Mulla palaa niin pää!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
Mulla kans vielä jonkin aikaa sama juttu, eli pyykkituvassa saan omaa aikaa. Viimesyksynä tein kerran niin, että varasin kampaajalle ajan ja pistin miehen katsomaan vauvan perään. 2 tuntia melkein sain olla rauhassa, kunnes alkas puhelin pirraamaan ja kyselyt, et koska tuut?? en saa lasta hiljaseksi... No kohta tuo mies vetää luusa omaan asuntoon ja saan sitten omaa aikaa, kun lapset on isällänsä.. Edes Jouluostoksille en saanu mennä ilman toista lasta... isompi piti ottaa mukaan ja syykin selvis kun ostin siltä reissulta alkometrin, ei suostunu puhaltamaan. Piti taas salaa juoda ja isompi ei voinu jäädä kotiin, kun olis juorunnu mulle, mitä isi teki. Avioero laitettiin vireille ennen vuodenvaihdetta.
Oi ei! Minkä ikäinen oli pienempi, kun jäi isänsä kanssa?

Mä joskus naureskelin pienen vauvan kera että "omaa aikaa" haha haaa. Mutta kyllä sitä nainen oikeasti tarvitsee, ei oo mikään vitsileikki.

Me on tehty isännän kanssa sellanen sopimus, että joko sunnuntai- tai lauantai iltapäivänä hän menee tyttären kanssa syömään, ulos, hoplopiin, kyläileen tjn. muutamaksi tunniksi ja meikäläinen viettää sitä omaa aikaa :)

Toki ovat normaalistikin keskenään, mutta tuo on sellanen spessu juttu kaikkien kohdalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Mulla kans vielä jonkin aikaa sama juttu, eli pyykkituvassa saan omaa aikaa. Viimesyksynä tein kerran niin, että varasin kampaajalle ajan ja pistin miehen katsomaan vauvan perään. 2 tuntia melkein sain olla rauhassa, kunnes alkas puhelin pirraamaan ja kyselyt, et koska tuut?? en saa lasta hiljaseksi... No kohta tuo mies vetää luusa omaan asuntoon ja saan sitten omaa aikaa, kun lapset on isällänsä.. Edes Jouluostoksille en saanu mennä ilman toista lasta... isompi piti ottaa mukaan ja syykin selvis kun ostin siltä reissulta alkometrin, ei suostunu puhaltamaan. Piti taas salaa juoda ja isompi ei voinu jäädä kotiin, kun olis juorunnu mulle, mitä isi teki. Avioero laitettiin vireille ennen vuodenvaihdetta.

9kk oli ikää Joulukuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja khs:
toi kuulostaa ihan kuin meillä. vaikka niille sanoo että haluaisin mennä yksin niin siitä huolimatta ukko sanoo ota joku muksuista mukaan.

Saahan sitä ukko sanoa mitä haluaa, mutta ette kai te toimi kuten hän toivoo? Jos toimitte niin miksi?

Mun mutsi on nyt 63 vuotta. Muistelee vieläkin, miten kamalaa oli, kun isämme ei tehnyt koskaan mitään. Ainoa oma aika oli pyykkituvassa. No, ketä saa siitä syyttää? Miestään? iTseään? Meitä? Elämää hän siitä edelleen syyttää, kuvitelkaa.

Minä valitsin toisin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää lapsiaan hoitaa ihan yksinään. Jätäpä ne kerat sille miehellesi ja mene. Itse olet itsesi tuohon asemaan saattanut. Ota vastuuomasta elämästäsi.

Ap, älä oikeesti anna elämäs valua hukkaan tolla tavalla! Sä et HALUA käyttää tota ainokaista elämääs siihen että sun kohokohta on puol tuntia pyykkiksen lattialla! Sun elämä voi oikeesti olla niin paljon enemmän!

