Mummi laittaa lapsen kuvia nettiin vaikka pyydetty että EI!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm. Koetko että esim jonkun erityislapsen elämäntarinaa kuvaavan blogin ensisijainen (tai toissijainenkaan) tarkoitus on "julkkis"-orientoitunut?
Oletko itse saanut vertaistukea moiselta tai vastaavalta? Tai antanut?

En koe. Onko sinulla siis tilanne, että kaikki lapsesi ja lastenlapsesi ovat erityislapsia?

Nettikeskusteluissa(kin) jokainen saa ja antaa vertaistukea ihan huomaamattakin, mutta en koe, että siihenkään tarvitsee antaa omia kasvojaan (= tehdä omasta ja perheensä elämästä täysin julkista). Onko seuraava askel sitten kotiin asennetut kamerat, joiden kuvaa lähetetään nettin 24/7? (Ja näitäkin siis löytyy).

[QUOTE="vieras";23077255]En koe. Onko sinulla siis tilanne, että kaikki lapsesi ja lastenlapsesi ovat erityislapsia?

Nettikeskusteluissa(kin) jokainen saa ja antaa vertaistukea ihan huomaamattakin, mutta en koe, että siihenkään tarvitsee antaa omia kasvojaan (= tehdä omasta ja perheensä elämästä täysin julkista). Onko seuraava askel sitten kotiin asennetut kamerat, joiden kuvaa lähetetään nettin 24/7? (Ja näitäkin siis löytyy).[/QUOTE]

Ei, kukaan lapsistani ei ole erityislapsi lääketieteellisessä mielessä, mutta yhtä kaikki blogillani on lukijoitakin. Se tuntuu mukavalle, mutta toisaalta en usko että vähentäisin kirjoittamista tai muuttaisin sitä ellei lukijoita olisikaan. Silloin vain jäisi yksi aspekti pois, se arjen vertiastukiajatus, mutta muut minulle merkitykselliset seikat olisivat ihan samoja kuin nytkin.

Ne nettikamerakodit eivät nykyetekniikalla tahdo oikein toimia.
Ajatus sinänsä kuitenkin hauska.
:)

Ei, kukaan lapsistani ei ole erityislapsi lääketieteellisessä mielessä, mutta yhtä kaikki blogillani on lukijoitakin. Se tuntuu mukavalle, mutta toisaalta en usko että vähentäisin kirjoittamista tai muuttaisin sitä ellei lukijoita olisikaan. Silloin vain jäisi yksi aspekti pois, se arjen vertiastukiajatus, mutta muut minulle merkitykselliset seikat olisivat ihan samoja kuin nytkin.

Ne nettikamerakodit eivät nykyetekniikalla tahdo oikein toimia.
Ajatus sinänsä kuitenkin hauska.

Eli sinun motiivisi on siis huomionhaku ja jonkinlainen julkisuus?

Mummeliisa, väitätkö sä nyt aivan tosissasi että ne ruokaostossepustukset ja yksityiskohtaiset selostukset teidän perheen jostain pikkuasioista olisi vertaistukea jollekin...? Joo tietysti jotkut asiat mitä olet kirjoittanut voivat auttaa muita samassa tilanteessa olevia mutta oikeesti. Joo saavat vertaistukea siihen että voivat ostaa ketsuppia....

En tiedä vertaistuesta, mutta jollain tapaa ne ovat erittäin koukuttavia, mukavia ja hmm. sillä tavalla niistä tukeakin löytyy, että hetkeksi saa ajatukset pois omasta tasapaksusta ja uuvuttavasta arjestani, koska tosiaan en ole "samassa tilanteessa" :) Kiitos, Mummeliisa!

[QUOTE="vieras";23077376]En tiedä vertaistuesta, mutta jollain tapaa ne ovat erittäin koukuttavia, mukavia ja hmm. sillä tavalla niistä tukeakin löytyy, että hetkeksi saa ajatukset pois omasta tasapaksusta ja uuvuttavasta arjestani, koska tosiaan en ole "samassa tilanteessa" :) Kiitos, Mummeliisa![/QUOTE]

Tässä olikin kyse siitä kun Mummeliisa sanoi suunnilleen että noita blogeja pidetään vertaistukimielessä, siksi että voisi auttaa jotakuta joka joutuu käymään samaa läpi. Ymmärrän täysin tuon logiikan kun on kyse vaikkapa lapsen vakavasta sairaudesta mutta mun mielestäni tuossa blogissakin tuntui olevan noin 90 % pelkkää diipadaapaa, sellaista mitä useimmat ihmiset juttelevat korkeintaan läheistensä kanssa.

Eikö tuollainen hyvin ahkera blogin kirjoittaminen ja sitä varten kuvaaminen ynnä muu vie hirveästi aikaa ns. oikealta elämältä?

