisemaan hihasta :D
Mä olen se eukko jolla on tummat silmänaluset & tukka kuin harakanpesä, ja mulla on mukana profiilissa näkyvä tyttö, saparot päässä ja ilman otsatukkaa tosin :)

Hei teillä on melkein samanlainen tilanne kuin meilläkin :hug: :hug: meillä on sivi äänet ja myös pitkitynyt yskä ,saimme lähette lasten polille!!Epäilään että alkava astma ja sydämen kanssa jotain tai joku jatkuva lievä virus joka aiheutta sellaista,hyvää kuitenkin että tutkitaan :hug: :hug: uskon että kaikki on ok! :hug: Minulla on myös kahden viikon päästä kilpirauhasen verikoket :D :D

Mä olen se eukko jolla on tummat silmänaluset & tukka kuin harakanpesä, ja mulla on mukana profiilissa näkyvä tyttö, saparot päässä ja ilman otsatukkaa tosin :)
Kiskaisen =) Mä olen se pieni, pyöreä keski-ikäinen täti, joka kulkee susikuvioisessa takissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kiskaisen =) Mä olen se pieni, pyöreä keski-ikäinen täti, joka kulkee susikuvioisessa takissa :D

Ok, kyylään kaikkia vastaantulijoita silmä kovana ja mutisen että "hei ooksä Keittis?" :xmas:
Katsotaan, miten äkkiä vievät mut psykiatriselle osastolle :D

Yhteistyössä