Jos sun miehes ei muuten tajua niin pakota se tajuaan, että näin ei voi jatkua koska sä et HALUA että näin jatkuu etkä sä aio sietää tommosta enää.

Ja ryyppää kun on yksin huoltamassa? Oikean ratkaisun teit. Mutta uskallatko jättää molemmat (?) lapset isälleen viikonlopuiksi jatkossa, jos on tällaista taipumusta?

Voisitteko tehdä sopimuksen että jaatte viikon illat puoliksi ja toinen on sitten hoitovastuussa lapsista ja kodista tietyt illat ja toinen voi suunnitella omia menoja. Esim. ma ja ke mies voi harrastaa, ti ja to sinä. Sit pe, la ja su vietätte yhdessä tai vuoroviikoin toinen saa mennä jos johonkin jos tahtoo. Joku tuollainen vakisysteemi voisi helpottaa menojen suunnittelussa, kun ei tarviisi kysellä sopiiko toiselle tällöin tai tuolloin kun tietää ne päivät jolloin toinen on pääasiassa vastuussa lasten hoidosta.

Vielä seuraavalle kirjastoreissulle lukuvinkiksi vaikka kirja nimeltä "Nyt riitti! Tasa-arvoa arkeen", tuossa on kaikenlaisia käytännön neuvoja arkielämään, en tosin muista onko just tällasista iltamenoista, mutta kotitöiden jakautumisesta, raha-asioista ym jutuista on ainakin.

Olet kyllä minun mielestäni aika itsekäs vaatimuksinesi. Oletko tullut ajatelleeksi, että kun miehesi rankan työpäivän jälkeen tulee kotiin, hän haluaa levätä. Koska sinä olet kotiäitinä, se on sinun työsi hoitaa koti ja lapset. Kannattaisi muutenkin enemmän huomioida miestä ja hemmotellakin häntä, koska jos alat vaatia tuollaisia kohtuuttomia asioita niin jonain päivänä voi olla, ettei sinulla enää miestä olekaan. Saattaa katsoa että on niin sanotusti ruoho vihreämpää aidan toisella puolella, kun löytääkin jonkun mukavan, perheestään huolta pitävän naisen. Ei kannata ottaa sitä riskiä, ellet välttämättä halua yksinhuoltajaksi. Miestään pitää osata arvostaa! Sitä omaa aikaakin saa koko ajan sitä mukaa kun lapset kasvaa :)

Ja ryyppää kun on yksin huoltamassa? Oikean ratkaisun teit. Mutta uskallatko jättää molemmat (?) lapset isälleen viikonlopuiksi jatkossa, jos on tällaista taipumusta?

Ajattelin aluksi antaa yhdeksi yöksi kerrallaan, elleivät lähde mummolaan viikonlopuksi. Tuo juominen on vähentyny nyt kummasti, kun eroa pukkaa.. Ei se oo kehdannu ees vanhemmillensa siitä sanoa vielä mitään ja mä kun otin anopin kans tästä aiheesta jo kesällä yhteen ja poikaansa puollusteli malttamatta kuunnella kertomaani.. jäi siihen käsitykseen että sain hepulit vain lomajuomisesta! No saapahan sekin vähän nenillensä tässä, kun ei mun lapset.... ja kyllä ne kertoo, jos on jotakin... No eipähän oo kertonu.

juu kuka nuo kaikki kusipäät on kasvattanut?
Täälläkin vaaditaan että isot miehet menevät äitinsä mukana uimahalliin. ei kukaan vaadi samaa tytöille että menevät 10-vuotiaana isänsä kanssa miesten puolelle.

