Muita jotka ei saa "lomaa" lapsista?

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voihan se työ olla niin raskasta ja vaativaa, että sitä ei oikein voi laskea omaksi ajaksi eikä se tunnu lomalta lapsista.
Mutta siellä saa kuitenkin olla joku muu kuin äiti. Jutella aikuisten kanssa ilman, että kukaan rääkyy, ilman että kenenkään vaippaa on vaihdettava, ilman että sekunnin välein kuuluu "äitiiiii".

Nimenomaan! Ja pointtina se, että kun lapsi on jo PÄIVÄT hoidossa niin turha silloin turha arvostelemaan niitä jotka on lasten kanssa sen 24/7 ja haluaisivat joskus päästä niistä eroon. Onhan se tekopyhää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Tulipas tästä aika haloo.... :headwall:

Ja jos haluat sukujuhlissa metakan, kerro siellä sama juttu. Ainakaan meidän suvun naisille ei kannata sanoa mitään lapsivapaista, he ymmärtävät vielä vähemmän kuin palstalaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voihan se työ olla niin raskasta ja vaativaa, että sitä ei oikein voi laskea omaksi ajaksi eikä se tunnu lomalta lapsista.
Mutta siellä saa kuitenkin olla joku muu kuin äiti. Jutella aikuisten kanssa ilman, että kukaan rääkyy, ilman että kenenkään vaippaa on vaihdettava, ilman että sekunnin välein kuuluu "äitiiiii".

Nimenomaan! Ja pointtina se, että kun lapsi on jo PÄIVÄT hoidossa niin turha silloin turha arvostelemaan niitä jotka on lasten kanssa sen 24/7 ja haluaisivat joskus päästä niistä eroon. Onhan se tekopyhää.

No en minä kyllä arvostellut :ashamed: Osaan aivan hyvin nauttia niistä hetkistä, jolloin olen parhaassa, eli omassa seurassani ja suon sen jokaiselle, joka sitä tarvitsee =)

Itse en kaipaa lomaa lapsista. Tälläkin hetkellä vietän koko kesän lasten kanssa ja olen sanonut työkyselyille ei.
Olen ollut "raskaassa" työssä eli hoitotyössä ym...mutta kyllä töissä pääsee sillä tavalla lomalle että minun ei ainakaan ruokatunnin aikana tarvitse siivota kenekään sotkuja ja syöttää ketään ym...vaan saan syödä rauhassa joten on se minusta tavallaan ainakin hetki lomaa lapsista!Joten olen ravistettavan kanssa samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Minulle on lomaa lapsista, jos olen itse kotona ja lapset muualla. Kaveri vei lapset leikkipuistoon ja oli tosi kiva laittaa ruokaa ym kaikessa rauhassa. Ehdin jopa syödäkin ennenkuin he tulivat takaisin.

Niin minullekin(?)
Mitä sä kuvittelet sen meille muille olevan?

miks se on niin kamalaa että joku haluaa olla välillä lapsista vapaa. ei kaikki jaksa niitä lapsia koko aikaa vaikka lapset on miten ihania. minä ainakin tarvitsen myös aikaa itselleni, ilman lapsia. ei kestä mielenterveys muuten.

Eihän työ missään tapauksessa ole omaa aikaa, se on työnantajalle myytyä aikaa, josta työnantaja maksaa. Nimimerkki tänään klo 7.00 - 17.00 töissä ollut. Huomenna klo 7:ksi taas töihin suuntaava. Jonka on todellakin 'tienattava' ensi viikolla alkava lomansa. Joka on siis lomaa töistä ja kivaa aikaa perheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Eihän työ missään tapauksessa ole omaa aikaa, se on työnantajalle myytyä aikaa, josta työnantaja maksaa. Nimimerkki tänään klo 7.00 - 17.00 töissä ollut. Huomenna klo 7:ksi taas töihin suuntaava. Jonka on todellakin 'tienattava' ensi viikolla alkava lomansa.

Mutta saat olla erossa lapsistasi. Vaikka eihän näin saisi sanoa, hyi hyi. Sitten sä varmaan tulet innoissasi illalla kotiin ja olet vaan onnellinen saadessasi olla lasten kanssa. :)

Sitten sä varmaan tulet innoissasi illalla kotiin ja olet vaan onnellinen saadessasi olla lasten kanssa. :)

Työpäivän jälkeen on toki onnellinen kun saa lapset ja itsensä kotiin, mutta siihen tunteeseen ei voi jäädä leijumaan. Porukan pitää saada ruokaa ja iltapesut ja seuraavan päivän vaatteetkin on oltava lähtövalmiina. ja ajoissa nukkumaan, että jaksetaan herätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ensimmäisenä heräs kysymys että miksi ihmeessä teet lisää lapsia kun et entisiäkään jaksa....? :/

:headwall: Onpa typerä kommentti. Mulle herää kysymys, että jos saa lapsia niin onko pakko jaksaa 24/7 olla heidän kanssaan?

