Mun mielestä aika outoa. :/ 27v äiti ryyppää ja polttaa pilveä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mirva:
Joo, mutta pilvenpoltto on jo laissakin kiellettyä...

Lakimuutosta odotellessa...

Ottakaa edes selvää mitä kautta kannabis on edes päätynyt "pahisten"listaan vaikka mm. kuningas alkoholi tappaa maassammekin päivittäin![/quote]

Pilvi on laitonta ikävän arpaonnen takia, eli niin vakavasta asiasta on kyse...

Kaikkein eniten minua kauhistuttaa lukea päivittäin tältä palstalta miten hanakoita akkoja täällä on ton sossuakoille ilmottamisen suhteen. Ihan kuin teille olis kasvanut se känny käteen kiinni ja olisitte valmiina kuin partiopojat 'tekemään ilmoituksen'. Voi vittu, eläkää omaa elämäänne, eiköhän sitä ole siinäkin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja leena:
onhan tuossa tuo laittomuus-pointti olemassa.

mitä jos äiti pidätetään jollain hatsinhakureissulla? silloin kai poliisien toimesta hommataan joku hoitamaan lapsia. lastensuojelu?

ajattelen, että siinä on jo sitten ero siihen harmittomaan pössyttelyyn kotona.

äidit ovat toki ihmisiä siinä missä muutkin. omine tapoineen ja paheineenkin. mutta sitä kantsii miettiä.

Pidätetään hatsinhakureissulla? Sakot kai siitä yleensä tulee, jos omaan käyttöön on vain hankkimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja h-foorumilainen:
Tämä on aivan naurettavaa..
Ottaisitte selvää kannabiksen haitoista ennen kuin tulette
tänne puhumaan, se mitä sielä kouluissa puhutaan
ei ole totta.

Myöskään se, minkä kuvan h-foorumi antaa ei ole todellinen...

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
kyllä mie oon pilveä kokeillut, kolme kertaa.. ja joka kerta tuli sellainen maailmanlopun päänsärky että istuin vain paikoillani kun kaikki liike tuntui siltä että kuolee.. ja kavereilla/tutuilla olen nähnyt toisenlaisia reaktioita.. joten tiedän oikeasti mitä se kama on.

Oliko tupakkia seassa? Tokihan siitä hatsista joku voi päänsärynkin saada, mutta se on paljon todennäköisempää jos seassa on tupakkia, ja normaalisti et tupakoi? Lisäksi jos tavara on jotain katu-kaupasta ostettua epämääräistä hasista, se voi sisältää mitä tahansa..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja leena:
onhan tuossa tuo laittomuus-pointti olemassa.

mitä jos äiti pidätetään jollain hatsinhakureissulla? silloin kai poliisien toimesta hommataan joku hoitamaan lapsia. lastensuojelu?

ajattelen, että siinä on jo sitten ero siihen harmittomaan pössyttelyyn kotona.

äidit ovat toki ihmisiä siinä missä muutkin. omine tapoineen ja paheineenkin. mutta sitä kantsii miettiä.

Pidätetään hatsinhakureissulla? Sakot kai siitä yleensä tulee, jos omaan käyttöön on vain hankkimassa.

kyllä luulis poliisien ainakin ottavan kyttikselle sen verran, että ratsaavat perinpohjin. ja määräkin voi vaikuttaa siihen miten toimivat.

mulla on oma menneisyyteni huumeiden kanssa ja mun kokemus on sellainen, että kyllä siitä putkassa olla yön yli jos jää ns. rysän päältä kiinni.

No eivät kyllä ota mihinkään kyttikselle.

Meneppäs päivisin istumaan vaikkapa Itiksen Tallinnan aukiolla - siellä käydään ihan avoimesti kauppaa, johon poliisi on voimattomana tyytynyt. Ja tätä on jatkunut jo hyvinkin useita vuosia.

Ja vieressä on poliisiasema + partioivat tässä usein, mutta ei se auta.
Poliisihan ei muuten ehtisi muuta tekemäänkään.

Tämän taas tiedän koska olen työni mukana ollut partiossa mukana välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja chat:
Itse soittaisin sossuun.

Miksi? tuo kuullostaa jo ongelmakäytöltä, eikä se voi olla vaikuttamatta lapsiin. Ja arki-iltoinakin... Liikakäyttö (joko alkoholia liikaa tai huumeita ihan vähänkin) ja lapset samassa paikassa eivät kuulu yhteen, vaikka lapsi nukkuisikin. Ja huumeet on sitäpaitsi laittomia! Ja entä, jos lapsi herää esim. korvatulehdukseen? Siinä vasta vanhemmuutta tarvitaan! Ja onko sitä, jos on juuri pössytelty tai ryypätty (en nyt puhu 1-2 lasillisesta)?

