Mun mielestä on jotenkin outoa/halventavaa puhua lapsesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nimityksillä "uhmis" tai "murkku"...Siis kun usein äidit puhuvat että "meidän uhmis teki sitä ja tätä" tai "meidän murkku on nyt kaupungilla"...Haluaisitteko te itse sitten keski-ikäisenä että lapsenne puhuvat teistä "meidän keski-ikäisenä"? :D ette varmaan... Tai kun olette vanhuksia niin lapsenne puhuisivat että "tuo meidän seniili tulee myös mukaan"....

No kyllä meidän teinit puhuu meistä keski-ikäsinä tai useammin jopa vanhuksina.
So? Sellasiahan me heidännäkövinkkelistä ollaan.
Siitä ne ei tykkää, jos ädin vauvoiksi niitä kutsuu :D

[QUOTE="vieras";26997361]Nimityksillä "uhmis" tai "murkku"...Siis kun usein äidit puhuvat että "meidän uhmis teki sitä ja tätä" tai "meidän murkku on nyt kaupungilla"...Haluaisitteko te itse sitten keski-ikäisenä että lapsenne puhuvat teistä "meidän keski-ikäisenä"? :D ette varmaan... Tai kun olette vanhuksia niin lapsenne puhuisivat että "tuo meidän seniili tulee myös mukaan"....[/QUOTE]

???
Mielestäni uhmis ja murkku ovat ihan ok-nimityksiä, ja niin on keski-ikäinenkin...
En tajua. Seniili on vähän eri asia, mutta jos olisin itse seniili, niin tuskin panisin pahakseni.

Musta ainakin vaikeeta puhua esim. mun ikäisistä lapsina, mutta ei ehkä vielä tavallaan aikuisinakaan. Teini,murkku,uhmis,taapero,muksut sun muut on musta ainakin ihan normi nimityksiä, en suoraan sanoen edes ymmärrä miten ne olisi halventavia..? :O

Yhteistyössä