mun isä ei ollu yhtään hyvä isä lapsilleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
hyvä isä ei hakkaa lapsiaan silmittömästi. niinkuin meidän isä teki.

ärsyttää aina isäinpäivänä tappaa omat tunteet ja käydä muistamassa isää. ja antaa sellainen kuva että hän on maailman paras isä. vaikka oli maailman huonoin isä.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Miksi jotkut teeskentelee perheen/suvun ollessa kyseessä..? Pakkomuistaminen ja vain juhlan vuoksi teeskentely on aika käsittämätöntä...

Täydellinen peesi. Mun isä viettää isänpäivät keskenään vaimonsa kanssa.

Eikä rytki tyttärensä lemmikkipupun niskoja nurin kun sattuu suututtamaan. Tai juo. Aina.
(ja nimenomaan, on niin saatanan täydellinen mielestään)

Viettäkööt kivan isänpäivän ihan yksikseen.

Mä en ainakaan muista mun isää, koska ei ansaitse "isänpäivää" miten on kohdellut mua. Enkä mä suostu teeskentelmään ja esittämään mitään isänpäivää siksi, että isä sattuu olemaan isä.

Mä olen ajatellut, että jos ihme tapahtuu ja isä joskus ottaa muhun yhteyttä ja mainitsee sanallakaan "tyttärensä" (minut) aion iloisen hämmästyneellä äänellä kysyä, että "Ai, onko sinulla tytär? En olekaan tuota tiennyt"

Kuten aavistaa saattaa, ei isänpäivämuistamisia...

Minusta, jos ei ole mikään muuttunut eikä ole asioista pahoillaan, voisi ihan hyvin sanoa, että ne asiat ovat loukanneet ja satuttaneet fyysisesti ja psyykkisesti eikä siksi ole fiilistä isänpäivähuomioinneille. Oma isäni on alkoholisti, joka on pyrkinyt parantamaan tapansa, on pyytänyt anteeksi tekemiään asioita jne., joten vaikka en sulje silmiäni ko asioilta, voin rakastaa omaa isääni hänen selvänä esiintulevien ominaisuuksiensa vuoksi. Humalaisen kanssa en keskustele sen paremmin face to face kuin puhelimitsekaan. En enää vihaa, vaan arvostan ja rakasta hyviä puolia. En itse antaisi lahjoja ihmiselle, joka olisi hakannut minua silmittömästi tms. Ei tarvitse!

isä oli sanonu pojalleen jota hakkas eniten että ei koskaan ole ollu väkivaltainen. juu ei kun vain lapsilleen oli. kun asuin kotona saatto mennä 3-4 viikkoa että sen sian kans en vaihtanu sanakaan. en nykyisinkään puhu sillle montaa sanaa.

Jep. Joskus pitää valehdella. Varsinkin jos on perheessä / suvussa joka on näkyvässä asemassa omassa kaupungissa.. silloin ei saa olla vikoja.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
hyvä isä ei hakkaa lapsiaan silmittömästi. niinkuin meidän isä teki.

ärsyttää aina isäinpäivänä tappaa omat tunteet ja käydä muistamassa isää. ja antaa sellainen kuva että hän on maailman paras isä. vaikka oli maailman huonoin isä.

Miksi esittää, että on maailman paras isä? Muistaisin vain pienesti ja neutraalisti, mutta en mitenkään sydämellisesti tai yleenmitoin.

Miksi muistaa ollenkaan, jos ei halua? Soita, että olet sairas, jos et muuten kehtaa olla menemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
isä oli sanonu pojalleen jota hakkas eniten että ei koskaan ole ollu väkivaltainen. juu ei kun vain lapsilleen oli. kun asuin kotona saatto mennä 3-4 viikkoa että sen sian kans en vaihtanu sanakaan. en nykyisinkään puhu sillle montaa sanaa.

Massan mukaan vaan, ole sä se joka avaa muidenkin silmät..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Eikä rytki tyttärensä lemmikkipupun niskoja nurin kun sattuu suututtamaan. Tai juo. Aina.

