Mun pitäisi organisoida vessaremppa - mitä mun pitää tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helmi S"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helmi S"

Vieras
En siis ymmärrä remontoimisesta yhtään mitään eikä mulla ole silmääkään. Jonkun muun pitäisi siis tehdä kaikki.

Pitäisi siis palkata joku firma toteuttamaan remppa, mutta mitä muuta? Hankinko mä itse tarvikkeet? Mistä mä saan neuvoja suunnitteluun? Ja tarvinko mä erikseen vielä jonkun putkimiehen ja sähkömiehen? Tyhmä olo, ei luonnistu multa, mutta pitäisi nyt saada toteutettua.

Jos asut taloyhtiössä, niin otat ihan ensimmäiseksi yhteyttä isännnöitsijään ja selvität, meneekö remppa pelkällä ilmoituksella vai tarvitseko siihen jotain taloyhtiön lupia. Kosteuseristykset kuuluu taloyhtiölle. On paha arvailla minkä luokan remonttia olet tekemässä.

Laatat, kalusteen yms, mitä itse olet valitsemassa, on hyvä hankkia ihan itse, tosin jotkut remppafirmat voi ehkä hoitaa niidenkin hankkimispuolen. Remppafirma voi hankkia laastit yms ja laskuttaa ne sinulta. Jotkut remppafirmat voi hoitaa kaiken kokonaisvaltaisesti eli sieltä saa suunnnittelunkin ja kaikki tarvittavat työmiehetkin. Kylpyhuonekalusteliikkeistä voi löytyä suunnitteluapua, sisustussuunnittelijoilta myöskin.

[QUOTE="vieras";28625571]Jos asut taloyhtiössä, niin otat ihan ensimmäiseksi yhteyttä isännnöitsijään ja selvität, meneekö remppa pelkällä ilmoituksella vai tarvitseko siihen jotain taloyhtiön lupia. Kosteuseristykset kuuluu taloyhtiölle. On paha arvailla minkä luokan remonttia olet tekemässä.

Laatat, kalusteen yms, mitä itse olet valitsemassa, on hyvä hankkia ihan itse, tosin jotkut remppafirmat voi ehkä hoitaa niidenkin hankkimispuolen. Remppafirma voi hankkia laastit yms ja laskuttaa ne sinulta. Jotkut remppafirmat voi hoitaa kaiken kokonaisvaltaisesti eli sieltä saa suunnnittelunkin ja kaikki tarvittavat työmiehetkin. Kylpyhuonekalusteliikkeistä voi löytyä suunnitteluapua, sisustussuunnittelijoilta myöskin.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Omakotitalossa asun, ja vessa menee kokonaan uusiksi. Aloitan siis varmaankin remppafirman kanssa sopimisesta. Isommalta firmalta saanee todennäköisemmin kaiken tarvittavan avun, mutta ovat varmaan kalliimpia (?) Ärsyttävää olla niin kädetön tässä. Ei kai se auta kuin alkaa soittelemaan.

Yhteistyössä