Mun pitäis hakea töitä mut mä en enää osaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mun työsuhde päättyi reilu vuos sitten. En ehtinyt hakea uutta paikkaa kun jäin äitiyslomalle. Nyt pitäis hakea töitä enkä mä enää osaa!

Pitääkö mun mainita hakemuksessa että olen äiti? Vaikuttaako se työnsaantiin?

Et todellakaan löpise hakemuksessa mitään perheestä. CV:n voi tehdä siten, että siinä näkyy äitiysloma. Jos todella vaikeaa niin pyydä työkkäristä päästä työnhakukurssille. Siellä opetetaan tekemään hyvä työhakemus, cv ym.

[QUOTE="vieras";26347957]Et todellakaan löpise hakemuksessa mitään perheestä. CV:n voi tehdä siten, että siinä näkyy äitiysloma. Jos todella vaikeaa niin pyydä työkkäristä päästä työnhakukurssille. Siellä opetetaan tekemään hyvä työhakemus, cv ym.[/QUOTE]

Jos en kuukauden sisällä saa töitä, ne laittaa työnhakukurssille. Sanoin kyllä työkkärissä että "Olenhan mä ennenkin töitä hakenu, kyllä mä osaan". Nyt tuli tunne että en osaakaan enää.

En mäkään osaa. Tosin mä en oo kyllä koskaan aikaisemmin töitä hakenut. Aikaisemmat työpaikat oon saanu suhteiden avulla joten ei oo tarvinnu mitään cv:tä rustata... Mutta nyt vissiin pitäis kun on uus paikkakunta eikä ketään tuttuja tms... Työnhaku kurssia mulle ei ole edes ehdotettu vaikka olen ollut työttömänä jo 4kk. Ainoastaan työharjoitteluun haluaisivat mun menevän ja nyt alan sitä paikkaa etsimään...

Musta tuntuu että sulle voisi olla hyötyäkin siitä kurssista.

Enkä mää muutenkaan ymmärrä tätä, että monen mielestä työkkäri PAKOTTAA kursseille. Ok, onhan monet suht tyhjänpäiväsitä, mutta mä olen ottanut asenteen että jokaiselta kurssilta oppii JOTAIN, vaikkei muuta niin miten ei pidä luennoida, tai miten vaatteita voi yhdistellä jos itse sisällöstä ei tule uutta tietoa.

Koulutus ei ole turhaa, vähintään siellä voi luoda uusia kontakteja.

Yhteistyössä