Muistin taas-entisen elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="matikka";22004552]Anteeksi nyt, mutta tajuatko yhtään miten epätodennäköistä olisi, että olisit "joskus jossain entisessä elämässä" asunut samassa perheessä tuttavasi lapsen kanssa?[/QUOTE]

Samaa mieltä kuin monet vastaajat. On juuri todennäköistä tavata samat ihmiset uusissa elämissä. Minulla on ainakin yksi ystävä ja oma lapsi sellaisia tuttuja sieluja.

[QUOTE="vieras";22004237]ymmärrän ap sinua. sinun muistosi eivät välttämättä ole tämän elämän aikana olleita tapahtumia, voit ihan hyvin olla ns. vanha sielu, jolloin olet tässä maailmassa jo aiemmin elänyt ja muistot voivat olla sieltä.

itse olen vanha sielu ja voin ihan selkeästi kertoa tiettyjä juttuja tietyistä paikoista (yksityiskohtaisesti siis) joissa en ole koskaan käynyt ja joista en ole kenenkään kanssa edes jutellut tai lukenut.

jotkut sitten ovat uusia sieluja, eikä heillä näitä muistoja voi ollakaan.[/QUOTE]

Ihan tosissaanko te uskotte näitä? Menkää nyt oikeasti terapiaan selvittämään päänne, että tuollaiset harhaluulot poistuvat.

[QUOTE="Kati";22005281]Ihan tosissaanko te uskotte näitä? Menkää nyt oikeasti terapiaan selvittämään päänne, että tuollaiset harhaluulot poistuvat.[/QUOTE]

Miksi?

Joku uskoo kommunismiin, toinen kapitalismiin, joku jumalaan, toinen ehkä johonkin muuhun...

JOkaisella on oma totuutensa. Joillain useitakin.

[QUOTE="vieras";22004389]:hug:

vähän samanlaisia kokemuksia itsellänikin. minä tiedän että olen monta kiertoa sitten elänyt eri maassa kun nyt elän ja minut on hukutettu noituudesta epäiltynä. minulla oli tulenpunaiset hiukset ja voimakkaat piirteet. enkä ole ainoa sukuni naisista joilla tällaisia kokemuksia on (siis en tarkoita juuri näitä elämäni noitana - kokemuksia vaan entisen elämän kokemuksia).[/QUOTE]

Apua, nyt tuli kylmät väreet, ihan kuin tuo olisi ollut minun kirjoittamani!!!

Hämmästyin silloin kun tuttavani johdatti mut menneisiin, yhtäkkiä aloin muistamaan. En olisi uskonut
että niin äkkiä pystyn humpsahdan niihin. Yksistäni kun oon kokeillu samaa, en osaa.
Tuli vielä mieleen että miksiköhän ystäväni puhui minulle eräästä maasta joka päivä, teini-iässä.
Joka ikinen päivä hän puhui siitä maasta ja lisäksi hän oli tehnyt koulussa teknisen työn tunneilla erään
esineen joka liittyy ainoastaan siihen yhteen maahan. Mistä tällainen tulee?
Hän ei ollut käynyt siinä maassa koskaan(tässä elämässä).

Olen kai ollut lännessäkin, yksi henkilö sanoi että oon ollut Amerikassa. Ja Iranissa oon ollut.
Tunnistan ystäväni lapsen "tutuksi", tuli kerran tuntuma että olemme asuneet samassa perheessä
jossakin etelän maassa.
Ja yksi mies sanoi kerran että olen ollut täällä jo 2000 vuotta sitten. Niin että oikein vanha sielu..

Kakara!:D

Terve!

Itselläni on ollut vahvoja hukkumispelkoja lapsesta saakka. Lapsena muistin myös paljon kummallisia asioita vanhasta ajasta. Tunnistin ihmisten hämmästykseksi westminster abbeyn ja bigbenin neljä vuotiaana. Kun katselen kuvia etenkin ensimmäisestä, ne tuntuvat niin tutuilta, että palan halusta päästä sinne sisään.

Toisaalta osa kuvista tuntuu paljon tutummalta kuin toiset. Tiesin myös kertoa, että olen rakentanut purjelaivoja, joten olen myöhemmin ajatellut ajankohdan olleen jotain 1800luvun loppua lontoossa.

