Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Teetkö itse epäsäännöllistä (tai edes säännöllistä) kolmevuorotyötä?
Vuorolisät on korvausta siitä että olet töissä illat, yöt, viikonloput, juhlapyhät.
Millaisesta summasta olisit itse valmis olemaan poissa kotoa joka toinen joulu kun lapsesi käyvät joulusaunassa, joulupukki vierailee ym. Tai katsomaan uuden vuoden raketit sairaalan ikkunasta, ellet ole juuri silloin siivoamassa jonkun oksennusta/paskaa lattialta.
Viemään lapsesi yöksi päiväkotiin,´koska itse joudut lähtemään töihin.
Minä olen tehnyt monenlaista työtä, en vuorotyötä, mutta iltatöitä kylläkin aikana ennen lapsia, ex-mieheni teki töitä, jossa hän oli 10 päivää kerrallaan poissa kotoa. Ja tiedän kyllä että, lisät ovat korvausta noista epäsäännöllisistä työajoista. Mutta oletko sinä rehellisesti sitä mieltä, että opettajan peruspalkka olisi sitten riittävä?
Minä en ole hoitajien palkankorotusta vastaan, mutta 500 euroa on mielestäni liikaa kerralla, ikävä kyllä, koska se meidän kaikkien verorahoista otetaan.
Ja minä en ole mistään summasta valmis työskentelemään sairaalassa, se ei vain ole minun hommani, minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista kutsumusta ko. ammattiin tai ylipäätään terveydenhoitoalaan ei edes lääkäriksi. Toisaalta olen työskennellyt sairaalan atk-osastolla, joten tuosta alasta kyllä tiedän keskivertotallaajaa enemmän.
On jokaisen oma valinta, missä työskentelee, ja mitä työtä tekee. Kun opiskelee sairaanhoitajaksi, tietää jo opiskellessaan, että suurin osa sairaanhoitajista sijoittuu työpaikkoihin, joissa on noita ilta- ja yövuoroja ja että juhlapyhät ovat kiinni.
Joka ammatissa on puolensa, onko sinulle soitettu iltaisin, viikonloppuisin, lomalla tai vaikkapa äitiyslomalla, miten joku homma hoidetaan, tai miten tässä tilanteessa jatketaan eteenpäin, joskus ihan niin, että lähdet käymään töissä, minä olen jopa mennyt kesken loman päiväksi töihin, koska homma olisi muuten seissyt kuukauden, jopa ylikin, kun vastapelurit olisivat olleet lomalla. Stressaavassa tilanteessa minun työni tulee jopa uniin, kiireisinä aikoina työpäivät venyvät, ja juu on meillä ruokatunti, mutta on tilanteita, jolloin akuuttihomma pitää hoitaa, ja syömättä jää.
Omassa työssäni olen myös ollut hoitamassa sairasta lasta, ja samaan aikaan koko ajan meilannut työpaikalle ja neuvonut miten edetään, kun on ollut jonkun sovelluksen käyttöönotto meneillään, samaan aikaan miehellä joku tärkeä asiakaspalaveri, josta ei voi olla poissa. Joskus on jopa ollut se sairas lapsi mukana, kun olen piipahtanut työpaikalla.