Mun mielestä aika outoa. :/ 27v äiti ryyppää ja polttaa pilveä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
On siis mainio äiti lapsilleen, ei deekuile lasten aikana ja käy ihan töissä. Mutta puheensa ovat kuin teinillä: kuinka montaa miestä hän pani viikonlopun aikana ja arki-iltoinakin kertoo pössyttelevänsä pilveä. (Myös silloin kun lapset kotona, mutta nukkuvat)

Musta tuo on outoa. En koe velvollisuudekseni soittaa sossuun, koska lapset eivät ole heitteillä eikä heillä ole huono olla. Nainen on rakastava ja huolehtiva äiti. Tuntuis vain, että edes se äidiksi tulo pistäisi miettimään ja laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen.

Toki äiditkin ovat ihmisiä. Enkä mä nyt tiedä mikä tän aloituksen pointti oli; ehkä se, että meistä on moneksi eikä kaikkia todellakaan voi (eikä tarvitse) ymmärtää. En tiedä oonko ajatuksineni yksin, mutta on vain niin hassua ja surullistakin, että kolmikymppinen nainen viettää vapaansa rilluttelemalla :o

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
ei tuo mun mielestä ole kovin vakavaa kun lapsilla ei kerta ole hätää. Itsekin rilluttelen toisinaan ja pilven poltto on mielestäni ok. Toiset juo illalla pullon kaljaa tai lasin vinkkua, toiset pajauttaa

Aivan samaa mieltä.Ei pidä heittäytyä liian ahdasmieliseksi vaan sen takia että on lapsia..

Itse soittaisin sossuun.

Miksi? tuo kuullostaa jo ongelmakäytöltä, eikä se voi olla vaikuttamatta lapsiin. Ja arki-iltoinakin... Liikakäyttö (joko alkoholia liikaa tai huumeita ihan vähänkin) ja lapset samassa paikassa eivät kuulu yhteen, vaikka lapsi nukkuisikin. Ja huumeet on sitäpaitsi laittomia! Ja entä, jos lapsi herää esim. korvatulehdukseen? Siinä vasta vanhemmuutta tarvitaan! Ja onko sitä, jos on juuri pössytelty tai ryypätty (en nyt puhu 1-2 lasillisesta)?

Voi olla ajan kysymys, milloin äidin työkyky yms. on vaarassa. Tosin kaikilla pössyttelevillä ei mene työkyky. Mutta se ei voi olla vaikuttamatta lapsiin. Entä, kun lapsi esim. herää ja näkee äidin vahingossa pössyttämässä? Tai löytää jotain asiaankuulumatonta? Ja mistä äiti hankkii huumeet? Onko nekään piirit ihan turvallisia??

Soita sossuun. Ei sun tarvitse määritellä, onko tämä lastensuojeluasia. Sossut määrittelee sen. Mielestäni on lastensuojeluasia. Jos sossut on fiksuja, ne tarttuu asiaan ja ohjaa päihdehoitoon. Riippuvuusongelmahan tuo on. Mutta kertomasi mukaan myös paljon hyvää on vanhemmuudessa, joten paljonkin on nyt lastensuojelussa tehtävissä, jos äiti vaan itse suostuu. Ei pidä odottaa, että ollaan huostaanoton partaalla! Itse soittaisin ehdottomasti lastensuojeluun. Yksityishenkilönä voit tehdä ilmoituksen nimettömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja chat:
Itse soittaisin sossuun.

Miksi? tuo kuullostaa jo ongelmakäytöltä, eikä se voi olla vaikuttamatta lapsiin. Ja arki-iltoinakin... Liikakäyttö (joko alkoholia liikaa tai huumeita ihan vähänkin) ja lapset samassa paikassa eivät kuulu yhteen, vaikka lapsi nukkuisikin. Ja huumeet on sitäpaitsi laittomia! Ja entä, jos lapsi herää esim. korvatulehdukseen? Siinä vasta vanhemmuutta tarvitaan! Ja onko sitä, jos on juuri pössytelty tai ryypätty (en nyt puhu 1-2 lasillisesta)?

Voi olla ajan kysymys, milloin äidin työkyky yms. on vaarassa. Tosin kaikilla pössyttelevillä ei mene työkyky. Mutta se ei voi olla vaikuttamatta lapsiin. Entä, kun lapsi esim. herää ja näkee äidin vahingossa pössyttämässä? Tai löytää jotain asiaankuulumatonta? Ja mistä äiti hankkii huumeet? Onko nekään piirit ihan turvallisia??

