MUITA ODOTTAJIA JOILLA VATSA NIIN ISO ETTÄ AHDISTAA...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isomaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isomaha

Vieras
Siinäpä se, eli mulla nyt rv38+3 ja vatsa on toooodella iso. Kuulen vatsani koosta jatkuvasti kommentteja ja joitakin se jopa etoo :( No anyway, mä oon tottunut siihen ja meillä on suvussa aina kaikilla odottajilla ollu iso maha eli en oo sillain mikään poikkeus :)
Edellistä lastani kun odotin niin vatsai oli iso ja siitä kommentoitiin, mutta tässä odotuksessa on vatsa vielä isompi ja vauvasta on tulossa reilusti isompikin.
Hankalaa ei oo tähän asti ollut, mutta nyt alkaa väsyttämään fyysisesti ja sitämyöten sitten henkisestikin:( Lapsi on perätilassa joten ilmeisesti sekin pahentaa oloani. Viimeyön nukuin puoli-istuvassa asennossa että voin kunnolla hengittää. Lihakset mulla on aina olleet huonot ja selkävaivoja on ilman raskauttakin, mutta nyt maha painaa jo niin että päivässä pitää montakertaa pysähtyä istumaan kun tuntuu ettei jalat kanna :(
Oodtin että olisin jo edellisellä äitipolikäynnillä saanut ajan sektioon, mutta ei. Onko muita joilla sama tilanne tai samoja tuntemuksia. Huomenna mulla neuvola ja mun on pakko jo vähän "valittaa" kun iltaisin pää kipeä, huimaa ja vatsanahka on niin pinkeällä että käy kipeää. Luulis että vois saada ajan sektioon :(

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mikä on iso maha? Tai siis että paljonko on esimerkiksi tullu senttejä tai paljonko on nyt?
No vaikea selittää sulle mikä on iso, mutta itse olen 160cm pitkä ja hoikka ihminen ja mahan ympärys on vaan ihan valtaisa. Eilen viimeksi kuulin että "tuo ei oo enään edes nätti" :( Voin kyllä mitata jos haluat :D

Juu, voin yhtya noihin ajatuksiin ison mahan hankaluudesta ja painosta. Mulle myos jatkuvasti kommentoidaan mahan kokoa (jo kuukausia) ja onnitellaan kaksosista tai jopa kolmosista... olen lyhyt ja hoikka normaalisti, joten maha nayttaa isolta, vaikka onkin normaalin kokoinen. :( :(

No minulla on ollut.Tämän viimeisimmän kanssa teki mieli laittaa lappu kaulaan ,jossa laskettu aika.Kommentteja ai hirveä kun olet iso riitti.No vatsan kokoa ei hirveästi itse valitse...

mahani1-173x300.jpg

Tuo on otettu 2kk ennenkun syntyi... Että kokoa piisas! Syynä oli mm. runsas lapsiveden määrä vaikka ultrassa todettiin, että on niukasti ja muksu painoi syntyessään 3995g vaikka viikkoa aiemmin ultra antoi arvioksi n.3kg MAX :whistle:
Kaksi ekaa oli himpun alle 3,5kg.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
mahani1-173x300.jpg

Tuo on otettu 2kk ennenkun syntyi... Että kokoa piisas! Syynä oli mm. runsas lapsiveden määrä vaikka ultrassa todettiin, että on niukasti ja muksu painoi syntyessään 3995g vaikka viikkoa aiemmin ultra antoi arvioksi n.3kg MAX :whistle:
Kaksi ekaa oli himpun alle 3,5kg.

mulla myös paljon vettä ja vauva kuulemma kasvaa keskikäyrän paremmalla puolella....arvioitu koko jos menee rv40 on 3,9kg ja edellinen muksu oli 3230g

täällä on yks isomahainen :D kaksoset on tulossa ja nyt viikkoja 26 ja maha on (kuulemma) samaa kokoluokkaa kun yksösraskauden lopussa. eipä tuo vielä itteä nii ahista, nukkuminen ja sängystä/sohvalta ylös pääseminen on vaikeeta tietysti, mut kyllä se siitä vielä pahenee :D että jos aloittajaa yhtään lohduttaa niin ihan varmasti tämäkin mamma aika ahdistunu on sitten raskauden loppumetreillä :)

Mulla kanssa oli kuopuksesta tosi iso maha. Loppuajasta tuntui välillä etten pysty hengittämään ja tuli melkein pakokauhu, kun tuntui , että happi loppuu. Kätilöt ja lääkärikin kauhisteli mahani kokoa kun menin synnyttämään. Synnytyksessä ultrattiinkin, koska ylävatsani oli sellainen kova pallo, ihan kuin vauva olisi ollut tuossa pallean kohdalla tiukassa mytyssä. Itse olen lyhyt, vain 156 cm ja kohdunpohjankorkeus oli yli käyrien. Vauva syntyi rv.41+1 ja viimeisen viikon aikana kohdunpohjankorkeus kasvoi vielä 2cm.

No myönnän, aika iso kumpu :D Mulla on nyt varmaan ton kokonen, ja laskettuun aikaan kaks viikkoa.
Mullakin pituutta 162cm, huimat, ja navan kohdalta kun mittasin niin 104cm.

Mulla on viimoset 2 raskautta arveltu että olen viimosillaan jo 6kkn kohdalla..on ne vauvat ollut isojakin ja vettä runsaasti,tosin ottaahan se päähän kun kysellään kuukausia ennen että jokos tuo pian syntyy...

Täällä kanssa yksi, jolla on ollut todella iso maha esikoista odottaessa, kun pituutta itsellä on puolitoistametriä ja vauva painoi yli neljä kiloa...hengittäminen oli tosiaan vaikeaa, sen muistan, vaikka aikaa tuosta on jo 12 vuotta.

Yhteistyössä