Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
esikoinen non syntynyt 22 vuotta sitten ja päivääkään ei ole ollut vapaata lapsista, enkä mä olen halunnutkaan. lapset on osa perhettä ja elämää, ei ne ole työmaa, josta kuuluu saada vapaa päiviä
No sinä olet sinä ja minä ONNEKSI minä. Mulla on muutakin elämää kuin lapset ja voin sen ihan suureen ääneen sanoa!

Mun muihin elämänalueisiin, joihin lapset eivät kuulu on parisuhde ja seksielämä, työ, omat aikuiset ystäväni, aikuisten juhlat ja harrastukseni. Eli ei lapset kyllä kuulu mun jokaiseen elämän osa-alueeseen vaikka ovatkin se tärkein juttu. Mä en heidän kauttaan elä enkä aio koskaan niin tehdä.
No jaa. Minulla on 3 lasta, esikko käy isällään, joten hänestä olen säännöllisesti erossa. Keskimmäinen on nyt 6 vuotta, ja sairaalassa olen ollut ne kerrat, kun olen hänestä erossa ollut - siis muutaman yön. Ja pienimmäisestä en ole ollut yhtään yötä erossa.
Päivisin lapset ovat olleet hoidossa.
Ja on minulla parisuhde, seksielämä, työ, omat aikuiset ystäväni ja aikuisten juhlat, harrastukset ovat jäähyllä - niille kun ei tahdo kiireisessä arjessa jäädä aikaa.
Enkä minäkään lasteni kautta elä. Enkä kauheasti ole niitä yövapaita kaivannut, aikaa voi ottaa parisuhteelle lasten nukkuessa, ja jopa lasten valvoessakin ja omaa aikaa saa puolison hoitaessa lapsia.
Mutta lomaa lapsista en minä ole kaivannut. Joku toinen kaipaa ja se minusta on ihan ok. Mutta musta on aika käsittämätöntä ajatus, että jos joku ei ole lapsistaan erossa, tämä elää lastensa kautta.