Soita sossuun. Ei sun tarvitse määritellä, onko tämä lastensuojeluasia. Sossut määrittelee sen. Mielestäni on lastensuojeluasia. Jos sossut on fiksuja, ne tarttuu asiaan ja ohjaa päihdehoitoon. Riippuvuusongelmahan tuo on. Mutta kertomasi mukaan myös paljon hyvää on vanhemmuudessa, joten paljonkin on nyt lastensuojelussa tehtävissä, jos äiti vaan itse suostuu. Ei pidä odottaa, että ollaan huostaanoton partaalla! Itse soittaisin ehdottomasti lastensuojeluun. Yksityishenkilönä voit tehdä ilmoituksen nimettömänä.

Hengitä hyvä ihminen välillä.
Alkoholi on huomattavasti pahempi huume kun hatsi.Muutaman kerran viikossa pajauttava mamma ei todellakaan kuulu lastensuojelun silmätikuksi.Ja sitä paitsi,lastensuojelu nykypäivänä on suuressa kriisissä .Kannattaako siis heitä työllistää tämän kaltaislla turhilla soitoilla.Annetaan niiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittyä niihin jotka oikeasti apua tarvitsevat..

Njaa...
Jos lapsilla oikeasti ei hätää... on ruoat vaatteet ja huolenpito muutenkin kohdillaan niin miksi turhaan hajottaa perhe??
Äidit ovat ihmisiä kuten sanoitkin.. toiset ovat äidillisempiä kuin toiset.

Yhtä hyvin äideiltä voisi yleensäkin kieltää muu elämä siinä vaiheessa kun saa vauvan kainaloon, tuntuu että moni tähtää tuohon.
Miksi tehdä iso numero siitä, jos oikeasti lapsilla hyvä olla ja perhe muutenkin ok?
Kyseisellä henkilöllä ehkä sattuu tuo pössyttely olemaan rentoumista varten ja sen mukaan jaksaakin paremmin mm. arjen sun muut.. eikä ole niin kireä tai kiukkuinen mitä moni meistä äideistä on tänäpäivänä kaiken stressin ja arjen keskellä

Alkoholi on huomattavasti pahempi huume kun hatsi.Muutaman kerran viikossa pajauttava mamma ei todellakaan kuulu lastensuojelun silmätikuksi.Ja sitä paitsi,lastensuojelu nykypäivänä on suuressa kriisissä .Kannattaako siis heitä työllistää tämän kaltaislla turhilla soitoilla.Annetaan niiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittyä niihin jotka oikeasti apua tarvitsevat..[/quote]

Juuri näin!

Mä oon huomannu kans sen et ku lapsen saa ni sen jälkeen on joidenki tahojen mukaan kaikki menot äidiltä kielletty. (yleensä nää ite on sellasii maailman tylsimpiä ja rumimpia ihmisiä jotka elää vain lapsilleen. Ei niille seuraa mistään löytyiskään ;)) Ja isä saa mennä niin paljo ku tahtoo...
Hemmetin väärin ja epäoikeudenmukaista vaatia äideiltä täydellistä nuhteettomuutta!! Ei äitiys ole sama kuin kaikesta omasta luopuminen!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Mä oon huomannu kans sen et ku lapsen saa ni sen jälkeen on joidenki tahojen mukaan kaikki menot äidiltä kielletty. (yleensä nää ite on sellasii maailman tylsimpiä ja rumimpia ihmisiä jotka elää vain lapsilleen. Ei niille seuraa mistään löytyiskään ;)) Ja isä saa mennä niin paljo ku tahtoo...
Hemmetin väärin ja epäoikeudenmukaista vaatia äideiltä täydellistä nuhteettomuutta!! Ei äitiys ole sama kuin kaikesta omasta luopuminen!!

Joo, mutta pilvenpoltto on jo laissakin kiellettyä...

Alkuperäinen kirjoittaja :

Alkoholi on huomattavasti pahempi huume kun hatsi.Muutaman kerran viikossa pajauttava mamma ei todellakaan kuulu lastensuojelun silmätikuksi.Ja sitä paitsi,lastensuojelu nykypäivänä on suuressa kriisissä .Kannattaako siis heitä työllistää tämän kaltaislla turhilla soitoilla.Annetaan niiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittyä niihin jotka oikeasti apua tarvitsevat..

