muita jotka ei tappele rahasta puolison kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sama tili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei olla nykyisen miehen kanssa kyllä tapeltu rahasta, vaikka tuloeroja on. molemmalla se näkemys, että kun yhdessä ollaan, niin yhdessä myös laskut maksetaan. se maksaa, kummalla rahaa on. ensin pakolliset menot ja sen jälkeen "extrat".

aikaisemmissa parisuhteissa toisessa ollut yhteinen tili, mutta silti aina marinaa kun tuloero mn tappioksi opiskelun takia ja toisessa suhteessa kaikki yhteinen meni pilkulleen puoliksi. ja mies ei joustanut mihinkään!!

Eipä oo tarvinnu rahasta riidellä =) Molemmilla omat tilit, mutta kummallakin käyttöoikeus myös toisen tiliin ja yhessä aina suunnitellaan kaikki isommat ostokset ja kun pankkikin vie automaattisesti aina oman osuutensa kuukaudessa, niin loput sitte melkein meneekin siihen elämiseen, mutta vähän laitellaan säästöökin säästötilille, jos jottain yllättäviä menoja tulee. Vaikeinakaan aikoina ei olla tapeltu, vaan ollaan yhessä pohdittu kuinka pärjätään. Ja meillä siis mies töissä ja itse oon vanhempainvapaalla ja tarkoitus viel jäädä hoitovapaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Eipä oo tarvinnu rahasta riidellä =) Molemmilla omat tilit, mutta kummallakin käyttöoikeus myös toisen tiliin ja yhessä aina suunnitellaan kaikki isommat ostokset ja kun pankkikin vie automaattisesti aina oman osuutensa kuukaudessa, niin loput sitte melkein meneekin siihen elämiseen, mutta vähän laitellaan säästöökin säästötilille, jos jottain yllättäviä menoja tulee. Vaikeinakaan aikoina ei olla tapeltu, vaan ollaan yhessä pohdittu kuinka pärjätään. Ja meillä siis mies töissä ja itse oon vanhempainvapaalla ja tarkoitus viel jäädä hoitovapaalle.

näin meilläkin, miinus viimeinen lause. meillä mies töissä ja mä opiskelen.

Omat tilit ja maksellaan miten maksellaan.Ei ole koskaan mennyt tasapuolisesti menot mutta kumpikaan valita.
Vaikka olen kotihoidontuella olen rahallisesti perheen menoja maksanut yhtä paljon välillä jopa enemmän (sinne säästöt hupenee,mutta mies ei yksin tätä perhettä elätä)

ei meillä riidellä rahasta,raha tosin aiheuttaa välillä ongelmia, tai lähinnä silloin kun täytyy venyttää senttiä niin se aiheuttaa jännitystä.
meillä on yhteinen tili tai oikeestaan 2. onhan meillä yhteinen yritys ja molemmat saavat siitä tulonsa.
minä hoidan kaiken maksuliikenteen kun isäntä ei oo mikään tietokoneen käyttäjä. joten nää asiat on kaikki mun vastuulla...
ja miten sitä tuhlaamaan kun ei ole mitään ylimääräistä

Ei me koskaan tapella rahasta. Meillä yhteinen tili ja mä maksan sieltä laskut. Miehellä ei kyllä ole hajuakaan paljo sitä rahaa siellä on ja jos se tarvii jotain niin kysyy onko rahaa. Mä myös saan ostella mitä haluan. Meillä mies tienaa enemmän, mutta koska sillä on ulosottoja mitä maksaa ja elarit, niin ei sillä oo sanomista mun tuhlailuun :D

Ei meilläkään rahasta ole tullut erimielisyyttä. Olen itseasiassa joskus päättänyt, että rahasta ei meillä riidellä, ei riidelty ikinä omassa kodissanikaan. Omat tilit molemmilla ja molemmat maksellaan laskuja ja asuntolainaa puoliksi.

mutta mies nostaa asiaa pöytään turhan usein. Haluaa eri tilit, hän palkkatyössä. Minä hoidan vammaista lastamme kotona. Ostan kaikki ruoat, lapsen tarpeet lääkkeet, vaatteet jne. pienestä omaishoidon ja vammaistuesta. Vituttaa rankasti. Tuntuu, ettei arvosta mun työtä yhtään. Vaikka hän tuskin jaksaa 2 tuntia illassa lapsen kanssa olla :(

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
meillä rahat yhdellä tilillä ja sieltä sit maksetaan ja ostetaan kumpanenkin kysymättä lupaa toiselta :)

Näin meilläkin. Isommista neuvotellaan, mutta "lupaa" ei tarvitse kummankaan kysellä ostoihin - ollaan sen verran säästäväisiä ettei mitään hömppää juurikaan ostella =)

ei meilläkään tapella rahasta.
miehen tilille menee sen oma palkka ja mun kelan tuet, sieltä mies sit hoitaa laskut, ruoka kulut ja yhteisesti päätetään mitä muuta ostellaan. Ja silloin kun minä satun tarvitsemaan rahaa niin pyydän häneltä.
Omalle tilille tulee muutama satanen kk:ssa rahaa josta menee lainan lyhennys ja jää hieman omaa rahaa :)

Ei meillä rahasta tapella, vaikka mies huomattavasti enemmän tienaakin kun minä opiskelen. Kummallakin omat tilit, joista kumpikin maksaa omat menonsa ja yhteisistä menoista maksaa mies suurimman osan.

Ei tapella rahasta. Joskus alkuaikoina tasattiin vähän menoja (miehellä lainaa, mulla säästöjä), mutta nykyään meillä on sekä omat käyttötilit että yhteinen, jolta maksetaan yhteiset menot. Oon hoitovapaalla nykyään, eikä ole tarvinnut rahasta riidellä vaikka omat tulot tippuivatkin roimasti.

Enää ei tarvi tapella. Joskus muinoin tapeltiin jatkuvasti kun oli vielä yhteiset rahat. Nyt kun molemmilla on omat tilit ja omat "vastuualueet" taloudessamme, niin eipä tarvi enää taistella.

Erilliset tilit, mutta laskuja tasaillaan yhteisymmärryksessä niin, että se, jolla on isommat tulot eli mies hoitaa suhteellisesti suuremman osuuden yhteisistä menoista. Ja "tuhlataan" varmaan molemmat yhtä paljon. Mies törsää myös tyttöön ja ostaa sille omin päin paljon kalliimpia vaatteita kuin minä...

Yhteistyössä