Mun mielestä aika outoa. :/ 27v äiti ryyppää ja polttaa pilveä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta pitää tehdä ilmoitus, huumeet on aina huumeita ja ne on laittomia! Tosin tekisin myös ilmoituksen jos äiti ryyppäisi iltaisin. Jos ei alkoholin tai huumeiden vaikutuksen alaisena saa ajaa autoa ei saa kyllä vahtia lapsiakaan!

Eri asia jos äiti pössyttelisi silloin kun lapset on jossain muualla hoidossa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko tuo teistä normaalia käytöstä äiti-ihmiseltä:( Mä luen näitä vastauksia ihan huuli pyöreänä että mitä?? Suurin osa on sitä mieltä että pilven pöllyttely, miehissä juokseminen ja ryyppääminen joka viikonloppuna on ok???

samaa ihmettelin minäkin :o

Heipä!

Mun lapsuudessa, kun vanhemmat ryyppäs, niin silloin oli kivaa. Pystyi itse juttelemaan sellaisista asioista vanhempien ja niiden ystävien kanssa, mitä ei arkena oltais varmasti juteltu. Ja se oli myös kivaa, kun silloin sai yleensä valvoa pitempään ja oli muutenkin lämmin tunnelma ja naurua!

Mutsi ja miehensä painoi niska limassa duunia uraputkessa ja olivat tosi kireitä arkisin. Silloin kaikki riidat meillä tulikin, ja se oli koko perheestä ahdistavaa. Olisipa omakin äitini polttanut kannabista rentoutuakseen; kuinka monet riidat ja pahat mielet sillä oltaisiin vältetty!

Tsemppiä vaan kaikille kieltolain kanssa taisteleville; kyllä oikeus vielä voittaa ja koko kansaa sisältäpäin nakertavat lait kumotaan! Niinkuin kävi viinankin kieltolain kanssa; aiheuttaa ongelmia enemmän kieltää alkoholi, kuin antaa kansan juoda. Ja sitäpaitsi, kannabis vähentäisi varmasti tupakan ja alkoholin käyttöä, mitkä kummatkin ovat tappavia huumeita! Puhumattakaan kaikista niistä monista lääkinnällisistä hyödyistä; esim. suomessahan meillä masennus on aika yleinen; mieluiten itse käyttäisin kannabista (mikä on syötynä myrkytön; poltettuna se sisältää tervaa), kuin syön huonoon olooni myrkyllisiä tehdaslääkkeitä! Nyt on tullut monta tutkimusta, missä on tosi paljon viitteitä siihen, että kannabiksen sisältämä THC voi parantaa jopa dementiaa ja uusia aivosoluja! Ihmekasvi siis, ja ihme lait.

Alkuperäinen kirjoittaja Mr. joskus lapsi itsekin:
Heipä!

Mun lapsuudessa, kun vanhemmat ryyppäs, niin silloin oli kivaa. Pystyi itse juttelemaan sellaisista asioista vanhempien ja niiden ystävien kanssa, mitä ei arkena oltais varmasti juteltu. Ja se oli myös kivaa, kun silloin sai yleensä valvoa pitempään ja oli muutenkin lämmin tunnelma ja naurua!

Mutsi ja miehensä painoi niska limassa duunia uraputkessa ja olivat tosi kireitä arkisin. Silloin kaikki riidat meillä tulikin, ja se oli koko perheestä ahdistavaa. Olisipa omakin äitini polttanut kannabista rentoutuakseen; kuinka monet riidat ja pahat mielet sillä oltaisiin vältetty!

Tsemppiä vaan kaikille kieltolain kanssa taisteleville; kyllä oikeus vielä voittaa ja koko kansaa sisältäpäin nakertavat lait kumotaan! Niinkuin kävi viinankin kieltolain kanssa; aiheuttaa ongelmia enemmän kieltää alkoholi, kuin antaa kansan juoda. Ja sitäpaitsi, kannabis vähentäisi varmasti tupakan ja alkoholin käyttöä, mitkä kummatkin ovat tappavia huumeita! Puhumattakaan kaikista niistä monista lääkinnällisistä hyödyistä; esim. suomessahan meillä masennus on aika yleinen; mieluiten itse käyttäisin kannabista (mikä on syötynä myrkytön; poltettuna se sisältää tervaa), kuin syön huonoon olooni myrkyllisiä tehdaslääkkeitä! Nyt on tullut monta tutkimusta, missä on tosi paljon viitteitä siihen, että kannabiksen sisältämä THC voi parantaa jopa dementiaa ja uusia aivosoluja! Ihmekasvi siis, ja ihme lait.

