mun hermot ei kestä mun omaa lastani, voi luoja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermoraunio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermoraunio

Vieras
mä en vaan kestä tota ylidramaattisuutta, vinkunaa ja kitinää YHTÄÄN!!!

silmissä sumenee ja tekis mieli huutaa pää punasena että pidä suus kiinni.
lapsi on 6v ja koko ajan vinkuu jotain.
Joko sitä sattuu koko ajan jonnekin, kuten koira astuu sen varpaille ja maailma kaatuu tms ja hitto sitä ininän määrää.
Jos komennan siivoaan niin vinkuu ja inisee (kuten tänään, on siivonnu KUUSI TUNTIA kun jää leikkimään ja lusmuaa, mä olen auttanut, mutta tää vaan VINKUU ja VINKUU ja mulla meni hermo ja sanoin et mä tuun NYT imurin kans ja sitä se nyt parkuu sitten kun meni yks legoukon käsi imuriin, maailma kaatu jälleen!!), itkee ja parkuu joka asiasta koko ajan ja mä en jumalauta jaksa.
auttakaa mua jaksamaan...!!!!!!!!!

Eskari-ikä on vaikea ikä kuin uusi uhmaikä. Lohduttiko? Tosin tuntuu, että joka vuosi on uusi selitys lasten oikkuilulle.. millon mitäkin.. mukamas. Kokeilepa kerätä ne lelut säkkiin, josko ens siivous menis nopeemmin.

Miten olis, jos vaan toteat että tää on vaan sellanen päivä, ettei mikää siivoaminen onnistu. Varmaan se lapsi nyt vinkuu enemmän huomiota ja syliä kuin muuta. Ota se lapsi syliin ja tehkää jotain yhdessä.

Öööö, onkohan sinulla itsellä nyt vaan pipo liika tiukalla...? Oletko kysynyt mikä hänellä on hätänä, miksi hän vinkuu kokoajan. Jospa on tulossa vaan kipeäksi ja sillä vikisee. Mielestäni hermoilet turhaan... Siivotkaa yhdessä sit illalla ennen nukkumaan menoa??? Istu nyt itse ja rauhotu, ota vaikka kuppi kaffetta ja mieti onko se asia sellainen jotta kannattaa hermot menettää...???

Itsellä on 4 lasta ja 70 neliön asunto, siivoamme aina illalla yhdessä ennen nukkumaan menoa... Harvoin hermoja kiristää kun ajattelee että tää on vaan ohimenevä ilmiö...

Nautinnollista loppupäivää sinulle =)

Mä tiedän tuon tunteen. Meillä esikko on uhmaiässä ja välillä tuntuu että kaikki on yhtä vinkumista ja kitinää. Toisinaan olen napannut tytön väkisin syliin, halannut ja pussannut...kas kummaa kohtaus menee ohi! Olen todennut että hali-pula se oli joka tuolla kertaa tyttöä vaivasi. Toivottavasti löydät oman keinosi parantaa lapsen oloa ja samalla omaasi!

Onko ketään kuka voisi ottaa lapsen vaikka yökylään? Tai anna olla vaikka useempi yö, jos vaan onnistuu. Tuollainen tauko antaa voimia ja jaksaa taas paremmin jonkin aikaa.

Kummastuttaa noi kommentit että jätä siivoaminen ja tehkää jotain muuta. Ennemmin nyt siivoatte ja voit kertoa lapselle että kun on siivottu voidaan tehdä jotain yhdessä. Mun mielestä tollasissa asioissa on ihan hölmöä alkaa joustamaan. Onhan sitä aikaa siivoamisen jälkeenkin. Ensin työ niin huvikin tuntuu kaksinverroin kivemmalta!

Kummastuttaa noi kommentit että jätä siivoaminen ja tehkää jotain muuta. Ennemmin nyt siivoatte ja voit kertoa lapselle että kun on siivottu voidaan tehdä jotain yhdessä. Mun mielestä tollasissa asioissa on ihan hölmöä alkaa joustamaan. Onhan sitä aikaa siivoamisen jälkeenkin. Ensin työ niin huvikin tuntuu kaksinverroin kivemmalta!

Joo mä en kanssa hankalan 6veen kanssa ekana joustaisi siivouksesta. Harvoin se 7-8vekään ihan helpoimmassa iässä on, siellä on hauskaa sitten muistella, miten pitikään siivota...

Mutta tietty voi miettiä, kannattaako joka asiasta nostaa meteliä ja keskittyä suuriin linjoihin :D

6vee muistuttaa enemmän esimurrosikää kuin uhmaikää. Tai se on ehkä sekoitus molempia. Järki meinasi täälläkin lähteä.

No kyllä mä vaan välillä huudankin. Se helpottaa ja lapsikin yleensä sitten haluaa olla vanhempaa ärsyttämättä, ainakin jossain vaiheessa. Harva lapsi ikuisuuksia jatkaa toimintaa, joka tekee vanhemman hulluksi.

Yhteistyössä