Ä
äiti
Vieras
Vaikka lasten äiti tai isä olisi millaisessa elämän murheissa ryvettynyt niin kaikesta huolimatta vain hän on äiti tai isä.Muut voivat kasvattaa lasta mutta äitiä tai isää ei voi kukaan korvata.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Niin, kaikki kolme.
Ei se ihmisestä kerro hirveän paljon, jos linnassa onkin istunut. Tai no toki siitä saa moraalista ja kunniallisuudesta tietyn kuvan mutta asioita on monenmoisia.
Tarkotuksella en kyllä linnakundeja hae, näin vain on käyny. Ehkä se semmonen ihmistyyppi sitten viehättää.
Nykyinenkään ei ole ennen istunu, mitä nyt sitten ilmeisesti kesällä alkaa lähtö lähennellä.
Voi luoja! Kyllä se ennemmin antaa susta tietynlaisen kuvan.![]()
Niin niin, että minä olen suvaitsevainen ja ymmärtäväinen ihminen joka ei lokeroi ihmistä sen perusteella mitä tekee vaan mitä on![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ei kovin kummoinen isä lapselle:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja ei kovin kummoinen isä lapselle:Minusta tuo kertoi kaiken ja minä jos olisin sinun sijassasi en veisi,muuttaisin nimeni ja osoitetietonikin salaisiksi ettei mies löydä kun vapautuu.
Lapsi ei tee tuollaisella isämallilla mitään.
![]()
vittu mikä kommentti
Ja ihan viisas ratkaisu,varsinkin kun ap selvästi pelkää exäänsä.Työkaveri teki näin vuotta ennen kun exänsä vapautui vankilasta ja se oli hyvä päätös.Meni pari vuotta miehen vapautumisesta kun taas joutui lusimaan,sillä kertaa taposta.Hyvä jos sua naurattaa ja asia on sun mielestäs hauska.
Alkuperäinen kirjoittaja ei kovin kummoinen isä lapselle:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Niin, kaikki kolme.
Ei se ihmisestä kerro hirveän paljon, jos linnassa onkin istunut. Tai no toki siitä saa moraalista ja kunniallisuudesta tietyn kuvan mutta asioita on monenmoisia.
Tarkotuksella en kyllä linnakundeja hae, näin vain on käyny. Ehkä se semmonen ihmistyyppi sitten viehättää.
Nykyinenkään ei ole ennen istunu, mitä nyt sitten ilmeisesti kesällä alkaa lähtö lähennellä.
Voi luoja! Kyllä se ennemmin antaa susta tietynlaisen kuvan.![]()
Niin niin, että minä olen suvaitsevainen ja ymmärtäväinen ihminen joka ei lokeroi ihmistä sen perusteella mitä tekee vaan mitä on![]()
Eli rikollisia.Ei ole kovin kaksista tuollainen elämäntyyli,ainakin mitä työkaveria aikanaan seurasin.Eli jatkuva pelko perseessä ja muutti jatkuvasti.
Ja kun sai asiansa hoidettua niin ettei mies löytänyt niin ei kyllä haalinut seuraavaa linnavenkulaa riesakseen vaan oppi kerrasta.
Vaan sieltäpä ne samoista piireistä tulee useimmiten ne seuraavatkin miehet,rikolliset kun viihtyy toistensa seurassa.Jos niissä porukoissa pyörii niin oppii pitämään sitä elämäntapaa oikeana ja hyväksyttävänä.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Vaikka lasten äiti tai isä olisi millaisessa elämän murheissa ryvettynyt niin kaikesta huolimatta vain hän on äiti tai isä.Muut voivat kasvattaa lasta mutta äitiä tai isää ei voi kukaan korvata.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Ei se ihmisestä kerro hirveän paljon, jos linnassa onkin istunut. Tai no toki siitä saa moraalista ja kunniallisuudesta tietyn kuvan mutta asioita on monenmoisia.
...
Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Ei se ihmisestä kerro hirveän paljon, jos linnassa onkin istunut. Tai no toki siitä saa moraalista ja kunniallisuudesta tietyn kuvan mutta asioita on monenmoisia.
...
Kyllä se kertoo. Ihan riittävästi. Linnaan kun joutuu todella pieni osa väestöstä; itse asiassa suurin osa ei joudu elämänsä aikana kertaakaan poliisin asiakkaaksi missään muodossa.
Kun pidetään mielessä, kuinka kevyitä tuomioita Suomessa jaetaan, ovat tuollaiset parinkin vuoden kakut tulleet jo melko törkeistä rikoksista.
Veikkaan, että tällä kaveriporukalla Anna päätyy itsekin istumaan. Tai ruumishuoneelle.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Höpö höpö.
Suurin osa minunkin tutuista on normaaleja, työssäkäyviä ihmisiä. Kuten myös mieheni. Siis en käy kieltämään etää näitä linnanvenkuloitakin tunnen.