Mun mielestä on hieman surullista, että ajattelet noin. Mun mielestä pitää osata nauttia elämästä ilman päihteitä, että voi käyttää päihteitä, jotta välttää niiden negatiiviset vaikutukset. Ja jos ei pysty rentoutumaan ilman päihteitä, niin asiat ovat huonolla tolalla.

On hienoa lukea valveutuneita kommentteja tältäkin forumilta! Itse pelkään todellakin tuon miesten perässä juoksemisen ja ryyppäämisen puolesta, kuin iltapössyttelyn takia. Toivottavasti lapset ovat hoidossa kun miesten perässä juostaan. Hatsinen mamma kuitenkin tokenee nopeasti jos lapsille tapahtuu jotain, humalasta ei ihan noin vaan selvitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
ei tuo mun mielestä ole kovin vakavaa kun lapsilla ei kerta ole hätää. Itsekin rilluttelen toisinaan ja pilven poltto on mielestäni ok. Toiset juo illalla pullon kaljaa tai lasin vinkkua, toiset pajauttaa

Mä olen samaa mieltä...

tosta ap:n tekstistä haiskahtaa kateus..

KATEUS? :o

lapset kärsii henkisesti oli vaatetta jas ruokaa sitten kuin. ja lapset myös vaistoavat jos jokin vinossa

Hehee.. Joo mieti vähän, lapset on muka niinkuin jotain koiria, jotka vaan mystisesti vaistoaa että jokin on vinossa?! :D Mistä ne pennut tietää, että mitä lehtiä siinä äidin tupakassa on.. Ne vaan ajattelee että äiti on iloinen ja rauhallinen. Sitäpaitsi jos ne lapset on nukkumassa niin mitä väliä, kuinka äiti rentoutuu iltaisin?

Koittakaa nyt kukkahattutädit tajuta, että kannabis ei ole varsinainen huume. Ei siitä voi puhua edes samassa lauseessa LSD:n tai muiden kokkelien kanssa. Perehtykää asioihin, ennenkuin tuomitsette jonkun asian sen perusteella, että se on Suomen lakikirjan mukaan paha asia. Esim Hollannissa, Sveitsissä, Slovakiassa, Saksassa, Portugalissa, Italiassa ja Espanjassa näin ei ole!

Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
Hengitä hyvä ihminen välillä.
Alkoholi on huomattavasti pahempi huume kun hatsi.Muutaman kerran viikossa pajauttava mamma ei todellakaan kuulu lastensuojelun silmätikuksi.Ja sitä paitsi,lastensuojelu nykypäivänä on suuressa kriisissä .Kannattaako siis heitä työllistää tämän kaltaislla turhilla soitoilla.Annetaan niiden tehdä työnsä rauhassa ja keskittyä niihin jotka oikeasti apua tarvitsevat..

Juuri näin![/quote]

näimpä:=)

lastensuojelu muuten ei puutu mitenkään siihen jos kotona ryypätään lasten nukkuessa tai poltetaan pilveä. Eikä siihen pilvenpolttoon puutu poliisikaan, antavat joko sakon tai varoituksen.

lastensuojelu muuten ei puutu mitenkään siihen jos kotona ryypätään lasten nukkuessa tai poltetaan pilveä. Eikä siihen pilvenpolttoon puutu poliisikaan, antavat joko sakon tai varoituksen.

Tottakai puututaan jos lapset voivat sen kaiken kunniaksi huonosti...

Alkuperäinen kirjoittaja idiamin:

Tottakai puututaan jos lapset voivat sen kaiken kunniaksi huonosti...

lasten huonosti voiminen vaatii vähän enemmän kuin alkoholinkäytön tai pilvenpolton lasten nukkuessa.

Lasten huonovointisuuteenkaan ei kovin helposti resurssejen puutteessa voida puuttua. Ei edes silloin kun siihen ei liity alkoholia tai huumeita.