Aikuisena muistikuvat ovat varmasti muovautuneet ja unohtuneet, mutta yksi muistikuva on suhteellsien selkeä. Se on huone jossa on pöytä, öljylamppu ja kirjanpitoa jostain. Ehkäpä asunnostani?

Ehkä kyseessä on hukkumiskuolema joka on niin vahva kokemus, että se on tulvinut muistoihin, uniin ja pelkoihin tässäkin elämässä.

Toisaalta samalla en usko edellisiin elämiin, mutta kun törmäsin keskusteluun aiheesta, niin uskalsin avata suuni näin anonyymisti.

Minulla on tosin joskus sillointällöin vahvaa kaipuuta paikkoihin, joissa en ole koskaan käynyt. Suomessa eräs talo vieraalla paikkakunnalla tuntui todella tutulta pelkästään, kun näin sen. Myöhemmin myös tunsin vetoa palata sinne. Uskalsin vierailla pihalla, koska talo oli ilmeisesti ollut tyhjillään jo pidemmän aikaa.

Kävin vanhassa navetassa ja se paikka tuntui niin tutulta. Seinällä roikkunut viikate sai minussa valtavan halun tarttua siihen. Noh, ei siitä sen enempää, koska muuta kyseisestä talosta ei ole sen jälkeen tullut mieleeni, mutta vaikka se tuntuu tutulta, niin samalla myös todella karmivalta. Navetassa hetken ollessani minulle tuli todella ahistava olo. Ystäväni ei tuntenut muuta kuin jännitystä, mutta minuun se paikka vetosi aivan kuin olisin ollut siellä aiemmin ja useasti.

Jos ihmisaivot tekevät tällaista, niin mikähän on se mekanismi, mikä saa uskomaan entisiin elämiin ja tekevät asioista niin tutun tuntoisia. Minusta tuntuu jopa siltä, että jos näkisin kuvia siinä talossa eläneistä ihmisistä milläkin aikakaudella, niin en hämmästyisi jos luulisin osaa heitä tuttaviksini.

Tällä kertaa ei muuta sanottavaa. Painotan kuitenkin sitä, että pidän täysin mahdollisena sitä, että ihmisaivot tekevät tällaista.

-Lontoon mies.

Ja usko äkäinen pois, ihan todellisia ne tuntemusket ovat. Tuntemusket siis, vaikka olkoonkin niin, että todellisuuden kanssa niillä ei välttämättä mitään tekemistä olisikaan.

-Lontoonmies.

Tiedän olevani vanha sielu, muista mistä olen tullut ja miksi olen täällä nyt. Monet ystäväni, sukulaiset ovat täällä eläneet kanssani monta kertaa. Ei oikeesti ole väliä muistaako menneitä elämiä vai ei, ne voi kaiva esille tarvittaessa. Tärkeintä on tämä hetki, ei tuleva tai mennyt. Kaikki olemme täällä oppimansa ja jokaisella on oma polku kuljettajana :)

Mitä jos esim. jonkin elämän kuolemaan liittyy jotain selvittämätöntä? Onko mielestäsi väärin tonkia sellaista, jos on varma edellisen elämän persoonastaan? Kysyn mielipidettäsi sinulta Htm.

Jos elämiä on menneitä ja tulevia niin kauan, kuin tarpeen on, miksi niistä saa viitteitä tai muistikuvia. Niin tunteikkaita, pelottavia kuin lämpimiäkin.

Jos edellinen elämä on lähimenneisyydessä ja syyllinen ehkä elossa. Oletetaan, että joku on tappanut sinut edellisessä elämässä ja kulkee vapaana. Sinulla on mahdollisuus liittää hänet jonkin muistijäljen avulla johonkin todisteeseen jonkun ihmisen kuoleman aiheuttamisesta.

Viittaan tuohon, että niitä on mahdollista kaivaa esiin.

[QUOTE="Kati";22004137]Mene terapiaan niin tajuat jossakin vaiheessa ettei nuo ole mitään oikeita muistoja.[/QUOTE]
ja miten kirjotat....siis porukka haukkunut teitä KAKPLUSSA!

Yhteistyössä