kasvattakaa tulevasta polvesta itsekkäiden vastuuttomien pikkupoikien sijaan ihmisiä. kuria ja vastuuta ja työtä tekemään.
jos koulusta tulee noottia yhtään häirinnästä, poika siivoamaan loppuvuodeksi vessat ja tekemään viikkosiivoukset niin saa purkkaa energiaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet kyllä minun mielestäni aika itsekäs vaatimuksinesi. Oletko tullut ajatelleeksi, että kun miehesi rankan työpäivän jälkeen tulee kotiin, hän haluaa levätä. Koska sinä olet kotiäitinä, se on sinun työsi hoitaa koti ja lapset. Kannattaisi muutenkin enemmän huomioida miestä ja hemmotellakin häntä, koska jos alat vaatia tuollaisia kohtuuttomia asioita niin jonain päivänä voi olla, ettei sinulla enää miestä olekaan. Saattaa katsoa että on niin sanotusti ruoho vihreämpää aidan toisella puolella, kun löytääkin jonkun mukavan, perheestään huolta pitävän naisen. Ei kannata ottaa sitä riskiä, ellet välttämättä halua yksinhuoltajaksi. Miestään pitää osata arvostaa! Sitä omaa aikaakin saa koko ajan sitä mukaa kun lapset kasvaa :)

ja sinä olet itse vastuuton kakara. vastuuton on se joka luulee että voi vaan tehdä kakaroita ja ottaa itselleen piian tekemään ruokaa ja hoitamaan ne kakarat mutta itse saa makoilla perse homeessa ja elää kuin lapseton ja perheetön.
jos haluaa elää kuin lapseton ja perheetön pysyy sinkkuna. jos tekee lapsia hoitaa lapsia. jos syö ruokaa niin tekee ruokaa. jos asuu asunnossa siivoaa ja laittaa ruokaa. muuten herra muuttaa hotellinn.

normaalin aikuisen aivot toimivat niin että kantaa vastuun: jos syö, tekee ruokaa, jos tekee lapsia, hoitaa niitä. jos tuohon eivät aivot kykene, niin silloin on vielä pikkupoika ja minä en ainakaan aikuisia pikkupoikia katselisi nurkissani.

Alkuperäinen kirjoittaja LähiönViehkeinValas:
Mä joskus naureskelin pienen vauvan kera että "omaa aikaa" haha haaa. Mutta kyllä sitä nainen oikeasti tarvitsee, ei oo mikään vitsileikki.

Me on tehty isännän kanssa sellanen sopimus, että joko sunnuntai- tai lauantai iltapäivänä hän menee tyttären kanssa syömään, ulos, hoplopiin, kyläileen tjn. muutamaksi tunniksi ja meikäläinen viettää sitä omaa aikaa :)

Toki ovat normaalistikin keskenään, mutta tuo on sellanen spessu juttu kaikkien kohdalla :)

no pienen vauvan kera sitä ei kyllä kaipaa enkä itse edes kaivannut yhde lapsen kera. pienen vauvan kera sitä omaa aikaa on puolet vuorokaudesta kun pieni vauva nukkuu puolet vuorokaudesta eikä aiheuta sotkua kotiin eikä syö paljon eli ruoanlaittoa ja työtä ei ole ollenkaan.

ja joo, vauvat eivät kaikki nuku. selvä se, mutta vauva-aika on niin lyhyt että en itse ehtinyt kaivata ja kuitenkin lähes kaikki vauvat 3 kk täytettyään edes puoli tuntia nukkuvat yhteen jaksoon ja se on luksusta omaa aikaa joka päivä. ja jos vaan yksi pieni lapsi omaa aikaa joka jumalan päivän kun lapsi nukkuu päiväunet tai jos käy töissä omaa aikaa koko ajan.

mutta ap:n tilanne se, että omaa aikaa ei yhtään eli monta lasta. näi nymmärsin.

Herääppäs nyt tossukka nykypäivään! Myös sinä olet tärkeä ihminen etkä miehesi palvelija.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Ajatellaanko niin, että asioita voi muuttaa/asiat voi muuttua, kun on tiedostanut ongelman/asian mikä mättää.