Minä toivon, että omat vanhempani olisivat polttaneet pilveä. Oltais voitu keskustella avoimemmin ja syvällisemmin.. joiltain suomalaisilta vanhemmilta vaan puuttuu avoimuus. Pilvessä tulee lasten kanssa juttuun, kun kaikki arkisetkin asiat tuntuvat yhtä ihmeellisille, kuin lapsena. Ja yhtäkkiä se pikkulassin sipsijäätelö tai cocacola jaffa mixi ei tunnukkaan yhtään niin erikoiselle/ihmeelliselle ;D

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja polttelija:
Ei pilvi ole huume se on lääke mulla se on parantanut masennuksen ja ahdistuksen ihottuman ym. Koittakaa nyt jo tajuta se ettei se ole huume...

pilvi on huume ja se on laissa kielletty!

ja siinä on todellakin haittavaikutuksia.. mie oon vierestä seurannu kuinka muutama elämä meni pilalle ja siirryttiin vahvempiin kamoihin lopulta... se mikä olo siitä pössyttelystä tulee, riippuu paljon ihmisestä.. muutama kaveri vaan muuttui täysin tylsämielisiksi, istuivat vain hiljaa ja mikään tässä maailmassa ei hetkauttanut.. muutama taas muuttui sekopäisiksi kikattelijoiksi.. ihan omissa maailmoissaan pitivät kivaa.. KUMPIKAAN noista reaktioista ei ole sellainen että lasten olisi hyvä olla tuollaisen henkilön seurassa silloin...
muutama siitä porukasta ajautui todella huonoille teille.. toki se alkoi vaan "rentoutumisella" ihan vaan muutamana päivänä viikossa... kunnes tahti kiihtyi.. lopulta se oli päivittäistä.. lopulta aina kun joku meni puieleen tai ahdisti/kiukutti/masensi/vitutti/oli tylsää.. lopulta ne ei osannu enää millään muulla käsitellä tai hoitaa olotilojansa... toinen menetti duuninsa,tyttöystävänsä, se heitettiin himasta pihalle, mikään noista ei hetkauttanut.. kun vaikka elämä potki päähän niin silti oli hyvä fiilis.. kunnes se ei enää riittäny.. se saatiin hoitoon lopulta, toisin kuin toinen kaverini joka vetää nyt jo kovia huumeita ja on liki kuollut..
eli turha on sanoa että siitä ei mitään haittaa ole...

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Jos lapsilla on kaikki hyvin niin en nää äidin toiminnassa mitään väärää.

Mistä sen ap voisi tietää että lapsilla on kaikki hyvin, vai oletetaanko nyt että ap on ympäri vuorokauden paikalla? Siis tulikin mieleeni että ap itse tämä kyseinen henkilö, ja nyt olis aika hiukan toppuutella "kehitystä" ei vaan lapsiperheessä voi kaikki olla sallittua, nykyaikaan vedoten. Mistäs tiedätte minkälaisia traumoja nämä lapset saavat, no niitä lueskellaan sitten aikojen päästä, niin paljon kun tietoa olis saatavilla ja silti minäminä vaan kukoistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja diana2:
Minä toivon, että omat vanhempani olisivat polttaneet pilveä. Oltais voitu keskustella avoimemmin ja syvällisemmin.. joiltain suomalaisilta vanhemmilta vaan puuttuu avoimuus. Pilvessä tulee lasten kanssa juttuun, kun kaikki arkisetkin asiat tuntuvat yhtä ihmeellisille, kuin lapsena. Ja yhtäkkiä se pikkulassin sipsijäätelö tai cocacola jaffa mixi ei tunnukkaan yhtään niin erikoiselle/ihmeelliselle ;D

Voi hel..tti, että pilveä siihen olis tarvittu, todellista elämää tarvittais paljon lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
Ei pilvi ole huume se on lääke mulla se on parantanut masennuksen ja ahdistuksen ihottuman ym. Koittakaa nyt jo tajuta se ettei se ole huume...