Voi olla ajan kysymys, milloin äidin työkyky yms. on vaarassa. Tosin kaikilla pössyttelevillä ei mene työkyky. Mutta se ei voi olla vaikuttamatta lapsiin. Entä, kun lapsi esim. herää ja näkee äidin vahingossa pössyttämässä? Tai löytää jotain asiaankuulumatonta? Ja mistä äiti hankkii huumeet? Onko nekään piirit ihan turvallisia??

Soita sossuun. Ei sun tarvitse määritellä, onko tämä lastensuojeluasia. Sossut määrittelee sen. Mielestäni on lastensuojeluasia. Jos sossut on fiksuja, ne tarttuu asiaan ja ohjaa päihdehoitoon. Riippuvuusongelmahan tuo on. Mutta kertomasi mukaan myös paljon hyvää on vanhemmuudessa, joten paljonkin on nyt lastensuojelussa tehtävissä, jos äiti vaan itse suostuu. Ei pidä odottaa, että ollaan huostaanoton partaalla! Itse soittaisin ehdottomasti lastensuojeluun. Yksityishenkilönä voit tehdä ilmoituksen nimettömänä.

Hengitä hyvä ihminen välillä.
Alkoholi on huomattavasti pahempi huume kun hatsi.Muutaman kerran viikossa pajauttava mamma ei todellakaan kuulu lastensuojelun silmätikuksi.Ja sitä paitsi,lastensuojelu nykypäivänä on suuressa kriisissä .Kannattaako siis heitä työllistää tämän kaltaislla turhilla soitoilla.Annetaan niiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittyä niihin jotka oikeasti apua tarvitsevat..

niin jonkun mielestä, huume on huume ja sitä ei tarvitse hyväksyä ja hyväksyykö sossu, EI!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Ottakaa edes selvää mitä kautta kannabis on edes päätynyt "pahisten"listaan vaikka mm. kuningas alkoholi tappaa maassammekin päivittäin!

Pilvi on laitonta ikävän arpaonnen takia, eli niin vakavasta asiasta on kyse...[/quote]

joo sanoo herra kansanedustaja, juuh. kannabis sekoittaa pään pahemmin, naurettavaa väittää ettei se ole muka pahasta

Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaa itse.:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapset kärsii henkisesti oli vaatetta jas ruokaa sitten kuin. ja lapset myös vaistoavat jos jokin vinossa

Hehee.. Joo mieti vähän, lapset on muka niinkuin jotain koiria, jotka vaan mystisesti vaistoaa että jokin on vinossa?! :D Mistä ne pennut tietää, että mitä lehtiä siinä äidin tupakassa on.. Ne vaan ajattelee että äiti on iloinen ja rauhallinen. Sitäpaitsi jos ne lapset on nukkumassa niin mitä väliä, kuinka äiti rentoutuu iltaisin?

Koittakaa nyt kukkahattutädit tajuta, että kannabis ei ole varsinainen huume. Ei siitä voi puhua edes samassa lauseessa LSD:n tai muiden kokkelien kanssa. Perehtykää asioihin, ennenkuin tuomitsette jonkun asian sen perusteella, että se on Suomen lakikirjan mukaan paha asia. Esim Hollannissa, Sveitsissä, Slovakiassa, Saksassa, Portugalissa, Italiassa ja Espanjassa näin ei ole!

ei oo oikea huume pah, mut siitä voi kuiteskin mennä psyykoosiin, tajutkaa ettei teillä ehkä vaikuta samalla lailla, mutta useammat menee psykoosiin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
No eivät kyllä ota mihinkään kyttikselle.

Meneppäs päivisin istumaan vaikkapa Itiksen Tallinnan aukiolla - siellä käydään ihan avoimesti kauppaa, johon poliisi on voimattomana tyytynyt. Ja tätä on jatkunut jo hyvinkin useita vuosia.

Ja vieressä on poliisiasema + partioivat tässä usein, mutta ei se auta.
Poliisihan ei muuten ehtisi muuta tekemäänkään.

Tämän taas tiedän koska olen työni mukana ollut partiossa mukana välillä.

Tässä on eri paikkakunnilla asuvat eri asemassa. Meillä poliisi aktiivisesti pyytää tietoja hampun näköisistä kasveista, tarkastaa kaikki ja puuttuu aktiivisesti pienimpäänkin epäilyyn.

