muita ilman miestä/tukihenkilöä synnyttäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emma"

Vieras
meille on kohta syntymässä kolmas lapsi ja alkaa näyttää siltä, että mieheni ei välttämättä pääse mukaan synnytykseen. kaikki riippuu siitä, mikä työvuoro äidilläni sattuu olemaan synnytyksen alettua, hän kyllä tulee vahtimaan isompia jos ei ole juuri silloin töissä.

onko teillä kokemuksia synnyttämisestä ilman puolisoa? jotenkin minua pelottaa ajatella kuinka selviän jos mieheni ei pääse mukaan...

tuotakin olen miettinyt, mutta jotenkin se tuntuu vähän vieraalta ajatukselta. korkeintaan erästä serkkuani voisin pyytää mukaan, mutta ei sekään taida onnistua sillä hänellä on vauva, joka on vielä rintamaidolla.

kolmannen synnytin ilman miestä kun ei kerenny paikalle ja meni kaikista parhaiten kaikista synnytyksistä.neljäs meni samalla kaavalla,kuin 1 ja 2:nen,kun ukko oli mukana :)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24361953:
mä oon synnyttänyt kaikki 3 lasta ihan yksinäni..tosin mun synnytykset on olleet niin nopeita ettei oo ehtiny yhtään seuraa kaipailemaan.

minullakin synntykset ovat olleet suht. nopeita, sairaalassa olen kerennyt olla n.4h ennen kuin vauva syntynyt. mutta pelottaa kuitenkin ja varsinkin jos kaikki ei käykään niin nopeasti tai sattuu jotain odottamatonta. toisaalta pelkään, kuinka kestän henkisesti kipua yksin sillä miehestäni on ollut aiemmissa synnytyksissä tässä suhteessa suuri apu.

Mä synnytin kuopuksen yksin kun miehen mielestä hänen oli pakko lähteä töihin. :stick: Mies ehti paikalle jotain 20 minuuttia sen jälkeen kun poika oli syntynyt. Siinä vaiheessa häntä kyllä harmitti että ei ollu mukana mut ei mua sinänsä yhtään haitannu synnyttää yksin. Tosin en kaivannut mitään hieromista tai muuta tukea.

onko teillä, jotka olette synnyttäneet ilman miestä, kätilöt olleet kuitenkin paljon läsnä synnytyksen aikana? olisiko kohtuutonta pyytää, että salissa olisi seuranani joku kätilö/muu hoitaja mahdollisimman paljon jos mieheni ei pääse mukaan?

[QUOTE="aloittaja";24362036]onko teillä, jotka olette synnyttäneet ilman miestä, kätilöt olleet kuitenkin paljon läsnä synnytyksen aikana? olisiko kohtuutonta pyytää, että salissa olisi seuranani joku kätilö/muu hoitaja mahdollisimman paljon jos mieheni ei pääse mukaan?[/QUOTE]

Kaksi kolmesta olen synnyttänyt ilman miestä,kun ei ole ollut hoitajaa lapsille.Esikoisen synnytyksessä siis oli mies läsnä.
Hyvin on mennyt,ei siinä ole miestä tarvinnut enkä kaivannut.Viimeinen tuli 5 min sairaalaantulon jälkeen joten en ehtinyt edes ajatella asiaa.
Ei ole kätilöt olleet paikalla koko aikaa,kyllä ne sitten tulee jos on hätä..ja uskoisin että jos esikoinen kyseessä niin pyrkivät olemaan.

Kiva ketju!

Itse tulen synnyttämään yksin, lapsen isä ei ole elämässä mukana.
Vähän pelottaa ja mietityttää, miten sen kestää yksin.
Kuopus tuli 2 tunnissa, jospa tämäkin sitten olisi nopeasti maailmaan tulija.

synnytin nelosen ilman miestä koska hän ei halunnut tulla mukaan. siskoni sain sitten mukaan. se ei oo synnyttänyt mutta ei se mua haitannut. ei siihen hommaan tarvii ketään mutta jälkeenpäin on mukavaa kun on seuraa. kätilöt kuitenkin häippäsee aika pian actionin jälkeen.

Miettinyt samaa että mahtaisiko mies tulla enään mukaan jos joskus kolmas lapsi tulisi. Esikoisen synnytyksessä oli mukana ja koko lysti kesti 8 tuntia. samoin oli mukana kuopuksen syntyessä.
Hyvä kun oli mukana, koska en itse kyennyt kelloa soittamaan(kuopuksesta). kohdunsuu aukeni 5cm täysin auki vartissa.

Esikoisen synnytin yksin ja se oli paras kaikista kolmesta synnytyskokemuksestani. Sain ihan rauhassa edetä itseni kanssa. Siskoni ja äitini olivat tulossa mukaan, mutta kielsin heitä tulemasta. Siellä sitten makoilin, kiroilin ja katselin kun ulkona satoi lunta. Se oli hyvä kokemus kaiken kaikkiaan, rauhallinen.

Yhteistyössä