ja siinä on todellakin haittavaikutuksia.. mie oon vierestä seurannu kuinka muutama elämä meni pilalle ja siirryttiin vahvempiin kamoihin lopulta... se mikä olo siitä pössyttelystä tulee, riippuu paljon ihmisestä.. muutama kaveri vaan muuttui täysin tylsämielisiksi, istuivat vain hiljaa ja mikään tässä maailmassa ei hetkauttanut.. muutama taas muuttui sekopäisiksi kikattelijoiksi.. ihan omissa maailmoissaan pitivät kivaa.. KUMPIKAAN noista reaktioista ei ole sellainen että lasten olisi hyvä olla tuollaisen henkilön seurassa silloin...
muutama siitä porukasta ajautui todella huonoille teille.. toki se alkoi vaan "rentoutumisella" ihan vaan muutamana päivänä viikossa... kunnes tahti kiihtyi.. lopulta se oli päivittäistä.. lopulta aina kun joku meni puieleen tai ahdisti/kiukutti/masensi/vitutti/oli tylsää.. lopulta ne ei osannu enää millään muulla käsitellä tai hoitaa olotilojansa... toinen menetti duuninsa,tyttöystävänsä, se heitettiin himasta pihalle, mikään noista ei hetkauttanut.. kun vaikka elämä potki päähän niin silti oli hyvä fiilis.. kunnes se ei enää riittäny.. se saatiin hoitoon lopulta, toisin kuin toinen kaverini joka vetää nyt jo kovia huumeita ja on liki kuollut..

Mut ajatteles niitä alkoholin haittoja!

Jos haluat nauttia alkoholia ja poltella, sinulla on oltava hoitaja lapsille silloin. Tää on mun periaate. Jos minä ja mieheni otetaan alkoholia, meillä on lapset hoidossa.
ei huumeita ja alkoholia lasten läsnäollessa!!! Mitä jos lapselle tapahtuu jotain ja sinä joudut humalassa/pöllyissä lähtä viemään häntä lääkäriin tms, soskuunhan he ilmoittavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Mä oon huomannu kans sen et ku lapsen saa ni sen jälkeen on joidenki tahojen mukaan kaikki menot äidiltä kielletty. (yleensä nää ite on sellasii maailman tylsimpiä ja rumimpia ihmisiä jotka elää vain lapsilleen. Ei niille seuraa mistään löytyiskään ;)) Ja isä saa mennä niin paljo ku tahtoo...
Hemmetin väärin ja epäoikeudenmukaista vaatia äideiltä täydellistä nuhteettomuutta!! Ei äitiys ole sama kuin kaikesta omasta luopuminen!!

Joo, mutta pilvenpoltto on jo laissakin kiellettyä...

Lakimuutosta odotellessa...

Ottakaa edes selvää mitä kautta kannabis on edes päätynyt "pahisten"listaan vaikka mm. kuningas alkoholi tappaa maassammekin päivittäin!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

Mut ajatteles niitä alkoholin haittoja!

joo, alkoholissakin on haittansa.. yhtä vähän mä hyväksyn alkoholin nauttimista lasten aikana.. lapsilla oltava hoitaja silloin kun vanhemmat ottaa.. tosin alkoholilla ei ole samanlaista passivoivaa vaikutusta kuin pilvellä.. mun mielestä kaikki jotka sanovat etteivät osaa rentoutua muutoin kuin alkoholin tai huumeiden avulla joutaisivat hoitoon... ongelmia harvemmin niiden avulla ratkotaan ja rentoutumiseenkin pitää kyllä löytää joku muu keino.. jos/kun ei osaa millään muulla tavalal ajatuksiaan koota,rentoutua,nauttia elämästä, purkaa ongelmia, selvitellä tunteitaan... on kyse ongelmasta joka tarvitsee hoitoa.. ja lapsille tuonkaltaiset ongelmat ei oel koskaan hyviä, jää puuttumaan se hyvä roolimalli siitä miten ongelmia ja tunteita käsitellään..
kyllä mie oon pilveä kokeillut, kolme kertaa.. ja joka kerta tuli sellainen maailmanlopun päänsärky että istuin vain paikoillani kun kaikki liike tuntui siltä että kuolee.. ja kavereilla/tutuilla olen nähnyt toisenlaisia reaktioita.. joten tiedän oikeasti mitä se kama on.. mie en sylje lasiin, mutta siltikään en vedä kännejä joka viikonloppu, nauti pikkasen joka ilta etc. koska se on ongelma käyttöä.. jos ei vapaa-ajalleen mitään muuta keksi niin kannattaa katsoa peiliin ja myöntää ongelma...

Pakko nyt lyheasti kommentoida kesken töitten. :ashamed:

Aloittajahan sanoi, että äiti ei deekuile lasten läsnä ollessa.
Joten alkoholi ei ole ongelma, lapset saavat olla välillä isällään (?) tai muussa turvallisessa hoidossa, eikä äidin menot omalla vapaallaan kuulu kenellekään TAI VAARANNA LAPSIA!