Se, että Helsingissä asia on hyväksytty ei tarkoita sitä, että koko suomen tilanne olisi sama. Onhan siellä Helsingissä piippukauppoja ja jasvatustarvikekauppojakin, jotka toimivat varsin avoimesti. Täällä maakunnassa bongin myyminen nuorisovaatekaupassa tarkottaa sitä, että kauppa suljetaan ja syyte tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Ottakaa edes selvää mitä kautta kannabis on edes päätynyt "pahisten"listaan vaikka mm. kuningas alkoholi tappaa maassammekin päivittäin!

Pilvi on laitonta ikävän arpaonnen takia, eli niin vakavasta asiasta on kyse...

joo sanoo herra kansanedustaja, juuh. kannabis sekoittaa pään pahemmin, naurettavaa väittää ettei se ole muka pahasta[/quote]

Ei muuten sekoita päätä pahemmin kohtuullisesti käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatelkaa itse.:
lapset kärsii henkisesti oli vaatetta jas ruokaa sitten kuin. ja lapset myös vaistoavat jos jokin vinossa

Hehee.. Joo mieti vähän, lapset on muka niinkuin jotain koiria, jotka vaan mystisesti vaistoaa että jokin on vinossa?! :D Mistä ne pennut tietää, että mitä lehtiä siinä äidin tupakassa on.. Ne vaan ajattelee että äiti on iloinen ja rauhallinen. Sitäpaitsi jos ne lapset on nukkumassa niin mitä väliä, kuinka äiti rentoutuu iltaisin?

Koittakaa nyt kukkahattutädit tajuta, että kannabis ei ole varsinainen huume. Ei siitä voi puhua edes samassa lauseessa LSD:n tai muiden kokkelien kanssa. Perehtykää asioihin, ennenkuin tuomitsette jonkun asian sen perusteella, että se on Suomen lakikirjan mukaan paha asia. Esim Hollannissa, Sveitsissä, Slovakiassa, Saksassa, Portugalissa, Italiassa ja Espanjassa näin ei ole!

ei oo oikea huume pah, mut siitä voi kuiteskin mennä psyykoosiin, tajutkaa ettei teillä ehkä vaikuta samalla lailla, mutta useammat menee psykoosiin!!

Anteeks mutta naurattaa tuo väite, kuule kannabista käyttää niin moni, kaikissa yhteiskunta luokissa ja elämäntilanteessa elävät ihmiset. Välttämättä et jostain tutustasi tiedäkään että pössyttelee, kun siitä menee NIIN harva psykoosiin tai pahasti sekaisin...

Alkuperäinen kirjoittaja puf:
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
kyllä mie oon pilveä kokeillut, kolme kertaa.. ja joka kerta tuli sellainen maailmanlopun päänsärky että istuin vain paikoillani kun kaikki liike tuntui siltä että kuolee.. ja kavereilla/tutuilla olen nähnyt toisenlaisia reaktioita.. joten tiedän oikeasti mitä se kama on.

Oliko tupakkia seassa? Tokihan siitä hatsista joku voi päänsärynkin saada, mutta se on paljon todennäköisempää jos seassa on tupakkia, ja normaalisti et tupakoi? Lisäksi jos tavara on jotain katu-kaupasta ostettua epämääräistä hasista, se voi sisältää mitä tahansa..

Mä olen nuoruudessa (juu nyt olen tosi vanha B) ) poltellut muutaman vuoden. On ihan turha lässyttää siitä, et pahat olot tulis vaan tupakasta tai huonosta lätkästä. Kaikille kannabis ei sovi, joillain se voi aiheuttaa ahdistusta ja jopa psykoosin, ei se ole pelkkää urbaania legendaa. Itse olen nähnyt useita heitä kelle se ei vaan sovi.

Myös itselleni tuli negatiivisia fiiliksiä siitä minkä takia sitten lopetin. Pari vuotta pystyin polttamaan ilman ongelmia. Sitten aloin mennä armottomaan jumiin, joka ahdisti. Mulle tuli lihasnytkähdyksiäkin. En pystynyt kommunikoimaan enää muiden kanssa, jos olin polttanut.

Omat mielipiteet kannabiksesta ovat ristiriitaiset. Yhden ihmisen, jonka tässä ketjussakin mainitsin, tunnen joka on poltellut vuosia ilman näkyviä haittavaikutuksia hänen elämään. Muut eivät tähän ole pystyneet, vaan kannabis on tuonut vähintään yleisen passiivisuuden elämässä mukanaan. Myös porttiteoria on joidenkin kohdalla pitänyt paikkansa. En tiedä poistaisko kannabiksen laillistaminen näitä haittoja, ehkä, ehkä ei.

Lisäksi mun mielestä fanaattinen kannabiksen puolesta lässyttäminen kielii ilman muuta ongelmasta. Tiedän kokemuksesta. Ja on myös erittäin sinisilmäistä.

Yhteistyössä