mulla ei maito riitä =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisko

Vieras
vaavi on kohta vasta 2kk
aina on ollut kiukkuinen rinnalla ja nyt vaan pahenee. kun lypsän maitoo kyllä suihkuaa,mutta vauva on aina vaan nälkäien vaikka ois rinnalla viihtynytkin.
oon antanut lisämaitoo kun selvästi nälkää huutanut,eihän sitä voi nälässä pitää.
syön ja juon tarpeeksi.
kaikkee oon kokeillut,rintakumit,eri imetysasennot jne.
oon selannut imetys sivustot läpi,turhaan.
neuvolastakaan ei apua oo saanut.
tiedän että vauva vanhempana oppis imeen paremmin ja juomaan suihkuavastakin tissistä,mutta pelkäämpä ettei maito riitä siihen ikään asti.
pumppaamalla ei tule maitoo,lypsämiseen ei aika riitä (on 3 lasta)

onko teillä jollain ollut vastaavaa mutta kuitenkin ootte pystynyt imettään kohtuu pitkään?
haluisin ainakin osittain pystyä imettään jos ei nyt enää täys imetykseen pysty. voisinhan kokeilla olla antamatta lisämaitoo ja antaa vauvalle vaan rintaa,jos sillä se lisääntyis ja vauva tyytyis imeen vaan tissiä hanakammin. jos vaikka saisin muut lapset hoitoon niin tuo onnistuis,kuitenkin pelkona se että vauvalla on oikeesti nälkä.

oon ihan masentunut ja neuvoton,niin kovasti haluisin vauvaani imettää.

öisin vauva imee hyvin,ja se on kai hyvä kun yöimetys kait edistää maidontuloo. onko muita kikkoja ehkä? olut kuulemma,muttei oikein maistu..

Ei se maito aina riitäkään.

Minä täysimetin kuopusta(kin) onnellisen tietämättömänä siitä, ettei vauvaparka saanut tarpeeksi ravintoa maidostani, vaan paino huiteli -15 käyrällä nelikuisena. :(

Joo ei kannata vain selata sivuja, kun ei välttämättä löydy sitä nimeonomaista tietoa mitä sinä tarvitsisit, vaan kirjoita sinne imetystukilistalle, varmasti osaavat auttaa sinua henkilökohtaisesti!
Lista:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=181
Sitten on myös imetystukipuhelin: http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=112&Itemid=179
Voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Siis onko ongelmana se, ettei vauva osaa juoda suihkuavaa maitoa vai mikä?

maitoo on alusta asti suihkunnut ja nyt se on vähentynyt,siis maidontulo.
on sanottu että vois lypsää se suihkuava maito pois,mutta mulla suihkuaa alusta loppuun.
mistä tiedän että vauvaimuote on oikea? imettäminen ei satu kuitenkaan.
täytyy viä tutkailla oikein huolella että se on oikeanlainen.

Siis jos ihan suihkuaa, niin varmasti maito riittää! Ongelma lie ennemminkin se, että vauvaa tuo suihkuaminen nyt niin häiritsee, että hän kiukkuaa sitten tissillä. Ja ongelman ratkaisu olisi alkuun se, että yrität pikkuisen tyhjentää rintaa ennen kuin alat imettää. Näin ei suihkua niin paljon. Yöllä vauva imee, kun on sen verran unissaan, ettei hoksaa häiriintyä suihkuamisesta. Voi myös olla, että jos imetät yöllä useasti, maito ei sitten enää niin tulekaan suihkuamalla.
Yksi hyvä kikka on myös muuttaa imetysasentoa siten, ettei maito pääse liian voimalla tulemaan. Eli imetät esim. niin, että vauva makaa mahallaan vatsan päällä (oot puoli-istuvassa asennossa vaikka), tällöinkin pitäis maitoa tulla maltillisemmin.

Tosiaan pullossa on se huono puoli, että vauva tottuu siihen ja siksikin voi lisätä vaan rinnalla kiukkuamista.

Meillä oli tämän toisen vauvan kanssa juuri samat ongelmat alkuun, vaikka esikoisen imetys sujui aina loistavasti. No, pikku hiljaa noilla konstein homma lähti sujumaan ja hyvin todellakin on maito riittänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no anna sitten lisämaitoa jos oma ei riitä!

onks sulla joku ongelma?
täältä voi hyvinkin saada apua ja vinkkejä. sun kaltaiset voi pysyä hiljaa.
tottakai annetaan lisämaitoa jos oma ei riitä,eihän tässä ollutkaan siitä kyse..

Ootko koittanut imettää makuullaan, itse selälläsi ja vauva siinä vatsan päällä syömässä? Tai painaa sitä rintaa samalla, kun vauva syö (etusormi vauvan ylähuulen kohdalla ja keskisormi alahuulen kohdalla), sekin jonkin verran hidastaa suihkuamista.

Kannattaa röyhtäyttää tiheään, kun siinä hotkii samalla niin paljon ilmaa. Minä annoin suosiolla syödä alussa väärällä imuotteella, kun maitoa tuli liian kovalla vauhdilla muuten.

öisin imetän makuullaan,päivisin yleensä istualleen. ois hyvä jos päivälläkin vois kokonaan rauhotta noi imetyshetket,mutta se on mahdotonta.
tilasin juuri imetysapulaitteen,toivottavasti sillä pääsis ehkä takas täysimetykseen. saa nähdä,valmis oon töitä tekeen tän eteen. ostan myös tuota teetä jonka joku kertoi.
kiitos.

Siihen asti kokeile sitä vauva masun päällä imettämistä. Onnistuu siis sohvallakin tms. kaiken kiireen keskellä, menet vaan vähän makuuasentoon itsekin. Toivottavasti alkaa imetys sujua :) Meillä helpottui huomattavasti, kun vauva oli jotain 3-4kk (nyt jo 7kk).

Yhteistyössä