Muita jotka ei ole ikinä olleet yksityisellä lääkärillä?

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Ei sinne yksityiselle vakuutuksia tarvita.

Juu ei tartte jos on nii paljon rahaa et viitsii maksaa 40? pelkästä 5min. lääkärikäynnistä..

Itse olen käyny vain kerran yksityisellä ja silloinki sen vuoksi, ku en ollu paikkakuntalainen.

Julkisella puolella ihan varmasti on päteviä ja asiansa osaavia lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa. Mutta niitä aikoja ei niin vain saa, se on tämän päivän valitettava totuus.

No mulle on tärkeää se, etten maksa 480?:n tuntipalkkaa yksityiselle. Ok, olkoonkin, että siihen sisältyy myös toimistomaksu jne. Mutta hieman liian tyyristä mulle ku pääsee ihan hyvään hoitoon päivystykseenkin.

En itse, eikä lapset. Tosin meidän 5-henkinen perhe on käynyt lääkärissä yhteensä 3 kertaa viimeisten neljän vuoden aikana, paitsi mun äitiysneuvolakäynnit päälle. Täällä ei muuten käydä raskausaikanakaan, kuin kerran (alkuraskaudessa) lääkärillä, jos kaikki ok.

Aina on siis päästy tk- lääkärille, kun on tarvinnut.

Julkisella puolella ihan varmasti on päteviä ja asiansa osaavia lääkäreitä ja hoitohenkilökuntaa. Mutta niitä aikoja ei niin vain saa, se on tämän päivän valitettava totuus.

Näin, ja yksityisellä puolella kun yleensä saa parempaa palvelua... Esim. me on käytetty tyttöä ihottuman takia useaan otteeseen lääkärissä JULKISELLA puolella, ja ollaan vaadittu joka kerta lähetettä ns. prick-testeihin, millä voitais poissulkea allergia-mahdollisuudet. Ja sitä ei olla siis saatu. Lopulta kyllästyin koko hommaan, tilasin ajan yksityiselle lääkärille, käytin siellä, ja sain lähetteen, julkiselle puolelle kylläkin. Maksettiin siitä lystistä kiitettävästi (yksityisellä käynnistä siis ), mutta en ole asiasta ollenkaan pahoillani, koska halusin saada varmuuden tuohon iho-asiaan, ja saatiinkin kun päästiin OYS:n asiakkaaksi. Valitettavasti tk:sta oltiin saatu aivan väärät ohjeet hoitaa ihottumaa, ja tällä tyylillä siis pitkitettiin vaan paranemista :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Juu en:
En itse, eikä lapset. Tosin meidän 5-henkinen perhe on käynyt lääkärissä yhteensä 3 kertaa viimeisten neljän vuoden aikana, paitsi mun äitiysneuvolakäynnit päälle. Täällä ei muuten käydä raskausaikanakaan, kuin kerran (alkuraskaudessa) lääkärillä, jos kaikki ok.

Aina on siis päästy tk- lääkärille, kun on tarvinnut.

Ja ennenkö joku asiaan takertuu, niin tietysti lapset on käyneet neuvola-lääkärit rutiinisti, mutta sairaana ei olla paljon oltu...

Kyllä mullaki on syntymättömälle vaaville vakuutus ja muutenkin tykkään yksityisellä käydä. Mutten itse omien vaivojen vuoksi sinne ihan hevillä lähde. Lasten kanssa vain ajattelisin sen olevan erilaista. Itse jaksaa kyllä odottaa aikoja, mut lasta en haluis laittaa oottaan tuntikaupalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Näin, ja yksityisellä puolella kun yleensä saa parempaa palvelua... Esim. me on käytetty tyttöä ihottuman takia useaan otteeseen lääkärissä JULKISELLA puolella, ja ollaan vaadittu joka kerta lähetettä ns. prick-testeihin, millä voitais poissulkea allergia-mahdollisuudet. Ja sitä ei olla siis saatu. Lopulta kyllästyin koko hommaan, tilasin ajan yksityiselle lääkärille, käytin siellä, ja sain lähetteen, julkiselle puolelle kylläkin. Maksettiin siitä lystistä kiitettävästi (yksityisellä käynnistä siis ), mutta en ole asiasta ollenkaan pahoillani, koska halusin saada varmuuden tuohon iho-asiaan, ja saatiinkin kun päästiin OYS:n asiakkaaksi. Valitettavasti tk:sta oltiin saatu aivan väärät ohjeet hoitaa ihottumaa, ja tällä tyylillä siis pitkitettiin vaan paranemista :headwall:

Se sama ihminen tietenkin tekee työnsä paremmin yksityisenä, kuin kunnallisena?! Ne on nimittäin hyvin usein ihan samat lääkärit... Kyllä se on vain ja ainoastaan tuurista kiinni, saako asiantuntijan vai ei. Moni tk-lääkärikin on erikoistunut johonkin alaan.

Meillä ei ole lapsella vakuutusta, mutta tarvittaesa kyllä viedään yksityisellekin. Eli riippuu asiasta, jos lapsi vaikuttaa tosi kipeältä ja apua on saatava heti, maksan mielelläni nopeasta ja hyvästä hoidosta. Jos taas ei ole mitään kiireellistä, käytämme silloin julkisia palveluja. Todella paljon laadukkaampaa palvelua olen aina saanut yksityisellä. Me miehen kanssa aina laskemme myös itsellemme "tuntipalkan", eli jaksammeko lähteä tuntikausiksi istumaan johonkin päivystykseen, jolloin koko perheen vapaa-aika kärsii vai käväisemmekö vain nopeasti hoitamassa lääkärikäynnin ja pulitamme kiltisti siitä. Aina ei olisi varaa, mutta säästämme sitten jostain muusta.

Yhteistyössä