Ehdottoman samaa mieltä ekasta lauseesta. Siksi mun mielestä PITÄÄ tehdä lastensuojeluilmoitus, jos tosiaan JOKA viikonloppuun kuuluu ryyppääminen. Silloin on kyse sairaudesta nimeltä alkoholismi, jos se tosiaan on ainoa vapaa-ajan harrastus. Jos lauantai-illan ryyppää (jota sanaa ap käytti), se tarkoittaa, että sunnuntaina ei ole kykenevä mihinkään normaaliin toimintaan eikä tosiaankaan voi olla HYVÄ äiti sunnuntaina. Voi olla paikalla, mutta ei todellakaan läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Ehdottoman samaa mieltä ekasta lauseesta. Siksi mun mielestä PITÄÄ tehdä lastensuojeluilmoitus, jos tosiaan JOKA viikonloppuun kuuluu ryyppääminen. Silloin on kyse sairaudesta nimeltä alkoholismi, jos se tosiaan on ainoa vapaa-ajan harrastus. Jos lauantai-illan ryyppää (jota sanaa ap käytti), se tarkoittaa, että sunnuntaina ei ole kykenevä mihinkään normaaliin toimintaan eikä tosiaankaan voi olla HYVÄ äiti sunnuntaina. Voi olla paikalla, mutta ei todellakaan läsnä.

Jos sulla on näin, niin tarkoittaako se, että kaikilla on näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:

EWn käytä alkoholia lainkaan :D
Mutta olen käyttänyt sen verran (ylittänyt kaikki suurkulutuksen rajat useita vuosia) että tiedän mitä seuraa RYYPPÄÄMISESTÄ, joka oli ap:n käyttämä sana. Eikä mullakaan koskaan krapulaa ollu (2 kertaa olen o9ksentanu seuraavana päivänä) mutta se levottomuus ja hermostuneisuus ja keskittymiskyvyttömyys jne...
Omasta kokemuksesta tiedän senkin, että jos ei ole alkoholisti, lopettaa jokaviikonloppuisen RYYPPÄÄMISEN, siis humalahakuisen juomisen kun saa lapsia.
Alkoholisteja olen tavannut kymmeniä, läheisiä vielä enemmän, joten tuo ei ole mikään muutaman hengen kaveripiiriin perustuva mielipide.

EWn käytä alkoholia lainkaan :D
Mutta olen käyttänyt sen verran (ylittänyt kaikki suurkulutuksen rajat useita vuosia) että tiedän mitä seuraa RYYPPÄÄMISESTÄ, joka oli ap:n käyttämä sana. Eikä mullakaan koskaan krapulaa ollu (2 kertaa olen o9ksentanu seuraavana päivänä) mutta se levottomuus ja hermostuneisuus ja keskittymiskyvyttömyys jne...
Omasta kokemuksesta tiedän senkin, että jos ei ole alkoholisti, lopettaa jokaviikonloppuisen RYYPPÄÄMISEN, siis humalahakuisen juomisen kun saa lapsia.
Alkoholisteja olen tavannut kymmeniä, läheisiä vielä enemmän, joten tuo ei ole mikään muutaman hengen kaveripiiriin perustuva mielipide.

Mutta tuossa aloituksessa ei sanottu että joka viikonloppu. Ehkä jryyppää silloin kun lapset ovat isällään?

Muoks. Ja mä kykenen krapulassakin ihan täysipäiseen toimintaan, koska mulla ei koskaan ole krapulaa, vaikka olisin juonutkin.

Mä olisin huolestunut jos ryyppäilis kotona ja hoitais lapsia samalla. Mut jos rilluttelee niin että lapset on jonkun muun vastuulla (siis luotettavalla hoitajalla!) niin minusta silloin ei ole mitään syytä huoleen. Ja mitä tuohon pilven polttamiseen tulee, niin itse en polta mutta lähipiirissäni muutama ihminen pössyttelee ja minun silmissäni he ovat savujen jälkeen rentoja ja rauhallisia, ihan toisenlaisia kuin kännissä..
ehkäpä ap:n kaveri polttaa juuri siksi että rentouttaa mieltään illalla kun lapset nukkuvat, jotkut tekee sen tosiaan viinilasillisella tai oluella.