Sitten sä varmaan tulet innoissasi illalla kotiin ja olet vaan onnellinen saadessasi olla lasten kanssa. :)

Työpäivän jälkeen on toki onnellinen kun saa lapset ja itsensä kotiin, mutta siihen tunteeseen ei voi jäädä leijumaan. Porukan pitää saada ruokaa ja iltapesut ja seuraavan päivän vaatteetkin on oltava lähtövalmiina. ja ajoissa nukkumaan, että jaksetaan herätä.

Jep jep. Opiskelin itse ja kävin töissä enkä tietenkään pitänyt lapsia muuten hoidossa. Mutta olihan ne päivät hoidossa eli ei voi mitenkään verrata tilanteeseen jossa toden totta olet koko ajan lasten kanssa. Se on henkisesti väsyttävää, jos ei fyysisesti. Minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Ensimmäisenä heräs kysymys että miksi ihmeessä teet lisää lapsia kun et entisiäkään jaksa....? :/

:headwall: Onpa typerä kommentti. Mulle herää kysymys, että jos saa lapsia niin onko pakko jaksaa 24/7 olla heidän kanssaan?

Ei aina tarvi jaksaa... Ja mä oon ihan vakuuttunut, että lapsetkin tarvii lomaa äidistä/vanhemmista.

kerran vuodessa olen ollut vrk;n poissa kotoa,mieheni kanssa.Eli viime kesänä viimeksi,seuraavan kran 2vkon päästä.Lapsia kolme ja esikko 12v joten näin tää on mennyt 12v.Mutta niin se menee miehelläkin.

Eihän työ missään tapauksessa ole omaa aikaa, se on työnantajalle myytyä aikaa, josta työnantaja maksaa. Nimimerkki tänään klo 7.00 - 17.00 töissä ollut. Huomenna klo 7:ksi taas töihin suuntaava. Jonka on todellakin 'tienattava' ensi viikolla alkava lomansa.

Mutta saat olla erossa lapsistasi. Vaikka eihän näin saisi sanoa, hyi hyi. Sitten sä varmaan tulet innoissasi illalla kotiin ja olet vaan onnellinen saadessasi olla lasten kanssa. :)

Toki olen onnellinen kotiin tullessani, saan ihanat poikani lähelleni - osaa ne riiviöitäkin olla, mutta silti niin ihania.

Mutta mun pointtini on kyllä se, että mulle kotona olo on huomattavasti helpompaa, kuin töissä käyminen ja arjen pyörittäminen. Kotona olossa ehdottomasti parasta oli kiireettömyys. Ei siis aikaisia ylösnousuja - kiireistä ryntäilyä hoitopaikkaan ja sieltä töihin, ja töistä kotiin päin taas tukka putkella. Lasten kuskaamista harrastuksiinsa, läksyjen vahtimista, pyykkiä, ruuanlaittoa, siivoamista, kaikkien metsäretkien yms. sellaisten muistamista ja tavaroista huolehtimista. Loputonta, loputonta sellaista. Viikonloput ja kaikki lomat ovat oikeasti isoja nautintoja, ei ole kiire yhtään mihinkään!

:wave: mä ilmoittaudun kans! Totaaliyhärinä sitä omaa aikaa...on lähinnä silloin ku laps nukkuu.. Tällasista aiheista on tapana syntyä aikamoinen keskustelu... :D

Mut juu, mullon suunnitelmissa, et serkkutytön kans lähdetään lentsikalla Helsinkiin päiväksi kuluttaan aikaa. Siinä ois mun "kesäloma". Maksaa sikana, mut mä oon sen ansainnu ja sen turvin jaksasin taas kauan.

No tämähän päätelmä siitä nimenomaan pitää tehdä. Pitääkö siis ihmisen ja äidin jaksaa aina? Ihan aina, oli mikä oli? Niinkö? Minä jaksan lapsiani ja olen hoitanut heitä jo monta vuotta kotona, mutta kai sitä saa ÄITIKIN väsyä joskus ja kaivata lomaa? Vai onko se vain miehen oikeus ottaa vapaata?

nimenomaan näin.. mies saa ottaa vapaata aina ja vaimo raukka jos väsyy/lihoo/rupsahtaa/muuttuu veemäiseksi akaksi yksin lasten ja kodinhoidon keskellä miehellä on Oikeus ottaa itselleen rakastajatar

:kieh: :kieh:

Tulipas tästä aika haloo.... :headwall:

Ja jos haluat sukujuhlissa metakan, kerro siellä sama juttu. Ainakaan meidän suvun naisille ei kannata sanoa mitään lapsivapaista, he ymmärtävät vielä vähemmän kuin palstalaiset.

:o Enpä välittäisi teidän sukujuhliin tullakaan!!

Siis saan, joten en tajua, miksi mun tarvii ylipäätään tunkea piikkinen nokkani tähän ketjuun, mutta täällä ylhäisyydessä yksinäisyydessäni pohdiskelen, jotta MIKSI ihmeessä te eukot ette vaadi niiltä miehiltänne mitään?