Sinähän olet nyt tiedostanut, erilaisia tunteita noussut pintaan, kysymyksiä...
Tästä voi alkaa muutos, toki vaatii sinulta ja muilta suurta panostusta ja aikaa; pikku hiljaa.

Mitä haluat, kuka olet, mihin pyrit, miten pyrit.

Voimia sinulle.

jep. mitä ehdotat? usein se menee näissä asioissa niin, että ei tajua ennen kuin paskat housuissa. lapset ovat kalliita elättää joten raha ei yleensä ole palkata hoitoapua ja jos kotona on se isoin ihminen kakara, on vaikea tilanne. joillain omat vanhemmat auttavat tai isovanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Voi....:
Helvetti. Mikä noita joitain miehiä vaivaa? Miksi pitää perustaa perhe, jos ei sille mitään käyttöä keksi? (Mä en varmaan itse jaksais kauan tommoista katsella, mutta hyvähän mun tietty on sanoa, kun oma ukko on liiankin tupajumi .:( )

En tajua en. :/ Jotenkin vaan alkanut tuntumaan että minä olen vaan taloudenhoitaja, lastenhoitaja ja rakastajatar. Ai niin, kokkia unohtamatta. Jos edes jonkunlaista kiitosta saisi mutta tuntuu että mies pitää niin itsestäänselvyytenä näitä asioita. Olen kotiäitinä ja hän vuorotyöläinen.

En vaan käsitä etteikö hän OIKEASTI tajua että saisi kotiinsakin luultavammin paremman tuulisen ja jaksavamman ja iloisemman vaimon jos omaa aikaansa laittaisi joskus siihen että katsoisi lasten perään.
Jos siis ollaan koko porukallakin kotona ja lapset menee vaikka mieheltä pyytämään maitoa. Minä olen katsomassa makkarissa televisiota ja mies olohuoneessa. Mitä sanoo mies - menkää pyytämään äidiltä. :headwall:

Ja kun joskus sitten ottaa jonkun lapsista mukaan niin jopa on mahtava ja hieno.

laiska paska, kuten useimmat miehet! äitinsä hemmottelema paskakasa!

Nyt varaat itsellesi parturin tai jotain muuta. Ilmoitat miehelle ajan koska se on. Jos miehelle ei sovi lastenhoito sitä aikaa, niin sitten kysyt lapsia jollekin muulle siksi aikaa hoitoon. Tai pyydät teille jonkun kaverin.
Ei sitä tarvitse mieheltä kysellä, että menetkö sinne parturiin vai et. Vaan ihan tilaat ajan ja menet.

Keskustelette asiasta ja sanot miehelle vaikka, että jos haluaa

Ymmärrän niin hyvin.Mulla samanlainen mies.Tekee paljon töitä ja sitten kun kotia tulee niin omissa oloissaan tahtois vaan olla ja mun pitäs hoitaa kaikki.Jos haluaa itse joskus johonkin päästä niin lapsille on hommattava hoitaja.

työnteko ei ole mikään selitys. itse ainakin nyt työäitinä koen olevani lomalla silloin jos mies kerrankin hakee lapset hoidosta ja duunaa kotona niille sapuskat pöytään ja hoitaa esikoisen läksyjen auttamisen ym. ja saan vaa nsuoraan tulla töistä kotiin ilman hakemisia ja ruoanlaittoja ja olla yksin työmatkan!

lomaa! ja aivan kuin uudestisyntynyt!

jos tekee kakaroita hoitaa heitä jos syö tekee ruokaa! jos ei näin toimi, niin laittakaa ulkoruokintaan vaan. kyllä sossu elättää kun lapset pieniä ja kun kasvavat niin menette opiskelemaan ja hankitte kivan työn. jos ei tuloja niin lasten päivähoito ilmaista. ja sitten vaan työhön kun lapset koulussa. suomessa pidetään hyvä huoli yksinhuoltajista.

Yhteistyössä