I
Ikävä miniä
Vieras
Siis suunnitteli ottavansa sen täysin yö ja päivähoitoon. Lapsi käy päiväkodissa ja mummo asuu eri paikkakunnalla. Lisäksi esikoinen on mustasukkainen jo nyt tulevasta vauvasta. Kertokaa eikös se ole näin, että esikoisesta tuntuu vielä kamalammalta, jos lykätään se mummolaan ja ollaan miehen kanssa vain vauvaa hoitomassa vähintään viikko niin, että ei nähdä esikoista! Mummi oli suunnitellut olevansa esikoisen kanssa siis kuukausia kotona, että minä jaksan vauvan kanssa. Meidän koti ei käy vaan hänen oma kotinsa, jonne lapsi pitäisi viedä. Omasta mielestäni kyllä jaksamisessa ei ole mitään ongelmaa ja jos onkin niin kyllä siitä selvitään ja sitten voi miettiä mitä tekee. Samoin olisi halunnut myös vauvan sinne moneksi päiväksi yö-päivähoitoon niin saataisiin itse nukkua! Tässä on vähän sekin pelottavaa, että aikoinaan hän meinasi vahingossa tappaa oman lapsensa lääkkeillä(lapsi oli viikkoja tehohoidossa). Ja ei tämä ainoa lääkeväärinkäsitys, kun pari vuotta sitten otti itse melkein pullollisen morfiinipohjaista yskänlääkettä kerralla ja meni siitä ihan sekaisin. Siis luuli, että sitä lääkettä on otettava jotain parin desin verran kerralla ja otti sitten sen verran. Kyseessä on hitusen alle 60-vuotias.
pakko oli päästä taas purkamaan anopista. En aio esikoista sille laittaa hoitoon, mutta olisi kiva kuulla onko joku eri mieltä. Omasta mielestäni jo sekin, että esikoinen tuntee itsensä hylätyksi kun vauva tulee riittää siihen että on parempi kaikkien olla kotona. Tuohon on vielä aikaa, joten en ole miehelle puhunut mitään tai en oikeastaan edes tiedä miten ajattelee tuon. Kun esikoinen oli pienempi niin silloin ei ainakaan uskaltanut jättää anopille hoitoon vaan sanoi, että sitten paljon vanhempana. Nyt esikoinen ollut pari kertaa muutaman tunnin mummilla ihan pakon vuoksi(ultran vuoksi), mutta minua pelottaa vaikka kuinka selkeästi annan hoito-ohjeet ja mitä pitää varoa(yhtenä: anoppi käyttää lääkkeitä ja niitä on ollut pitkin lattioitakin).
pakko oli päästä taas purkamaan anopista. En aio esikoista sille laittaa hoitoon, mutta olisi kiva kuulla onko joku eri mieltä. Omasta mielestäni jo sekin, että esikoinen tuntee itsensä hylätyksi kun vauva tulee riittää siihen että on parempi kaikkien olla kotona. Tuohon on vielä aikaa, joten en ole miehelle puhunut mitään tai en oikeastaan edes tiedä miten ajattelee tuon. Kun esikoinen oli pienempi niin silloin ei ainakaan uskaltanut jättää anopille hoitoon vaan sanoi, että sitten paljon vanhempana. Nyt esikoinen ollut pari kertaa muutaman tunnin mummilla ihan pakon vuoksi(ultran vuoksi), mutta minua pelottaa vaikka kuinka selkeästi annan hoito-ohjeet ja mitä pitää varoa(yhtenä: anoppi käyttää lääkkeitä ja niitä on ollut pitkin lattioitakin).