[QUOTE="vieras";23077376]En tiedä vertaistuesta, mutta jollain tapaa ne ovat erittäin koukuttavia, mukavia ja hmm. sillä tavalla niistä tukeakin löytyy, että hetkeksi saa ajatukset pois omasta tasapaksusta ja uuvuttavasta arjestani, koska tosiaan en ole "samassa tilanteessa" :) Kiitos, Mummeliisa![/QUOTE]

Kiitos itsellesi positiivisesta kommentistasi.

Tässä olikin kyse siitä kun Mummeliisa sanoi suunnilleen että noita blogeja pidetään vertaistukimielessä, siksi että voisi auttaa jotakuta joka joutuu käymään samaa läpi. Ymmärrän täysin tuon logiikan kun on kyse vaikkapa lapsen vakavasta sairaudesta mutta mun mielestäni tuossa blogissakin tuntui olevan noin 90 % pelkkää diipadaapaa, sellaista mitä useimmat ihmiset juttelevat korkeintaan läheistensä kanssa.

Eikö tuollainen hyvin ahkera blogin kirjoittaminen ja sitä varten kuvaaminen ynnä muu vie hirveästi aikaa ns. oikealta elämältä?

En minä koe että blogi veisi aikaa ns. oikealta elämältä.
Se (ja sitä ennen päiväkirjat) ovat minulla osa elämääni, ei jokin erillinen irrotettu saareke.
Joku toinen selaa kahvitauollaan vaikkapa naistenlehteä, minä nettaan ja bloggaan.

[QUOTE="vieras";23077375]Eli sinun motiivisi on siis huomionhaku ja jonkinlainen julkisuus?[/QUOTE]

Tuossahan mummoliisa aiemmin ketjussa kertoi miten saa kiksejä siitä kun seuraa montako kertaa valokuvia on avattu lukijoiden toimesta :) että huomionhakupa hyvinkin...

En minä koe että blogi veisi aikaa ns. oikealta elämältä.
Se (ja sitä ennen päiväkirjat) ovat minulla osa elämääni, ei jokin erillinen irrotettu saareke.
Joku toinen selaa kahvitauollaan vaikkapa naistenlehteä, minä nettaan ja bloggaan.

Minulle päiväkirjan pitäminen on mitä yksityisintä puuhaa. Niitä ei kukaan muu saa lukea. Siksi minun on vaikea ymmärtää siirtymistä päiväkirjojen kirjoittamisesta julkiseen blogiin.

Kysyppäs äidiltäsi, että onko mukava sitten, jos joskus lastesi kuvat joutuvat hänen sivuiltaan jonnekin badoon seuranhaku palstalle ja tai joskus tulevaisuudessa vielä pahemmlle sivulle? Kuvia ja profiileja kun pystytään kaappaamaan eri sivuille..

[QUOTE="Lila";23077775]Minulle päiväkirjan pitäminen on mitä yksityisintä puuhaa. Niitä ei kukaan muu saa lukea. Siksi minun on vaikea ymmärtää siirtymistä päiväkirjojen kirjoittamisesta julkiseen blogiin.[/QUOTE]

Meillä päiväkirjat selkeästi erilaisia.
Hyvä siis että on eri tapoja pitää niitäkin.

[QUOTE="Mie";23076809]Me ollaan tehty päätös että meidän lasten kuvia ei nettiin laiteta. Mä en halua meidän perhettä julkiseksi ja meidän elämää kaikkien tietoon. Muutenkin olen tarkka mitä nettiin kirjoitan. Mä en oikein ymmärrä ihmisiä jotka esittelee elämänsä kaikille haluaville, lapsensa ja kotinsa ja kaiken mahdollisen. Mikä sen oman elämänsä avaamisen tarkoitus on?[/QUOTE]

Meillä aika sama juttu. Lapsista on kuvat näkyvissä netissä vain harvoille valituille. Ei tulis mieleenkään laittaa mitään facebookiin. Ärsyttää ihmiset, jotka toitottavat kaiken elämästään muille, kiinnosti heitä tai ei...

En jaakkaan, tässähän oli kyse juuri facebookista.

Luottaako joku oikeesti vielä facebookin turvallisuuteen siinä, että vain valitut henkilöt pääsis näkeen jotain kuvia? Entäs sitten kun nämä henkilöt painaa Tykkää-nappia sille sun kuvalle tai kommentoi kuvaa, niin siellähän se sitten kuva näkyy muillekin.

Ja juuri muutama viikko sittenhän sitä tuli facebookiin semmoinen päivitys, että myös ulkopuoliset sivustot saa tietoa sun facebook-tiedoista. Meidän pojista ei kyllä facebookista tule yhtään kuvaa löytymään ennen kuin ovat riittävän vanhoja laittamaan niitä sinne itse :)

Iltasanomissa oli eilen juttua tosta Intoloop-palvelusta, jossa lapsen jutut näkyy vain vanhempien hyväksymille ihmisille (kummit, isovanhemmat ym). Jutun koodilla HYVATNAISET pääsee sivustoa käyttään, jos kiinnostaa.

Yhteistyössä