Mä olin sua ap 2 vuotta vanhempi kun esikoinen syntyi. Olin hiukan vajaa 15-vuotias kun mut pyydettiin töihin paikalliselle ärrälle. Sen jälkeen en oo ollut päivääkään työttömänä. Tein opiskelujen ohessa hommia tuolla kyseisellä ärrällä, sekä kiertävänä sijaisena muissa Rautakirjan kioskeissa (tuo mihin pyydettiin oli yksityinen). Ja jo ärräaikoja ennen jaoin mainoksia saaden hieman taskurahaa. Ja pienempänä tyttönä kiersin myös Suomea laulamassa ja tanssimassa. Siitäkin sai vähän rahaa ja pari ulkomaanmatkaa.
Yhden kesän olin pyörittämässä koulun puitteista kesäkahvilaa/lounasravintolaa. Se oli tavallaan yritys, joka pystytettiin kesäksi. Kokkasin, mainostin, siivosin, rahastin... tein kaikkea mahdollista ja opin hirmuisesti.
Sitten muutin Turkuun vuonna 98 ja tarkoitus oli hieman "levätä" ja ilmoittautua työttömäksi. Mutta työkkärissä näinkin kivan ilmoituksen yhdestä pitseriasta ja hain sinne hommiin. Pitseriasta vaihdoin lennossa taas hommia ärrälle ja sieltä jäin ekalle äippälomalle.
Äippälomalta aloitin hommat kaupassa, josta siirryin myyntiedustajan hommiin. Ja sitten taas takas kauppaan. Tässä välissä mua on pyydetty töihin mm. vakuutusmyyjäksi, kiinteistövälittäjäksi, toisen kaupparyhmän kaupan myymäläpäälliköksi, tulostinhuoltajaksi, mainostoimistoon markkinoimaan, myyntiedustajaksi milloin mihinkin firmaan... lista on loputon.
Toisin sanoen en ole ollut päivääkään työttömänä ja olen joutunut usein kieltäytymään tarjotuista töistä.
Ainiin. Olen myös useamman vuoden tehnyt juontohommia eri Tradekan myymälöissä ja ollut vastaavana milloin missäkin tapahtumassa ja tempauksessa.
Koulutustahan mulla on sen verran, että olen leipuri ja yo-merkonomi. Kauppiksen kävin vasta esikoisen syntymän jälkeen ja nythän yritän kovasti opiskella tradenomiksi. Kovin kaksisia mun työt ei ole ollut palkaltaan, mutta mukavia, haastavia ja kaikissa ollut hyvät etenemismahdollisuudet.
Että eipä pidä paikkaansa tuo ettei töitä saisi jos lapset tekee nuorena. Ainakin mun tapauksessa mielekkäitä töitä on ollut tarjolla liikaakin