Käyn ihan normaalisti töissä, vanhustyöntekijä olen, miehenikin on työssäkäyvä ihminen. Ei sitä aina päällepäin näe.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä olen käynyt vankilassa lapsena tapaamassa isääni ja siellä ei todellakaan ollut millään lailla pelottavaa ja varmaan on vankilatkin muuttuneet viihtyisimmiksi noista ajoista. Voisin siis hyvin viedä omankin lapseni vankilaan tapaamiseen jos olisi tuollainen tilanne.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Höpö höpö.
Suurin osa minunkin tutuista on normaaleja, työssäkäyviä ihmisiä. Kuten myös mieheni. Siis en käy kieltämään etää näitä linnanvenkuloitakin tunnen.
Käyn ihan normaalisti töissä, vanhustyöntekijä olen, miehenikin on työssäkäyvä ihminen. Ei sitä aina päällepäin näe.
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Höpö höpö.
Jostakin ne tuomiot on kuitenkin tulleet juuri sinun elämänkumppaneillesi?
Ja sakkojahan ei enään muuteta linnatuomioiksi eli jotakin oikeaa rikollisuutta näillä siis on taustalla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Minun ex-mies istui tuomiota kun lapsi oli 1-4-vuotias. Käytiin lapsen kanssa siellä kyllä, nyt heillä on todella läheiset ja lämpimät välit. Lapsi on nyt 14-vuotias.
Seuraava mies istui 1v4kk, joka aika kyllä kestettiin yhdessä. Biologinen isä ei siis ole mutta todella läheinen lapseni kanssa. Häntä en sinne tapaamiseen vienyt, kun vasta oli kokenut samaa oman isänsä kanssa.
Tälle uudelle miehelle on 2 lasta, 4 ja 2 vuotiaat. Tuomio ei ole vielä tullut, mutta minimissään istumista tulossa semmoset pari vuotta. Olen jo valmiiksi miettinyt näitä tapaamishommia ja mieskin todella toivoo meidän käyvän. Ja niin luultavasti käymmekin, lapset rakastavat isäänsä ja hän on heille todellä tärkeä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä olen käynyt vankilassa lapsena tapaamassa isääni ja siellä ei todellakaan ollut millään lailla pelottavaa ja varmaan on vankilatkin muuttuneet viihtyisimmiksi noista ajoista. Voisin siis hyvin viedä omankin lapseni vankilaan tapaamiseen jos olisi tuollainen tilanne.
Minkä ikäsenä kavit? Kerrottiinko sinulle suoraan isän olevan vankilassa?
Oma lapseni 4v ja mietin mitä hänelle sanoa...
Alkuperäinen kirjoittaja töpsi:lapselle pitää puhua totta, mutta lapsen "tasoisesti".. eli vaikka isä on rikkonut lakia/tehnyt sellaista mitä ei saisi, ja saanut siitä rangaistuksen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä olen käynyt vankilassa lapsena tapaamassa isääni ja siellä ei todellakaan ollut millään lailla pelottavaa ja varmaan on vankilatkin muuttuneet viihtyisimmiksi noista ajoista. Voisin siis hyvin viedä omankin lapseni vankilaan tapaamiseen jos olisi tuollainen tilanne.
Minkä ikäsenä kavit? Kerrottiinko sinulle suoraan isän olevan vankilassa?
Oma lapseni 4v ja mietin mitä hänelle sanoa...
Kävin noin 4-5-vuotiaana ja mahdollisesti ihan pienenä, mutta muistikuvia on vain noilta myöhemmiltä kerroilta. Ei kerrottu, että kyseessä oli vankila, luulin, että on isän työpaikka kyseessä enkä siis osannut tuolloin vielä lukea. Ollessani 7-vuotias minulle sitten kerrottiin totuus koko asiasta. Sen jälkeen emme olekaan tavanneet, vanhemmilleni tuli kai joitain erimielisyyksiä ja välit menneet täysin. Ei äiti ole koskaan näistä tarkemmin kertonut enkä ole viitsinyt kyselläkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Niin, kaikki kolme.
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Alkuperäinen kirjoittaja mutta:Alkuperäinen kirjoittaja Anna:Höpö höpö.
Jostakin ne tuomiot on kuitenkin tulleet juuri sinun elämänkumppaneillesi?
Ja sakkojahan ei enään muuteta linnatuomioiksi eli jotakin oikeaa rikollisuutta näillä siis on taustalla![]()
JOhan minä tuolla mainitsinkin että tämmönen ihmistyyppi luultavasti viehättää.
Ja kyllä, ihan oikeaa rikkolisuutta, mutta minä en sitä ole sanonut hyväksyväni. Olen vain sitä mieltä että ei ihmistä voi mitata ja lokeroida sen teoissa vaan siinä mitä se ihminen on.
Esimerkiksi ensimmäinen mieheni ei ollut koskaan saanut sakkoja edes ylinopeudesta, niin vain hänkin istui 3,5 vuotta taposta, tavallaan minun takiani.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Vaikka lasten äiti tai isä olisi millaisessa elämän murheissa ryvettynyt niin kaikesta huolimatta vain hän on äiti tai isä.Muut voivat kasvattaa lasta mutta äitiä tai isää ei voi kukaan korvata.