:o Kauheeta. :'(

Peesi. Ehkä vähän absurdia, mutta tämän lukeminen tuntui ketjussa pahimmalta :o

Alkuperäinen kirjoittaja Viattomia ei satuteta.:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

:o Kauheeta. :'(

Peesi. Ehkä vähän absurdia, mutta tämän lukeminen tuntui ketjussa pahimmalta :o

Ei sentään laittanu sitä pataan... Että hullun idiootin ja kostonhimoisen pirun välillä on onneksi vielä muutama piiru...
(Ei meillä kukaan laittanut pupua pataan, ihan elokuvista nappasin...)

jaa. no en kyllä harrasta moista teeskentelyä. miksi harrastat tuollaista?
minulla oli narsisitinen ja väkivaltainen isä. hakkasi kylläkin vain äitiäni, ei meitä lapsia.

laitan tekstiviestin jos muistan, en todellakaan esitä että hän olisi ollut mikään täydellinen vaikk aitseään pitää täydellisenä.

Eikä rytki tyttärensä lemmikkipupun niskoja nurin kun sattuu suututtamaan.

Olitko jättännyt pupun jätöksdet siivoomatta? vai oliko koko pupun siisteys vähän sitä sun tätä? oliko koko kämppä pupoun kusen hajussa ja paskat ympäriinsä?

kyllä sellainenkin touhu hermoille käy pitkittyessään, tai juurikin niin.

miksi muistaa?
Itse en ole muistanut kohta kymmeneen vuoteen.. Tosin en äitiänikään..
Itse sanoivat aikanaan silloin että olisi pitänyt tehdä abortti.. Olen siis äitini "lehtolapsi", mutta käsittääkseni lapsi heille kuitenkin.. No saamansa pitää, en ole ollut MISSÄÄN tekemisissä. Sisko välillä yrittää jotain rauhaa välillemme, mutten todellakaan pysty.
Nytkin kuulema "isä" sairaalahoidossa, tosin omista elintavoistaan johtuen.. Anteeksi vain kaikki, mutta en jaksa ottaa huolta hänestä.

On ollut paljon helpompaa hengittää kun emme ole väleissä olleet. Ennen aina ahdistunut nyt jo oma itseni.

Joskus täytyy vaan tehdä ratkaisut ajatellen vain itseään ja mahdollista omaa perhettään..

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikä rytki tyttärensä lemmikkipupun niskoja nurin kun sattuu suututtamaan.

Olitko jättännyt pupun jätöksdet siivoomatta? vai oliko koko pupun siisteys vähän sitä sun tätä? oliko koko kämppä pupoun kusen hajussa ja paskat ympäriinsä?

kyllä sellainenkin touhu hermoille käy pitkittyessään, tai juurikin niin.

Yritätkö syyllistää LASTA hullun vanhemman väkivaltaisista teoista? Oletko ihan järjissäsi?

meidän isä ei hakannut meitä lapsiaan, mutta ei koskaan ollut läsnä. Oli aina töissä tai nukkui, mulle ei ole koskaan kehittynyt kunnolista suhdetta isääni. hän on hvyin etäinen henkilö

mun isä oli ( ja on vaikka onkin vähentänyt juomistaan reippaasti vanhemmiten) alkoholisti joka ei ottanut vastuuta perheestään, oli oikeastaan aina poissa, joko töissä tai juomassa. Joskus kännissä mylvi meidät pihalle. Mutta oli hänellä hetkensä, joskus sopivassa kännissä heltyi ja vei meitä kunkin vuorollaan lähibaariin (ei siis mikään viinapaikka) juomaan limsaa ja syömään munkkeja, tai vei kioskille ostamaan kasapäin karkkia, ne hetket on hyviä muistoja. Ja kaikkien viinahuurujen keskelläkin on muistanut sanoa meille nytkin kun ollaan aikuisia " ikinä et ole niin huono ettet voisi tulla kotiin, vaikka mitä olisit väärin elämässäsi tehnyt, aina voit tulla ukon luo"...eli alkoholismistaan huolimatta isä ei ole ollut huono isä, vaikka ei mallikelpoisinkaan. Ja aion häntä muistaa Isänpäivänä kuten aina.

Yhteistyössä