Mun on pakko pystyä tähän! En voi sortua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tintta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tintta"

Vieras
Huomenna 2 viikkoa polttamatta eikä yhtään oo helpottanut. Tekee niin mieli tupakkaa. Eikä auta ajattelu mistään hajuista tai terveyshaitoista. Koska tää helpottaa?! En aio olla idiootti ja aloittaa enää. Miksi koskaan edes aloitin..

Kestä se! Kohta helpottaa...

Mä siirryin alkuvuodesta sähkösavukkeeseen. Sit tuli kesä ja kuuma ja alkoi taas tehdä mieli oikeaa, ja siihen sorrun. Useasti. Mutta se ei oo herkkua kuin pari ekaa imua. Sit himo katoaa ja se maistuu pahalta ja lopulta on jäljellä vain katumus. Ei vaivan väärti...

Kyllä sä kestät!

Keksi paljo kaikkee puuhaa, käy lenkillä, mee elokuviin yms. Auttaisko purkan pureskelu? Purkkaa (tavallista) pureskelemalla mun lasten isä lopetti kymmenen vuotta sitte.

Sä oot jo kaks viikkoa ollu ilman, pakosti se pahin himo jossain vaiheessa helpottaa.

Itse lopetin esikoista odottaessa seinään. Sitten taas retkahdin kun syntyi.. Kuopusta odottaessa en onnistunutkaan niin hyvin, muistaakseni kolme viikkoa meni, ennen kun pystyin täysin lopettamaan. Ja taas retkahdin.. Nyt oon polttanu siitä asti ja pitäis lopettaa, sinänsä "helppo" kun polttaa vaan keskimäärin 3 päivässä.

Mutta joo, onko sulla se vaan tapa vai ihan nikotiinin tarve? Jos on tapa, niin hommaa sähkötupakka, jota käyt ulkona vetelemässä. Jos riippuvuus niin varmaan joku nikotiinilaastari saattaisi auttaa?

Jos nyt retkahdat kuitenkin, niin vähennä. Kun rupeaa tekemään tupakkaa mieli, niin odota ½-tuntia ennen kun menet. Muutaman päivän päästä odotat tunnin ennen kuin menet jne.. Lopulta vaikka onkin se tupakanhimo, niin osaa olla sen kanssa paremmin :) Ja niille jotka polttaa monta päivässä, tämä vähentää tupakoiden määrää päivässä.

Sun pitää vaan ajatella, että vaihtoehtoja ei ole! Älä mene! 2 vk on musta se pahin aika, ja jos nyt pystyt pysymään päätöksessäsi, niin 1-2 vk kuluttua olet todella onnellinen! :)

Yhteistyössä