Ja mitä tuosta pilven polttelusta, niin sitäkään ei tee lapsien läsnä ollessa.
Eikä nykyään korvatulehduskaan ole asia, joka hoidettais päivystyksessä - niin kamalalta kuin tuo kuulostaakin. Tiedän, koska olen ollut kauan päivystyksessä töissä.

Ja olen ollut kauan myös lastensuojelussa töissä. Ja en tosiaan noilla perusteilla viitsisi ruuhkauttaa jo ennestään tukossa olevaa lastensuojelua. Jos lapset voivat tosiaan hyvin, niitä ei tarvitse suojella.

Nyt teen töitä avohuollossa päihdenuorten kanssa. Ja jopa korvaushoidossa olevat saavat normaalisti pitää lapsensa kotona. Ja kyllä, metadoni ja suboxone hoitoja annetaan ihan päivällä, joten vanhemmat ovat näitten korvaushoito aineitten vaikutuksen alaisena lasten läsnä ollessa ja heitä hoitaessa.

Sen verran noista kannabiksen terveysvaikutuksista sanoisin (kun satoja riippuvaisia vuodessa täälläkin hoidetaan). Että kannabis yleensä kyllä lisää sellaista tiettyä velttoutta, jolloin ei jaksa enää huolehtia arki-askareistaan. Lisää myös tuntuvasti masennusta. Ja kannabis-psykooseja niitäkin näkee tämän tästä.
Mutta niitä ei yleensä satunnainen pössyttely aiheuta.

Ja KYLLÄ. Alkoholi ON pahempi myrkky.

Eipä tässä muuta.

-Rva B.

onhan tuossa tuo laittomuus-pointti olemassa.

mitä jos äiti pidätetään jollain hatsinhakureissulla? silloin kai poliisien toimesta hommataan joku hoitamaan lapsia. lastensuojelu?

ajattelen, että siinä on jo sitten ero siihen harmittomaan pössyttelyyn kotona.

äidit ovat toki ihmisiä siinä missä muutkin. omine tapoineen ja paheineenkin. mutta sitä kantsii miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Pakko nyt lyheasti kommentoida kesken töitten. :ashamed:

Aloittajahan sanoi, että äiti ei deekuile lasten läsnä ollessa.
Joten alkoholi ei ole ongelma, lapset saavat olla välillä isällään (?) tai muussa turvallisessa hoidossa, eikä äidin menot omalla vapaallaan kuulu kenellekään TAI VAARANNA LAPSIA!

Ja mitä tuosta pilven polttelusta, niin sitäkään ei tee lapsien läsnä ollessa.
Eikä nykyään korvatulehduskaan ole asia, joka hoidettais päivystyksessä - niin kamalalta kuin tuo kuulostaakin. Tiedän, koska olen ollut kauan päivystyksessä töissä.

Ja olen ollut kauan myös lastensuojelussa töissä. Ja en tosiaan noilla perusteilla viitsisi ruuhkauttaa jo ennestään tukossa olevaa lastensuojelua. Jos lapset voivat tosiaan hyvin, niitä ei tarvitse suojella.

Nyt teen töitä avohuollossa päihdenuorten kanssa. Ja jopa korvaushoidossa olevat saavat normaalisti pitää lapsensa kotona. Ja kyllä, metadoni ja suboxone hoitoja annetaan ihan päivällä, joten vanhemmat ovat näitten korvaushoito aineitten vaikutuksen alaisena lasten läsnä ollessa ja heitä hoitaessa.

Sen verran noista kannabiksen terveysvaikutuksista sanoisin (kun satoja riippuvaisia vuodessa täälläkin hoidetaan). Että kannabis yleensä kyllä lisää sellaista tiettyä velttoutta, jolloin ei jaksa enää huolehtia arki-askareistaan. Lisää myös tuntuvasti masennusta. Ja kannabis-psykooseja niitäkin näkee tämän tästä.
Mutta niitä ei yleensä satunnainen pössyttely aiheuta.

Ja KYLLÄ. Alkoholi ON pahempi myrkky.

Eipä tässä muuta.

-Rva B.

Niin SATUNNAINEN mutta tässähän on kyse viikottaisesta pössyttelystä:(

Yhteistyössä