Miksi te olette ainoita, jotka joustaa ja venuu joka suuntaan kuin kumilenkki?

Niin miks? :|

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Siis saan, joten en tajua, miksi mun tarvii ylipäätään tunkea piikkinen nokkani tähän ketjuun, mutta täällä ylhäisyydessä yksinäisyydessäni pohdiskelen, jotta MIKSI ihmeessä te eukot ette vaadi niiltä miehiltänne mitään?

mä en ainakaan voi vaatia mieheltä joka menee neljän-viiden tunnin unilla, et jaksaisi vielä lasten kanssa olla.
kauppareissujen tms ajaksi saatan viedä hälle jonkun lapsista töihin (jos ei kauempana ole hommissa) siksi aikaa et saan asiat hoidettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
mä en ainakaan voi vaatia mieheltä joka menee neljän-viiden tunnin unilla, et jaksaisi vielä lasten kanssa olla.
kauppareissujen tms ajaksi saatan viedä hälle jonkun lapsista töihin (jos ei kauempana ole hommissa) siksi aikaa et saan asiat hoidettua.

Mutta mies voi vaatia sinulta, että jaksat lasten kanssa 24 tuntia vuorokaudessa? :|
Yhtälailla sinulla on kotona lasten kanssa täys työpäivä (näin ainakin kuvittelisin), samoin kuin miehellä töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Ai miten niin ollaan ainoita? :o
Mies tekee töitä ja elättää meidän perheen, emmekä joudu laskemaan rahoja tai tinkimään mistään vaikken olekaan ollut työelämässä pian viiteen vuoteen. Eli joustaahan sekin...
Sitäpaitsi, mies kustantaa myös lasten osa-aikaiset päivähoitopaikat (eli mun vapaa-ajan) ja osallistuu kotitöihin & lastenhoitoon kotona ollessaan.
Mä voin kotona ollessa tavata kavereita, levätä, palstailla :xmas: , jne. Mies ei taas töissä ollessaan voi pahimmillaan edes istua viittä minsaa paikallaan tai syödä rauhassa, vaan se on kiivasta työtä aamusta iltaan asti.

Mä olin 3 v ajan täysin kiinni lapsissa (ekat 2 v yhdessä, sittemmin kahdessa). Sitten esikoinen aloitti osa-aikaisesti päiväkodissa, ja sain "vapaa-aikaa" eli olin vain kuopuksen kanssa. Kuopus meni päiväkotiin viime syksynä, ja kun mulla oli kurssilta etäpäiviä sain vapaa-aikaa. Eli lähes 4 v meni niin, että olin about joka sekunti kiinni joko yhdessä tai kahdessa lapsessa. Mutta itsepä halusin lapsia, joten... :whistle:

Baarissa olen ollut 4 kertaa sitten helmikuun 2003 (eli ennen kun raskaustesti näytti esikoisesta plussaa). Siitäkin kerran raskaana ollessani, kun olin ystäväni kaasona ja odotin kuopusta. Ja viimeistään seuraavana aamupäivänä on taas touhuttu lasten kanssa. Totuuden nimessä on kuitenkin sanottava, että pääsisin kyllä baariin jos haluaisin, muttei tee mieli :saint:

Huomautettakoon vielä (jottei ketju lähtisi sivuraiteille...) että kyseessähän ei ollut se, että ap olisi tahtonut nimenomaan viihteelle/baariin. Vaan ihan vaan sitä vapaasti hengittävää aikaa nyt haettiin :saint: B)

Toki olen onnellinen kotiin tullessani, saan ihanat poikani lähelleni - osaa ne riiviöitäkin olla, mutta silti niin ihania.

Mutta mun pointtini on kyllä se, että mulle kotona olo on huomattavasti helpompaa, kuin töissä käyminen ja arjen pyörittäminen. Kotona olossa ehdottomasti parasta oli kiireettömyys. Ei siis aikaisia ylösnousuja - kiireistä ryntäilyä hoitopaikkaan ja sieltä töihin, ja töistä kotiin päin taas tukka putkella. Lasten kuskaamista harrastuksiinsa, läksyjen vahtimista, pyykkiä, ruuanlaittoa, siivoamista, kaikkien metsäretkien yms. sellaisten muistamista ja tavaroista huolehtimista. Loputonta, loputonta sellaista. Viikonloput ja kaikki lomat ovat oikeasti isoja nautintoja, ei ole kiire yhtään mihinkään!
Sama täällä :). Olen nyt vastuullisesta ja vaativasta työstä hoitovapaalla, voi herramunjee, tämä on lomaa, vaikka on kolme alle kouluikäistä ja koululaiset huollettavina. Kotona ollessa heitän aikataulut narikkaan ja me nautitaan, tehdään kivoja asioita joista kaikki pitää ja johon ei koskaan kahden työtätekevän perheessä ole aikaa.

Yhteistyössä