Mutta tuossa aloituksessa ei sanottu että joka viikonloppu. Ehkä jryyppää silloin kun lapset ovat isällään?

Muoks. Ja mä kykenen krapulassakin ihan täysipäiseen toimintaan, koska mulla ei koskaan ole krapulaa, vaikka olisin juonutkin.

Niin mäkin omasta mielestäni, eikä meidän lapsilla ollu hätä jne jne. Vasta myöhemmin kun on uskaltanu hankkia tietoa asiasta on tajunnu, mitä on lapsille tehny ja mitä elämä oikeasti oli.
Nii, totta on, ettei sanonu joka viikonloppu, mutta siinä oli se tietty puolut´steleva sävy, joka läheisten puheissa on, kun ne oikeesti jo tietää, että nyt mennään ja lujaa ja lapsilla on iso hätä. Mä olen itse puhunu tuota samaa kieltä, kuten suuri osa mun tutuuista -ja osa puhuu edelleen. Sen vaan tunnistaa liiankin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
Njaa...
Jos lapsilla oikeasti ei hätää... on ruoat vaatteet ja huolenpito muutenkin kohdillaan niin miksi turhaan hajottaa perhe??
Äidit ovat ihmisiä kuten sanoitkin.. toiset ovat äidillisempiä kuin toiset.

Yhtä hyvin äideiltä voisi yleensäkin kieltää muu elämä siinä vaiheessa kun saa vauvan kainaloon, tuntuu että moni tähtää tuohon.
Miksi tehdä iso numero siitä, jos oikeasti lapsilla hyvä olla ja perhe muutenkin ok?
Kyseisellä henkilöllä ehkä sattuu tuo pössyttely olemaan rentoumista varten ja sen mukaan jaksaakin paremmin mm. arjen sun muut.. eikä ole niin kireä tai kiukkuinen mitä moni meistä äideistä on tänäpäivänä kaiken stressin ja arjen keskellä

Eihän tarkoituksena ole hajoittaa perhe! Ei ls-ilmoitus tarkoita perheen hajoittamista, vaan sitä, että kartoitetaan perheen tilanne. Huostaanotto on vasta viimeisin tomenpide, joka näillä tiedoilla tuskin tulisi tuon perheen kohdalla edes kysymykseen.

Ei todellakaan oo turhaa soittaa tuosta lastensuojeluun. Omat vanhempani ryyppäsivät joka viikonloppu. Juu, ruokaa saatiin, vaatteita oli jne. Mutta tuossa tilanteessa lapsi ei henkisesti hengitä! Nimim. aikuisena pitkän terapian käynyt.

Suuret kriisit lastensuojelussa johtuu osittain siitä, ettei ilmoituksia tehdä riittävän ajoissa, kun jotain olisi vielä tehtävissä!

Turhia soittoja lastensuojeluun ei ole, paitsi sellaiset, joissa lastensuojelua yritetään valjastaa aseiksi esim. huoltokiistoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:

Joo, mutta pilvenpoltto on jo laissakin kiellettyä...

Ei ryyppääminen ole kiellettyä, kunhan lapsella on joku aikuinen selvinpäin huolehtimassa, MYÖS silloin, kun lapsi nukkuu. Huumeet on KAIKILTA kielletty.

Siis onko tuo teistä normaalia käytöstä äiti-ihmiseltä:( Mä luen näitä vastauksia ihan huuli pyöreänä että mitä?? Suurin osa on sitä mieltä että pilven pöllyttely, miehissä juokseminen ja ryyppääminen joka viikonloppuna on ok???

Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
ei tuo mun mielestä ole kovin vakavaa kun lapsilla ei kerta ole hätää. Itsekin rilluttelen toisinaan ja pilven poltto on mielestäni ok. Toiset juo illalla pullon kaljaa tai lasin vinkkua, toiset pajauttaa

Mä olen samaa mieltä...

tosta ap:n tekstistä haiskahtaa kateus..

Mun ystävä ja entinen naapuri polttelee pilveä, myös lapsen hereillä ollessa. Mutta en ole koskaan huomannut sitä hänestä enkä ois osannut arvata mitään, jos ei olis itse kertonut. Hän hoitaa lapsensa hyvin, paremmin kuin monet pilveä polttamattomat, joten asia on mun mielestä ok. Hän on kotoisin eri kulttuurista, joten sekin vaikuttaa.

Yhteistyössä