H
"harmaana"
Vieras
Meillä on kaksi ihanaa lasta, joista nuorempi on pari kuukautta yli vuoden. Olemme puhuneet että sitten jossain vaiheessa voisimme hankkia iltatähden vielä, mutta ettei missään tapauksessa vielä ainakaan vuoteen tai pariin. Nyt olenkin yllättäin raskaana. Kahta ensimmäistä on oikein yrittämällä yritetty melkein vuosi molempia ja nyt sitten raskauduin ehkäisystä huolimatta. Olen totaalisen tyrmistynyt. Ajatus vauvasta syksyllä tuntuu ihan kamalalta. Kuin joku olisi tunkeutumassa perheeseemme. Taloudellisesti tämä ei ole mikään ongelma ja tosiaan jossain vaiheessa oli tarkoituskin hankkia kolmas, mutta tämä yllätys tuntuu pommilta. Kuulostaa varmaan oudolta, mutta eniten nyt mietityttää tuo nykyinen kuopus. Hän on ihan liian pieni isosisarukseksi ja jotenkin tuntuu niin väärältä ettei hän saanut olla pidempään pienin (esikoisella ja kuopuksella on useamman vuoden ikäero). Keskimmäisen lapsen syndrooma suorastaan pelottaa.
Olen tehnyt testin noin vuorokausi sitten, joten eiköhän tämä ole ihan vain alkujärkytystä, mutta tsempatkaa nyt joku että tästä pääsee yli! Koen hirveän huonoa omatuntoa, kun ajattelen syntymätöntä lastani tunkeilijana enkä olekaan vain superiloinen, kuten aiemmilla kerroilla.
Olen tehnyt testin noin vuorokausi sitten, joten eiköhän tämä ole ihan vain alkujärkytystä, mutta tsempatkaa nyt joku että tästä pääsee yli! Koen hirveän huonoa omatuntoa, kun ajattelen syntymätöntä lastani tunkeilijana enkä olekaan vain superiloinen, kuten aiemmilla kerroilla.