Muita joille opiskelu ei ole mahdollista taloudellisista syistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sossu kuitenkin katsoo nettotulot, eli jos muualta ei saa riittävästi niin sieltä sitten. Kysymys on siitä paljonko käteen jäävä on itselle riittävä (ja mun mielestä TT tuella elelee ihan kivasti, jos osaa vähän katsoa mitä ostaa)
Mitä ihmeen oletus on tuo, että jos muualta ei saa niin kyllä sossusta saa? Onko joillakin noin hämärtynyt todellisuus tukien varassa eläessä? Kuvitellaan, että kyllä kaikki saa jotakin jos vain tajuaa hakea. Me saamme ainoastaan lapsilisät kahdesta lapsesta, siinä meidän saamat yhteiskunnan tuet.

Ei, emme saisi sossusta mitään vaikka mä saisin vain opintorahaa. Eikä mies todellakaan ole mikään hyvätuloinen. Mä ihmettelen kyllä samaa kuin ap eli sitä, että eikö ihmiset tajua, että niilläkin voi olla tiukkaa jotka maksavat menonsa itse.

Olen itse elänyt toimeentulotuella yksinhuoltajana joten tiedän sanoa, että ei se mitään herkkua ole eikä sillä elä ihan kivasti. Kyllä sai monesti laskea senttejä kaupassa, että sai ostettua ihan perusruokaa. Ärsyttäviä tuollaiset jotka väittävät toimeentulotuen olevan hyvä.

Olen itse elänyt toimeentulotuella yksinhuoltajana joten tiedän sanoa, että ei se mitään herkkua ole eikä sillä elä ihan kivasti. Kyllä sai monesti laskea senttejä kaupassa, että sai ostettua ihan perusruokaa. Ärsyttäviä tuollaiset jotka väittävät toimeentulotuen olevan hyvä.

Kyllä sillä ainakin yksinäinen ihminen de facto elää ihan kivasti. Voi vaikka halutessaan laittaa 6-7 euroa päivässä pelkkään ruokaan, jolla varsinkin itse ruoan laittaen saa jo vaikka mitä. Eikä tarvitse laskea senttejä tai huolehtia, että kertaostosten kokonaissumma ei mene jokin täsmällisen rajan yli.

Yhteistyössä