Mun hermot ei enää kestä tota koiraa, olen ihan lopussa.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Siis tämä on ihan kauheeta ton kanssa, jokakerta kun lähetään lenkille se yrittää/vääntää paskat rappukäytävään. Se tietää hyvin,ettei sinne paskota, mutta silti! Niin kova hätä sillä ei voi olla, kun viedään 4 tunnin välein ulos(2*päivässä saa ruuan). Eläinlääkärillä käytettiin koira sen hotkimisongelman takia- mitään ei löytyny, on täysin terve. Missään vaiheessa ei olla päästetty hyppimään silmille, vaan aina on ollu selkeetä kuka on lauman alin ja kuka johtaja. Mistä tää voi oikeesti johtua, kun mulla on hermot jo niin lopussa,etten jaksa!
 
ja taas tänään väänsi tortut meijän kotioven eteen- heti kun päästii ovesta ulos, enkä ehtiny edes ovea sulkea. Kieltäminen ei tehonnu, kannoin sen takasin sisälle ja sinne väänsi tortut 3 eri paikkaan(sellasia pieniä klönttejä)
 
Jos se tekee "hätäkakat" tai on niin innoissaan, kun pääsee ulos...? Laskeudutteko miten monta kerrosta? Pelkääkö rappuja tms. siellä käytävässä? Entäs hissi?
 
Kokeiles vaihtaa kuivamuona toisen merkkiseksi, jos auttais. Meillä koira söi jotain kasvattajan suosittelemaa moskaa ja paskansi ihan hulluna. Ruuan vaihtaminen auttoi
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
ja taas tänään väänsi tortut meijän kotioven eteen- heti kun päästii ovesta ulos, enkä ehtiny edes ovea sulkea. Kieltäminen ei tehonnu, kannoin sen takasin sisälle ja sinne väänsi tortut 3 eri paikkaan(sellasia pieniä klönttejä)

Kokeile kantaa se ulos? Jos sen kerta jaksaa kantaa sisälle..
 
No yks on kokeilla toista ruokaa mut on tosi tärkeää sit sekin et miten syötätte ja miten viette ulos. Meillä koirat pääsee ulos lenkille n. tunti syömisen jälkeen ja hätä on yleensä sellainen et aika nopeeta tekevät muttei sentään pihaan vaan jaksavat odottaa tien varteen pääsyä. MUTTA tarvitsevat n. 1h lenkki 2-3 kertaa päivässä koska meillä koirat kakkaa alkulenkistä ja saattavat kakata uudestaan loppulenkistä eli saako tarpeeksi pitkiä lenkkejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
ja taas tänään väänsi tortut meijän kotioven eteen- heti kun päästii ovesta ulos, enkä ehtiny edes ovea sulkea. Kieltäminen ei tehonnu, kannoin sen takasin sisälle ja sinne väänsi tortut 3 eri paikkaan(sellasia pieniä klönttejä)

Kokeile kantaa se ulos? Jos sen kerta jaksaa kantaa sisälle..

mä en saa kannettua sitä, kun pitää rattaita työntää :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, etenkin ne marketin kuivamuonat on sellasia että kakkaa jatkuvasti.

meillä ostetaan eläinkaupasta, ei mitään markettimoskaa...

No meillä ostettiin kans eläinkaupasta sitä kasvattajan suosittelemaa moskaa.....kallista ja paska lens....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
ja taas tänään väänsi tortut meijän kotioven eteen- heti kun päästii ovesta ulos, enkä ehtiny edes ovea sulkea. Kieltäminen ei tehonnu, kannoin sen takasin sisälle ja sinne väänsi tortut 3 eri paikkaan(sellasia pieniä klönttejä)

Kokeile kantaa se ulos? Jos sen kerta jaksaa kantaa sisälle..

mä en saa kannettua sitä, kun pitää rattaita työntää :(

Koira voi hakea myös huomioo noilla tempauksillaan.. Negagin kelpaa jos ei muuta saa riittäväst. Nyt vaan hirvee kehuminen päälle tienvarressa ja jos paskaa sisälle niin ei mitään huomioo asialle koiran kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
No yks on kokeilla toista ruokaa mut on tosi tärkeää sit sekin et miten syötätte ja miten viette ulos. Meillä koirat pääsee ulos lenkille n. tunti syömisen jälkeen ja hätä on yleensä sellainen et aika nopeeta tekevät muttei sentään pihaan vaan jaksavat odottaa tien varteen pääsyä. MUTTA tarvitsevat n. 1h lenkki 2-3 kertaa päivässä koska meillä koirat kakkaa alkulenkistä ja saattavat kakata uudestaan loppulenkistä eli saako tarpeeksi pitkiä lenkkejä?

jep, toi ei kakkaa kun 2 kertaa lenkin aikana, ja toi on aika pieni rotu,niin 1h lenkki päivässä ja 3*30min on riittävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lauantaipussi:
Meillä 8kilonen koira, ja syö kerran päivässä. Eihän aikunen koira mun tietääkseni tartte kahta ruokaa?
Ruuan vaihtoa minäkin suosittelen jos se paskominen vähenisi.

Mä en koskaan ole älynnyt sitä et koira syötetään vaan kerran päivässä :o Koitappa ite syödä koko päivän ruoka kerralla. Saat jonkun suolisolmun siitä :headwall: Mut kukin tyylillään..
 
Mä kans suosittelisin ruoan vaihtamista toiseen. Annos ton painoiselle koiralle kuulostaa isolta, mutta onkin ihan ruokamerkkikohtaista. Myös mahdolliset ruoka-aineallergiat kannattaa huomioida jos noin usein paskantaa. Meillä toinen paskaa noin kerran päivässä, toinen kaks kertaa. Meillä 17 kg koiran ruoka-annos on yht. 3 dl kuivaruokaa.
 
miehen työkaverilla on samanrotuinen uros, ja niillä on kuulemma ihan samaa meinikiä- paitsi meillä on leikattu ja niillä ei :( mut mä koitan tota ruokaa antaa vaan 1 kerran päivässä ja sit vaihtaa tota merkkiä, jos olis edes vähän apua. Kun inhottava kantaa mukana puhdistusainetta ja rättiä, kun joutuu rappukäytävää siivoamaan...
 

Yhteistyössä